Aankoop Golf VI GTI DSG 2009
Ik ga deze week kijken voor een VI GTI met DSG bak uit 2009. Auto heeft 85k op de teller. Zijn er nog dingen waarop ik moet letten volgens jullie?
Alvast bedankt! :thumbup: |
Ketting zou een probleem kunnen zijn. Vanaf eind 2010 is er een modificatie geweest. Olieverbruik zou ook op kunnen spelen maar dat is natuurlijk moeilijk te achterhalen.
|
Inderdaad opmerking over ketting ben ik op verschillende plekken tegen gekomen. Wat kost zo iets + - MOCHT het mis gaan met de ketting achteraf?
|
Dat kan verschillen. Preventief vervangen is de goedkoopste oplossing. Wat het precies kost durf ik niet te zeggen. Luister goed of je een klein rateltje hoort bij koude start en lastwisselingen. Een collega van mij heeft 4 jaar probleemloos gereden met zijn 09 gti dus de verhalen zijn ook erg verschillend. Heeft em bij 70k ingeruild voor een A1.
Wat betreft de dsg. Die moet erg soepel schakelen. Is dit niet zo is het vaak de multitronic. Is het systeem die het aan stuurt. Is vrij kostbaar. Geef de bak wel de tijd te 'pakken' als jem in D Of R zet. Als je gelijk gas geeft voel je stoot. Koppeling schijnt ook sneller te slijten maar heb hier zelf 152k nog geen last van. Kijk ook wat het bpm bedrag is als het gaat om een ingevoerde. Willen nog weleens als schadebak NL binnen komen. |
Alright, thanks voor je feedback, goed om mee te nemen! Neem voor de zekerheid ook m'n buurman mee, hij is automonteur, ik ben enkel liefhebber, geen expert! :p
|
Met Multitronic bedoel je Mechatronica denk ik. Multitronic een een automaat van Audi ;)
Een mechatronica is inderdaad brein/kleppenblok van de DSG. |
Quote:
Oeps... Je hebt gelijk :thumbup: |
Voor een 1.6 fsi waren de onderdelen voor ketting revisie al iets van 1200 euro bij elkaar als ik het me goed herinner.
|
Vandaag de Golf opgehaald, foto's/topic volgt!
|
All times are GMT +1. The time now is 11:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.