Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Caddy 1 laswerk - kosten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133360)

feffe 03-05-2015 14:26

Caddy 1 laswerk - kosten

Ik koop mogelijk een caddy 1 met rotte binnen en buitendorpels.
Hiervoor ben ik van plan dorpels van een 3 deurs en een 5 deurs golf te kopen, deze kunnen samen een caddy dorpel vormen.

Het laswerk wil ik laten doen, maar wat zou dit ongeveer mogen kosten als ik dit netjes wil laten doen? Puur het laswerk en afwerken van de lassen. 2 volledige dorpels dus.

turbojo2 03-05-2015 16:19

Als ik jou was zou ik een Caddy kopen waar geen laswerk ( en dus ook spuitwerk, vergeet dat niet) aan hebt. Ben je, volgens mij, beter en goedkoper uit dan wat je nu van plan bent. En ik vermoed (weet het wel zeker) dat de Caddy die je op het oog hebt nog veel meer rotte plekken heeft dan je nu voor ogen hebt.

feffe 03-05-2015 16:31

Ik snap wat je bedoeld en er zitten inderdaad meer plekken aan maar die doen er eerst niet doe. Spuitwerk doe ik zelf, gewoon plaatselijk bijspuiten. Zoveel mogelijk originele lak behouden.

Enig idee aan wat voor bedrag ik moet denken voor het laswerk?

Barn171 03-05-2015 21:17

Die blauwe vanop marktplaats in België zekers? Leuke wagen is dat wel iig.

feffe 03-05-2015 22:16

Quote:
Originally Posted by Barn171
Die blauwe vanop marktplaats in België zekers? Leuke wagen is dat wel iig.

Nee was het maar zo, dan hoefde er ook niet gelast te worden.
Die belg heeft hem trouwens goedkoop van marktplaats geplukt, was nederlander :redface:

Barn171 04-05-2015 07:46

Oeh, balen, was écht een toffe kar.

Polo1w 04-05-2015 11:27

Volgens mij zit er aan elke caddy laswerk...
Mijn huidige moest t een en ander aan gelast worden, en m'n vorige was ronduit dramatisch..
Wat in het begin lijkt op een stukkie dorpel, eindigd dan weer in een halve bodem,
binnenschermen achter, en chassisbalken😒..

ratservice 05-05-2015 19:50

3 dorpels van een 3 deurs zijn voldoende maar wat polo1 zij blijft het daar bij, mocht dat het alleen zijn, laat er dan ook exstra steun voor de krik punten in lassen, en paar gaatjes voor het afvoeren van het condens en de dorpels van binnen uit behandelen heb je er veel langer plezier van

feffe 06-05-2015 09:56

das goeie info!
origineel zit er een naad/overlap in de dorpel, ongeveer bij de achterkant van de deur.
is dit ook zo na te maken met 3 dorpels van 3 deurs?
dit vind ik zelf wel belangrijk namelijk

ratservice 06-05-2015 19:47

een over lapping zat er bij mij al niet meer in, dit is de 2e of 3e dorpel al gok ik , ik ben zelf niet zo fan van overlappingen wat niet na te behandelen is, ik zou de stukken 1 dorpel plus een halfe ongv koud (kopse kanten tegen elkaar) lassen, alles wat met een verzet gelast word,heeft grote kans op snel weer roest vanwege het condens

All times are GMT +1. The time now is 16:08.