Aparte foutmelding Golf 4 1.8
Hallo,
Het betreft hier een Golf MK4 1.8 20V van 1998 Mijn auto start al enkele dagen erg slecht, de startmotor begint erg langzaam (en tegelijk met de slagen van de startmotor knipperen de binnenverlichting en de klok doet ook raar, lijkt alsof de startmotor alle stroom wegtrekt oid). Zolang ik hem blijf starten gaat de startmotor steeds wat sneller rond, tot de auto aanslaat. Dit duurt ongeveer 10/15 seconden tot hij loopt. Zodra hij loopt staat alles op 0, en is de radio compleet gereset. Maar, ik moest vannacht naar m'n werk, en zoals ik ondertussen al gewend ben, startte de Golf weer slecht. Toen hij eenmaal liep, verscheen er de foutcode dEF op de plaats van mijn kmstand.. Na wat gegoogle ben ik er niks wijzer van geworden.. Wie kan me vertellen wat het probleem is omtrent het starten, en de foutmelding betekent? Mvg |
Denk dat je best uw batterij eens vervangt
Deze is zo goed als dood Dat alles op 0 springt en de radio reset is omdat de stroom is weggevallen Greetz |
Eerst ff accu proberen, en anders startmotor. Komt ook wel voor.
Dat alles op 0 gaat komt idd door stroomtekort. |
problemen met de bekabeling zijn ook mogelijk :)
|
Pak eens een goede startkabel en maak daarmee massa van de accu op je motorblok, het gebeurt bij wat oudere auto's dat de massakabel rottig begint te worden. Alle elektronica werkt gewoon maar als er vermogen (lees:startmotor) gevraagd wordt dan is er een overgangsweerstand en lijkt het alsof je startmotor ziek is.
|
All times are GMT +1. The time now is 14:36. |