Koelvloeistof vervangen in cabrio zonder expansievat.
Mijn koelvloeistof heeft alle kleuren van de regenboog, beetje gemixed door de jaren en door vorige eigenaren denk ik.
Nu wou ik het systeem ook flushen, dus alle drap eruit en demi water erin. Mijn cabrio is er echter eentje zonder expansievat dus ik vul koelvloeistof bij via de radiator. Ik heb echter nergens een streepje oid gevonden tot waar ik hoor bij te vullen? Iemand een idee? |
als je de dop eraf draait zie je aan de binnenkant een minimum en maximum hoogte waar de vloeistof tussen moet staan.
|
Bij mij stond er ook een streep aan de binnenkant.
|
Is demi water echt t beste voor de koeling? Ik was altijd in de veronderstelling dat dat te gevoelig is voor forst.
Ik vul em ook zoals bovengenoemde bij, heb ook geen expansievat. |
Deminwater moet je in je accu doen als deze leeg is en bevriest idd bij 0 graden C.....in je koelsysteem moet je gewoon koelvloeistof doen. Bij de Action is het erg goedkoop en koop je per liter. Golf 1? Dan zou ik daar gewoon blauwe kvs in doen, dat zat er origineel ook in.
|
Demi water is enkel om te flushen...
Als het systeem schoon is gaat er G12++ in |
Quote:
ahh op die fiets, vond t al raar :D |
Dus dat plastic uitsteeksel is de streep? Bovenkant is dan max veronderstel ik |
Ik had hem tot de streep die daar plus minus 20mm boven zat. Als ik me niet vergis staat het water dan gelijk met de sleuf waar het water boven in de radiateur gaat.
|
Als het systeem schoon is gaat er G13 in
|
Moet er continue een straaltje lopen zoals bij KVSsyteem met expansievat eigenlijk?
|
G12++.......G13......waarom geen blauwe (de goedkoopste) die er origineel ook in heeft gezeten?
|
Origineel is : G 013 A8J M1 Geconcentreerde koelvloeistof 1.5 liter = 15,73 Euro.
(Origineel zat er groen in, in de jaren 80) |
ik haal voor mijn oude polo altijd gewoon de goedkoopste van de Action. 2eu volgens mij per liter...
|
Doe ik ook, eerst ff naar de action. Je ziet er toch niks van omdat je geen expansievat hebt.
|
ik neem altijd geconcentreerde vloeistof die ik zelf meng met GDW.
Nooit problemen mee gehad. Ik heb zo een meter om te zien bij welke temp hij invriest. Ik meng dit altijd zo af dat hij zeker tot -20 of - 30 kan. Reden van GDW gebruik is dat hier nx in zit en ook geen kalk vormt in je systeem. :thumbup: |
Kan ook gewoon, maar Koelvloeistof voor in je auto is in principe gewoon gedemineraliseerd water met antivriesmiddel, heeft een dmerende werking, gaat schuimvorming tegen en zorgt voor bescherming tegen corrosie. Daarnaasy heeft het een hoger kookpunt, zo rond de 130-135°C
|
Quote:
Hallo, ik haak hier even op in. Heb sinds kort weer een golf 1. model S met een 1.6gti motor uit een cabrio. Nu heb ik ook geen apart reservoir. ik kom regelmatig koelvloeistof tegen op mijn accu. Komt het voor dat de dop kapot gaat. of zit er een soort overloop in die dop die de koelvloeistof eruit gooit als het te warm wordt? alvast bedankt. Hartger ( zal binnenkort weer foto plaatsen van nieuwe aanwinst) |
All times are GMT +1. The time now is 05:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.