Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Wilwood remset golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133713)

Thomgolf 26-05-2015 14:40

Wilwood remset golf 1
 
Mijn naam is Thom ben 19 jaar en heb een G40 in mijn 1977 mk1 gebouwd.




Nu zit ik al een tijdje te tobben over een mooie rem set.
Ik wil graag een 2 pots of een 4 pots, naar mijn idee haal je hier de meeste remkracht uit.

Ik zat te denken aan deze set:
http://www.motorsport-tools.com/wil...-20mm-disc.html

Als het goed is past dit in mijn 15 inch 6,5 J bbs rm's, toch?
Deze wilwood set had ik gedacht te gebruiken samen met een bekrachtiger van een cabrio en een 25,4mm remcilinder.

Mijn vraag is of mensen hier ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag :thumbup:

knarfmk1 26-05-2015 15:29

Qua diameter zou dit moeten passen, kijk echter ook even goed of het qua diepte past. (De D- en of A-maat)
Dit zijn de maten van deze set (ook eventueel hier te krijgen http://www.rallydesign.co.uk/advanc...p14iake768gb586):







En van de 280mm set:


yuli 26-05-2015 15:32

Dat past denk ik wel maar is wel een aardige investering zie ik. Slim wel die 256 mm zie mijn ervaring hieronder.

Wat heb je er nu onder?

De cabrio heeft geen 25,4 mm HRC je bedoeld denk ik de HRC van een transporter 4 die is 25,4 en cabrio volgens mij max 22 mm.

Ik heb 280mm schijven met g60 klauwen en zat in de problemen met ATS cup 15 inch. Ben vervolgens naar smidt modernline 15 inch gegaan. Dit is eigenlijk ook te krap in mijn situatie. Dus problemen als balanceer lood wat anders geplaatst moest worden anders raakt het klauw. Remzadel die op een fractie van een mm de spaak net niet raakt en de klauw die een sleep spoor geeft aan binnenkant velg!
Ik ga nu naar Porsche 16 inch velgen met 195/40/16 en past mooi.

René 26-05-2015 15:48

Mooie rem-upgade :thumbup: Volgens mij had Kevin20V deze ook op z`n Golf 1 cabrio 1.8T

Thomgolf 26-05-2015 16:31

Dankjewel Knafmk1 voor de afbeeldingen, dan moet ik eerst even gaan meten.
De site die je stuurt is goedkoper maar niet heel duidelijk naar mijn idee.
Dan bedoel ik geen foto´s en kleine beschrijving etc, heb jij hier ervaring mee?

@yuli, die diameter wil ik inderdaad niet te groot hebben, kan ik mijn bbsjes lekker eronder houden:)
Voor de remcilinder heb ik deze in gedachten:

http://www.bolku.nl/Webwinkel-Produ...ere-remmen.html

Het is inderdaad een investering maar ik wil graag 2 of 4 pots remmen.
Momenteel heb ik een hoofdremcilinder zonder bekrachtiger en de originele klauwtjes met nieuwe vmaxx schijven, maar dit is echt waardeloos.

Dankje voor de tip @Rene ik zal zijn topic is door struinen!

Dieter9 27-05-2015 16:48

Zeer mooie set, maar lijkt mij ook een beetje "overkill"?
Met een G40 in een golf 1 moet een setje G60 remmen met aangepaste HRC en grote booster zeker volstaan (met een setje goede kwaliteit schijven en blokken).

Als je spreekt over zo veel mogelijk remkracht, mag je niet vergeten dat je maar zo hard kan remmen tot dat de wielen blokkeren...

René 27-05-2015 21:53

Van overkill geen sprake vind ik. Als je hier een set schijven en klauwen gaat monteren van een Porsche Cayenne Turbo S....dán is het overkill. En dan heb ik het niet eens over het extra gewicht wat je dan krijgt.

Op de manier die Thom nu van plan is, hou je het gewicht laag door de relatief kleine remschijf en de lichte alu(?) remklauwen. Ook een G60 setup weegt er behoorlijk in. Ik ben iig fan :)

Maar ik denk ook wel, dat wanneer je gewoon een setje GTI remmen monteert van een Golf 1 met een setje geventileerde Brembo schijven en een setje blokken van EBC Yellow of Ferodo DS2500 of Performance Friction (deze laatste schijnt ook erg goed te zijn), dat je ook al schrikt van de bite en hoe hard je kan remmen met zo`n setup. Scheelt je ook nog eens heel veel geld.

Dieter9 28-05-2015 08:34

Quote:
Originally Posted by René
Maar ik denk ook wel, dat wanneer je gewoon een setje GTI remmen monteert van een Golf 1 met een setje geventileerde Brembo schijven en een setje blokken van EBC Yellow of Ferodo DS2500 of Performance Friction (deze laatste schijnt ook erg goed te zijn), dat je ook al schrikt van de bite en hoe hard je kan remmen met zo`n setup. Scheelt je ook nog eens heel veel geld.


Misschien niet zo duidelijk omschreven, maar dat was net wat ik ook wou zeggen ;-)

Thomgolf 29-05-2015 08:11

Klopt Rene en Dieter9, bedankt voor de tips allemaal.
Zou voor de wilwood set een hoop geld kwijt zijn en heb na een nacht niet kunnen slapen toch een beslissing genomen :D

Geen wilwood set, maar iets anders. Waarom? scheelt toch een hoop geld!

