Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   schanieren vervangen???? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13182)

markmeenhuis 29-08-2005 20:29

schanieren vervangen????

hallo,

het volgende probleem. mijn deurschanieren aan de bestuurderskant zijn versleten oftewel er zit speling op van wel een 1cm. niet prettig. Het deel wat versleten is is het deel wat je vastschroefd aan de auto. Ben al bij de dealer geweest en jawel niet meer leverbaar :eek: .

wat nu :confused: ? ik heb al diverse mensen en bedrijven al een email gestuurd. heeft hier iemand nog een setje scharnieren liggen of weet een oplossing hiervoor.

iemand zal hier toch ook wel een keer last van hebben gehad.

mark

HotWheels 29-08-2005 20:32

gewoon op de sloop halen!

markmeenhuis 29-08-2005 20:35

nou zo gewoon is dat niet, ben bij de grootste sloop in de buurt geweest, maar die hadden niks meer van golf 1 echt helemaal niks. ik bel er morgen zowiezo een paar meer slopen op.

vwjopie 29-08-2005 20:36

ja klopt ik heb een cabrio staan op de zaak die hier ook last van heeft...

kwestie van duren vinden die goede scharnieren hebben en dan die eraf halen en overzetten op jou deuren...
denk niet dat je nieuwe scharnieren vind...

HotWheels 29-08-2005 20:37

zal dan hier ff op de sloop kijken voor je. hier staan nog 2 of 3 einsers...

HotWheels 29-08-2005 20:38

wel 80euro per scharnier! :D :D ;)

markmeenhuis 29-08-2005 20:41

Quote:
Originally Posted by oergolf-haarlem
zal dan hier ff op de sloop kijken voor je. hier staan nog 2 of 3 einsers...

:) als je wilt? je hoeft er voor niet speciaal heen te rijden. maar als je in de buurt bent GRAAG. uiteraard betaal ik je hiervoor(NOT!). De pinnen heb ik al nieuw uiterraad.

ik heb hiervoor een mk2 gehad en zo beetje alle slopen in de buurt al af geweest en nog nooit een einser zien staan. vandaar dat ik hier post.

m

vwjopie 29-08-2005 20:54

slopen hier in de buurt ook geen type 1 te zien jammer genoeg...
weet wel iemand die nette deuren heeft staan maar das weer zonde om daar scharnieren af te gaan slijpen...

markmeenhuis 29-08-2005 21:12

Quote:
Originally Posted by vwjopie
slopen hier in de buurt ook geen type 1 te zien jammer genoeg...
weet wel iemand die nette deuren heeft staan maar das weer zonde om daar scharnieren af te gaan slijpen...

ik bedeol die andere schanier die kun je erzo afhalen als de pin eruit slaat.

m

polopower 29-08-2005 21:22

Dat is geen scharnier, maar de 'vanghaak' deze zorgt ervoor dat je scharnieren het niet onnodig voor de kiezen krijgen als je je deur openzwiept.

markmeenhuis 29-08-2005 21:29

Quote:
Originally Posted by polopower
Dat is geen scharnier, maar de 'vanghaak' deze zorgt ervoor dat je scharnieren het niet onnodig voor de kiezen krijgen als je je deur openzwiept.

uuh nee, die heb ik trouwens ook kapot. teminste het gat is uitgelubberd, nee ik bedoel echt het schanier. kheb de deur er al af gehad vandaag en bij de dealer geweest het plaatje beken.

http://www.typ-17.de/

check it out!!! onder orginalteile en dan scholsser en zuge.

daar staat een scharnier op voor 15,- maar maar met 1 gat erin, maar staat wel op dat het voor een golf ook past.

deze mensen hebben trouwens alles en ckers niet duur

m

Dennis@polo86c.nl 29-08-2005 21:39

Denk dat je nr. 8 ("schanierhelft") bedoelt:

Onderdeelnummer 171 831 403 B

Toegepast bij modeljaren:
Golf 1 75-84
Golf 1 cabrio 79-93
Jetta 1 79-84
Scirocco 1 74-83
Caddy 83-92

Naar mijn idee nog gewoon leverbaar, heeft de dealer wel echt gekeken of gewoon gedacht: voor zulk oud spul is vast niks meer leverbaar... ?
Prijs een euro of 11, en 2 stuks nodig per deur.

HotWheels 30-08-2005 05:46

*off-topic* hahaha weer een etka crack!! *off-topic*

markmeenhuis 30-08-2005 09:21

hmmmm, bij de dealer hebben ook zon plaatje ervoor gehad en hij heeft het nummer ingetyped in het landelijk database?? en jawel niet leverbaar. vond het zelf ook al raar, ik bedoel het is een onderdeel dat redelijk snel slijt. Tis niet dat dealer het wil bestellen hoor dat niet, ik heb er ook een paar lullige pinnentjes voor het interieur besteld voor een paar ct.

ik moet toch nog een paar onderdelen ophalen vandaag en ik zal dit nummer wel ff meenemen. kijken wat ze daarvan zeggen.

maar toch klopt het plaatje niet. ik heb namelijk een scharnier wat met twee bouten vast zit. en zie op het plaatje maar een bout. bij de dealer had ik wel twee bouten op het plaatje staan :confused: .

markmeenhuis 30-08-2005 09:23

en wat kost nummertje 10? de deurvanger compleet.

markmeenhuis 30-08-2005 17:47

bij de dealer geweest met het nummer. en er zit idd verschil tussen de scharnieren de een is met een bout en de ander met twee. hugo gaat voor mij op de sloop kijken. thanks hugo.

ik ga verder kijken in duitse sites denk ik.

mark

Marco 30-08-2005 20:25

www.volkswarenhaus.de

ff mailtje sturen en dan weet je zo of t nog te krijgen is. Originele onderdelen, oude VW voorraad

vwjopie 31-08-2005 06:47

als je met 2 bouten heb dan heb je ook een oude type 1 dus...
nog moeilijker om iets te krijgen...
pm Lenso is misschien heeft hij nog een deur staan die heeft ooit is een ouwertje gesloopt...

markmeenhuis 31-08-2005 14:02

okay thanks for de tips,

lenso en volkswarenhaus een mailtje gestuurd,

en nou maar duimen.

ander tips zijn nog steeds welkom.

mark

markmeenhuis 31-08-2005 14:05

oke lenso heeft ook niks, bagger.

All times are GMT +1. The time now is 21:38.