Volgend probleem AZJ Bora
Na dat ik dacht een lambda-sonde te hebben bleek dit achteraf niet het probleem te zijn.
Dus 175€ verder, en nog niks. IS OOK NOG NIET OP VAGCOM geweest!!!! Dus misschen dat iemand zo hier uit zijn blote hoofd weet wat het is. Even proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat het probleem is. ----- Bij het starten blijft de motorstoringslampje branden. ----- Rustig aan rijden nergens probleem. ----- Geef je gas gaat hij stotteren, inhouden en lampje gaat knipperen. ----- Gaat heel slecht vanaf 120 km/h naar hoger. (de ene wel de andere keer niet) ----- Daarbij loopt hij stationair net of dat hij overslaat. Moet iets simpels zijn maar ik heb geen flauw idee. :screwy: |
Bij mijn Bora 2.0 gaat het lampje ook af en toe branden. Diverse malen laten resetten en kwam idd de lambda sensor naar voren volgens de monteur. Omdat ik verder geen last had van stotteren of inhouden verder niks aan gedaan, zeker omdat sinds ik merkbrandstof tank het nog maar 1x is voorgekomen... Heb wel makkelijk praten, kan die net over de grens een stuk aantrekkelijker tanken dan de goedkope onbemande pomp brandstof in Nederland 😉
|
Laat je inlaat traject een reinigen. Dat deed wonderen bij mij. En toevoeging in je tank.
|
Gasklephuis bedoel je toch?
Die is al gereinigd en opnieuw ingeleerd. :thumbup: |
Nope je hele inlaat traject. Niet alleen de gasklep. Even wat forte spul doorheen jagen. En een toevoeging in je tank gooien. Injectoren ed worden dan gereinigd. Maakte bij mijn vorige auto met deze vage klachten een groot verschil.
|
Forte zit er ook al in, Injectorcleaner.
Zit aan een van de injectoren te denken? Maar goed.... het kan natuurlijk alles zijn. |
Ehhhh bobine gaar??
|
Ik zat ook aan de bobine te denken inderdaad.
|
Toevallig vorige een nieuwe opgezet. Deed nog exact hetzelfde.
Dus.... |
ben erachter gekomen dat hij code 16687 heeft.
lekker dus.... zoek maar weer uit. |
Google maar eens:
VW foutcode 16687 |
kan dus van alles zijn...
heb er echt geen zin meer in. |
Is inderdaad een flinke waslijst!
|
Die hele waslijst, is dit voor een 2.0 azj. Alles wat ik kan vinden gaat over 3 cil benzine motoren. Alleen op vwvortex staat uitleg voor een 1.8t. En dan hebben ze het over vacuüm systeem en alles wat met je ontsteking te maken heeft.
Wel deze gevonden. Gaat wel over een passat, maar wel met een 2.0 benzine motor. Klik ff hier |
de meneer met de 2.0 Passat hierboven, had dus een kapotte bougiekabel.
mmmh... de mijne is wel vorige jaar compleet vervangen. Zou wel toeval zijn. :thumbup: Maar ik kan ze natuurlijk WEER vervangen. |
Of even die tape oplossing proberen, dan kun je dat ook uitsluiten ;)
|
Quote:
Ja precies! Heb ook van die metalen doppen. Dus het kan altijd. |
Heb kortgeleden nog een Leon gehad met herhaaldelijke misfires, ondanks dat de bobine slechts 3 maand oud was, bleek dit toch de boosdoener.
Lang aan het zoeken geweest, aangezien we dachten "alles" al eens vernieuwd te hebben. |
Quote:
nu moet ik wel bekennen niet te mee hebben gereden na het monteren van de nieuwe. Maar stationair sloeg hij nog steeds over zeg maar. Ben er wel achter..... eventueel een brandstoffilter die dicht is kan zijn. Of een vervuilde injector. Of als nog de bobine. :confused: |
Heb je een mooie todo lijst... Even doppen aftapen... Dan bobine proberen... En dan wat dieper graven voor die injector
|
All times are GMT +1. The time now is 04:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.