Golf 2 gti
hallo,
ik heb een golf 2 gti 1.8 8v pb met digifant motor erin maar ik heb geen vermogen.... heb al een paar dingen gecontroleerd zoals: compressie meten - min was 11,5 bar de rest 12 of 12,5 benzine druk word met 3,5 bar aangepompt en word met stationair draaien op 3 bar gehouden door de druk regelaar. bougies vonken als een malle heb een nieuwe onstekings unit met ecu omdat ecu stuk was( liep helemaal niet met oude ecu) nieuwe verdelerkap met rotor en hall sensor wat ik vernomen heb is dat je de onsteking af moet stellen met de blauwe kvs sensor afgesloten heb hem op het oor afgesteld wat me stroboscoop was kapot :S enigste wat ik heb opgemerkt is dat hij niet regageert als ik bougie kabel 2 eraf trek (dus 3 cilinders) en ook minimaal reageert op 4. injectors er nu maar uitgehaald om ze te reinigen want ik weet het ook niet meer... en bougie kabels zitten goed aangesloten 1342 heb met autodata al genoeg uitgezocht en gemeten injectoren 16 ohm allemaal en mogen tussen de 15 en 20 zitten, dus ze werken wel. weet niet of ze verstopt zitten uiteraard dus daar ga ik nog naar kijken en een andere stroboscoop halen. ik hoop op een spoedige reactie want ik weet het niet meer :confused: groet Thomas |
Compressie meten met een compressiemeter
|
Quote:
Als je goed leest staat er aan het begin van het verhaal dat ik al compressie heb gemeten... En ja met een echte. |
Als de motor stationair draait, loopt ie dan wel op 4 cilinders? (Op gehoor)
En als je een grote schroevendraaier tegen de injector 2e cil houd, hoor je hem dan ook tikken? Wordt de bougie nat? Succes👍 |
Pingelsensor in orde?
|
Quote:
Maar hoe is dat tijdens het rijden? Met name bij vollast...want stel, je brandstoffilter zit dicht...dan kan je pomp het misschien wel redden met stationair, maar wanneer er vermogen en dus peut gevraagd wordt, de druk te ver daalt. Zou dit eens testen en bij flinke drukval zou het filter dicht kunnen zitten. Verder zou je de injectoren los kunnen halen en deze in 4 flesjes kunnen laten pissen met starten en kijken of ze gelijke opbrengst hebben. Trek dan wel ff de stekker van de bobine af...tenzij je graag van je auto af wilt ;) En ontsteking al afgesteld met een echte stroboscoop? |
update:
ik heb de injectoren ultrasoon gereinigd en met nieuwe injector rubbers er weer in gezet. probleem is alleen maar erger geworden auto start wel en slaat ook eventjes aan en loopt daarbij ook mooi op 4 onafgestelde pitten kwa onsteking.. na 3 seconde ofzo valt hij dood en als je hem dan weer start gebbeurt er steeds weer het zelfde. ik dus weer injectoren eruit gehaald en zoals hierboven even laten pisse. viel mij dus op dat als je de auto start de injectoren veel meer inspuiten en mooier vernevelen dan ala paar seconden erna dan komt er een grotere pauze tussen het injecteren. heeft iemand hier ervaring mee? ik ben namelijk in staat om dat ding in de fik te steken want echt alles zit tegen..... groet thomas |
All times are GMT +1. The time now is 23:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.