![]() |
Golf 2 gti 84 start niet
Zoals de titel al zegt start mijn gti opeens niet meer.
benzinepomp werkt gewoon en ik heb remreiniger in de inlaat gespoten om te testen of het een benzine toevoer probleem is maar er was bijna geen verschil. Wat zou het kunnen zijn, welke dingen zou ik kunnen testen? Mvg |
Test de ontsteking :)
|
Nou ik heb net een aantal bougies aan het chassis gehouden en er zijn geen vonken, ik had iemand eerst toen de verdelerkap zijn punten zien opschuren en wou het zelf ook doen en heb helaas een puntje kapot gemaakt :shame:
Nou heb ik dus gelijk een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald en ga dat zodadelijk proberen. Wat zijn de andere dingen waar het aan kan liggen ik wil zodadelijk alles testen. |
de bobine moet een constante +12V krijgen (iig "+ na contact") en de GND wordt onderbroken. Meet het, of die +12V daadwerkelijk aankomen.
Als er geen vonken komen, is het niet perse zinvol om bijvoorbeeld je inlaatspruitstukpakking of zo te controlleren.. als eerste moet de ontsteking werken :thumbup: Als die +12V aankomen, dan werkt het onderbreken van GND niet. Dan zit de fout daar, waar dat gebeuren moet.. en ik weet het niet zeker, maar het lijk mij in de verdeler te moeten gebeuren... |
Ik vindt het wel raar hoe het van de ene op de andere dag kan gebeuren, ik zal iig de verdelerkap weer monteren en daarna even laten omslaan of dt al heeft gewerkt en anders de bobine controleren zoals je zei.
Thnks SciroccomTDI |
Hall gever kan ook overleden zijn...dit kan van het 1 op andere moment gebeuren.
Volgens mij is dit aan te tonen met een toerentellernaald die blijft liggen als de startmotor het blok in het rond draait.. |
Opgelost, bleek toch de rotor/verdelerkap te zijn
|
All times are GMT +1. The time now is 08:20. |