Waar krukas laten frezen van mijn 1.9 tdi motor 1z
Hallo,
Weet toevallig iemand waar ik mijn krukas kan laten frezen i.v.m slingeren van de krukaspoulie? Moet wel aan de auto gebeuren. Het gaat om een 1.9 tdi motor van een golf 3 motorcode 1z Deze heb ik nu in mijn golf 1 cabrio gebouwd maar de distributie timing verloopt steeds. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een adres of iemand die het eventueel voor mij zal kunnen doen. Regio Nijmegen Alvast bedankt Gr Rick |
Kan dit niet gewoon bij de VW dealer? Ik weet dat er in België een man is die voor BE, groot deel NL en LUX enz de krukaspoelie komt vastzetten. Dus frezen, andere tandwiel op en hij maakt het zo dat het nooit meer losslingert. Ik weet dat als je de auto in Belgie bij de dealer brengt zij die man bellen en die komt dat werkje dan doen. Heb het bij mijn eigen auto laten doen, niet bij de dealer maar bij de plaatselijke garage. Is toen ook die vent geweest, weet zijn naam niet en ook niet wat hij precies doet.
|
Hoe kan het dat de timing verloopt? Dan zou de motor toch ook stuk zijn? (Kleppen die de zuiger raken)
Misschien handiger om voor weinig een AHU of AFN draaiend gedeelte te kopen, die zijn verbeterd ten opzichte van de oude 1Z (wat een afgeleide is van de AAZ qua internals onderblok) Als je dit hebt laten frezen, een nieuwe poelie en distributie riem hebt gekocht ben je denk ik meer kwijt. |
Ik was 300 kwijt voor het frezen en nieuw tandwiel, werkuren inbegrepen.
De timing verloopt omdat er speling op het krukastandwiel komt. Die speling komt door de slingering van de poelie die de bout langzaam aan los trilt. Doordat het tandwiel niet meer mooi vast zit begint de spie van het tandwiel heen en weer te tikken in de spiebaan op de krukas en slaat die deze eigenlijk open. Dat is de speling die je krijgt. Hierdoor veranderen de moment van openen en sluiten van de kleppen, evenals het inspuitmoment miniem. Maar niet genoeg om de kleppen de zuiger te laten raken. Maar het is wel genoeg om de motor heel ruw te laten lopen en een groot vermogenverlies te hebben. Als je lang genoeg wacht begeeft het tandwiel het en zijn al je kleppen stuk. |
Als het 300 kost zou ik toch echt voor een andere motor gaan voor minder geld. Je hebt daarna nog steeds geen nieuwe motor.
er staat redelijk wat op MP zoals: http://link.marktplaats.nl/m928951539 |
Ik weet nog wel een 1z draaiend gedeelte te liggen voor weinig😁
|
Quote:
Ja maar je weet niet of op die motoren dit werk gebeurd is. Als dat niet het geval is zal je die kosten dan in je nieuwe motor moeten steken. Je hebt daarna nog steeds geen nieuwe motor, zeker, maar die motor die je koopt is ook niet nieuw he. Als je je eigen blok houdt heb je enige zekerheid van wat er allemaal aan de motor gedaan is en wat de staat van het blok is. Een nieuwe motor steken kruipt ook veel meer tijd in. Mijn auto was een namiddagje weg voor de werken aan het tandwiel. |
Hallo
Kan wel voor je doen doe ma pb .. |
Ik heb het ooit één en ander laten doen bij Janssen motorenrevisie in Oss.
Vliegwielen afdraaien, aandrijflijn balanceren etc. Honen, boren, opbouwen, alles doen ze. Bedrijf zit zelf veel in de BMW racerij. Misschien een belletje plegen waard. |
Quote:
Die had ik toevallig vorige week al gebelt die kunnen het helaas niet! Toch bedankt voor de moeite |
Quote:
Je hebt pb! |
Quote:
:thumbup: veel voorkomend prob niet aleen 1z ahu en afn kunne er ook wat van . |
All times are GMT +1. The time now is 13:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.