Heb nu 256mm sandtler geventileerde schijven, Girling 54 klauwen met 16V Scirocco houders samen met Ferodo DS2000 remblokken :)
Dit past zonder adapters op de golf als het goed is.

Ik denk dat ik wel voor een 25,4mm hoofdremcilinder ga en geen 22mm, dan nog een rembekrachtiger van een cabrio erop.

Zodra het spul erop zit zal ik het hier wel posten hoe het bevalt :thumbup:

René 29-05-2015 08:18

Top! Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen!

Als hoofdremcilinder zou ik kiezen voor eentje die bij deze remmerij hoort origineel, zodat de slag van het rempedaal gelijk blijft. Als je een HRC met grotere diameter neemt, dan wordt je remslag in theorie korter. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je je remkracht beter kan regelen/doseren in een langere slag dan in een korte slag...maar nogmaals, dat is theorie.

Mtdi 29-05-2015 08:35

Zou ook voor de 22 mm gaan.

ewcaddymk1 29-05-2015 08:43

ik rij zelf met golf 1 gti remmen 239mm geventileerd met 22mm hrc met standaard blokken en dat remt ook super .
ik houd zeld altijd in mijn achterhoofd dat als je super dikke remmen hebt en geen abs is het op een gegeven moment niet de remkracht die er meer toe doet maar de grip van de banden die de massa tot stilstand moet brengen .
met 22mm hrc is bij mij goed te doseren en net wat Rene zegt denk ik dat met 25.4 een hele korte slag krijgt .
dus mijn idee als je met dikke remmen en een joekel van een hrc en nog eens haaietanden van blokken gebruikt in combinatie met ik noem maar wat een 165 getrokken bandje lijkt me niet echt prettig rijden met als gevolg dat je meer remsporen op de weg zet dan lekker ontspannen tot stilstand probeert te komen


.......maar dat is mij gedachte

yuli 29-05-2015 10:33

Is veel informatie voor de TS maar mijn ervaring;
Ik had een enorme lange rem slag met 22mm en 280/g60 en achter 38mm met schijven. De 25,4 mm HRC voelt voor mij nu perfect aan.

René 29-05-2015 10:43

Quote:
Originally Posted by yuli
Is veel informatie voor de TS maar mijn ervaring;
Ik had een enorme lange rem slag met 22mm en 280/g60 en achter 38mm met schijven. De 25,4 mm HRC voelt voor mij nu perfect aan.


Maar G60 280 remklauwen voor hebben een zuigerdiameter van 54mm en GTI 256 van Thom hebben een zuigerdiameter van 48mm

Origineel hebben de GTI 256 remmen een HRC van 20,6mm, dus hij heeft al iets overcapaciteit met bijvoorbeeld de 22mm HRC

Thomgolf 29-05-2015 12:32

@ Rene mijn klauwen zijn Girling 54 dus die zijn ook 54mm :)

Zit nu inderdaad een beetje te twijfelen tussen 25,4 en de 22.
Achter heb ik nog gewoon trommels dus 22 zou al goed moeten zijn.
Maar als ik in de toekomst ook achter schijven erop bouw dan komt de 25,4 weer beter van pas lijkt me.

Bedankt voor de tips en informatie iedereen! :thumbup:

Rallye-VR6t 29-05-2015 12:36

Heb destijds op mijn Golf 1 G60 met de Seat Brembo's 305x28 gereden, waardeloos. Veel te log, zwaar een duurde te lang voor de boel op temperatuur was. Door het gewicht was de auto veel minder te sturen.
Daarna heb ik gereden met de Wilwood set. Deze had ik gekocht via
http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp
Super service en absoluut betrouwbaar!

Er was nl een probleem. De fusee stukken van de Golf 1 en Scirocco zijn zo slecht gegoten dat de maatvoering niet altijd gelijk is. Ik had dus het probleem dat de remblok geen ruimte had op de schijf. Dit gemaild en daarop hebben ze een nieuwe bracket gestuurd met andere maatvoering.
Later is er nog een set voor een Golf 1 overgekomen en deze paste zonder problemen.
Fijne aan de set is dat er gelijk remslangen bijzitten, en je kunt verschillende componds remblokken bestellen ! Zeker direct doen ;)
Voor deze set gebruikte is een normale 280 schijf van een G60.



yuli 29-05-2015 13:11

Ziet er mooi uit André

Thomgolf 08-06-2015 12:28

Ik ben mijn remmen erop aan het bouwen en heb een vraagje tussendoor.
Heb een 22mm HRC, past deze op de bekrachtiger van een 9 inch golf 1 GTI?
Of moet ik echt eentje hebben van een late cabrio.

Ik hoor het graag :)

Style 08-06-2015 16:35

Idd goed meten ik heb girling 60 dubbel pots passen net in mijn RM'S alleen het lood aan de binnen zijde moest er af.

levis 10-04-2017 14:32

Is z'n set voor de golf 1 ook in Nederland (of duitsland) te bestellen


All times are GMT +1. The time now is 09:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.