ECU Pin verbogen?
Hallo,
Ik was bezig om een steuntje te maken voor mijn ECU. Nu keek ik in mijn ECU en zag ik dat een van mijn pinnetjes was verbogen. Hoor dit zo? Linkerzijde, bovenste rij |
Het hoort niet zo. Je zou is moeten kijken wat deze twee pin nummers doen. Het lijkt namelijk dat dit moetwillig is gedaan om iets te lussen. Met verkeerd wrikken had ik namelijk verwacht dat meer pinnen krom zouden zijn.
Kijk daarna terug uit met rechtbuigen. In stapjes en dan zou ik de case daarna openmaken of de pin niet op een loscontact uitkomt. |
Dit lijkt er inderdaad op dat het pinnetje bewust is gebogen.
Welke motor / ecu heb je? (dan kan ik even kijken of ik documentatie heb over de pin bezetting) |
Het gaat om een 1.8T en dan de AUM. Hij heeft wel al gelopen dus dat is dan weer een geruststelling.
|
De gebogen pin is T121/66 en deze is tegen pin 67 aan gebogen.
Pin T121/67 (ecu) gaat naar t10w/9 (dat is die witte 10 polige stekker) Geen idee wat deze pin doet, voor mij niet belangrijk. Ik heb bij mijn motorombouw alleen pin 4 gebruikt van die witte stekker, die gaat naar je koppeling. Pin T121/66 weet ik niet wat die doet, maar aangezien je pin 67 ook niet gebruikt (als het goed is) maakt het vrij weinig uit denk ik. Helaas staat al mijn documentatie op een andere computer, anders had ik even kunnen kijken waar deze pinnen voor zijn. |
Ben toch benieuwd Sven dus als je is achter die ander computer zit. Het zou leuk zijn om te achterhalen wat de vorige eigenaar nu probeerde te bereiken.
|
ben ook wel benieuwd.
|
Ben denk ik volgende week weer in m'n werkplaats, op de computer daar bewaar ik al m'n documentatie, dus zal eens kijken dan ;)
|
en en
|
Ben nog steeds niet in m'n garage geweest (waar mijn computer staat met deze info :P )
Maar wellicht kan nielsvwteam jullie helpen, hij maakt ook kabelbomen voor deze motoren dus weet vast wel wat deze pin doet :D |
Pootje 67 is ongeval signaal
pootje 66 loopt naar pootje 86 van secundaire luchtpomp relais, Komt massa op te staan. Tip buig ze recht ☺ |
All times are GMT +1. The time now is 22:23. |