Golf 3 gloeilamp blijft branden
Hallo,
Heb de volgende probleem, Golf 3 TDI 110 pk afn Gloeilamp blijft knipperen en de motor gaat in de noodloop. Remlichten werken dus de probleem is iets anders.. Heb geen vermogen geen maar echt geen vermogen.. |
Schakelaar koppelingspedaal kapot.
|
Nagekeken, dat is het ook niet...
|
Variabele beweging van de turboschoepen vast door roet.
|
Heb zojuist laten uitlezen maar weet niet waar het probleem ligt.
00546 injectornaald lift sensor Kortsluiting negatief |
Je hebt één verstuiver met een draadje eraan, de naaldsensor. Als je de storingscode bekijkt, lijkt me daar iets mis mee😉.
Heb er afgelopen 15 jaar maar één van vervangen, dus zal vast niet vaak stuk gaan, maar t kan altijd hè.. |
Klopt idd, maar heb de injecteur getest en deze werkt dus spuite doet t wel zoals de anderen, er staat ook dat er een kortsluiting is daarmee een negatief signaal, geeft ook aan G80 sensor....
|
Als de sensor stuk is, spuit ie idd nog prima, hij meet vermoedelijk alleen niks meer.
|
dus verstuiver is kapot neem ik aan ?
|
Vreemd. Op de site van speek kom ik bij jou code geen verstuiverprobleem tegen??
Of ik zoek niet goed😉 Ik zou eerst bedrading, stekkers enzo checken, en anders ff een andere verstuiver proberen. Staan hier bij bosjes op de sloop👍 Zit ook ff te kijken wat je in je meetwaarde blokken zou moeten meten, maar ben er nog niet achter. Check zelf de site van speek eens, zeeeeer informatief & leerzaam! |
00546 is btw een storing in je datakabel volgens Speek😊
|
Heb zojuist de wagen bij een vriend laten uitlezen, nu is de foutcode iets anders maar de benaming blijft het zelfde
Foutcode : 00542 Injectornaild lift sensor -) negatief kortsluiting code G80 Een HEEL raar probleem, snap niet hoe dit opeens is opgedoken waarbij de auto op rolantie draaide... :( |
foutcode: 00542 (de overeenkomstige OBD code(s) is/zijn: P1245, P1246 en P1247) hex: 21E
Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern. nl Sensor Verstuivernaaldslag (G80) du Geber für Nadelhub (G80) en Needle Lift Sensor (G80) Extra info bij de foutcodes Kortsluiting naar Massa ↔ (Short to Ground) Kortsluiting naar Plus ↔ (Short to Plus) Onderbreking ↔ (Open Circuit) Onwaarschijnlijk signaal ↔ (Implausible Signal) Mogelijke verschijnselen: Storingslampje (MIL) brandt Een dieselauto roet behoorlijk als je gas geeft Een benzineauto heeft te hoge emissiewaarden Motor loopt ruw Verminderd motorvermogen Mogelijke oorzaken: Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Sensor Verstuivernaaldslag (G80) Brandstofniveau te laag Lucht in het brandstofsysteem Sensor Verstuivernaaldslag (G80) defect Onwaarschijnlijk signaal: inspuiting cilinder 3 niet in orde gebrek aan brandstof lucht in het brandstofsysteem Mogelijke oplossingen: Check / repareer alle kabel- en stekkerverbindingen van/naar de Sensor Verstuivernaaldslag (G80) Check brandstofniveau Check op lucht in het brandstofsysteem Check (meetwaardeblokken) / vervang de Sensor Verstuivernaaldslag (G80) Extra info: Met behulp van de Sensor Verstuivernaaldslag (G80) wordt het inspuitbegin geregeld en als dat inspuitmoment niet goed is staat dan walmt de auto inderdaad. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het walmen een andere oorzaak heeft Bron:speek.. |
Klopt ook idd, maar ben bij een garage geweest waar ze zelf ook aant twijfelen waren, hun mening was dat ze zelf het ook raar vonden dat de gloeilamp knippert bij zon een foutcode ( ze zeien dat dit kon gebeuren maar kan ook idd een andere oorzaak zijn waarbij de gloeilamp bijft knipperen, precies ofdat deze continu stroom heeft...
|
All times are GMT +1. The time now is 07:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.