Polo 2f 1.0 86.000km 1e eigenaar poets project!
zo, heb sinds kort een nieuw project en leek me toch leuk om er even een 'poets topic' aan te maken omdat ik er niet 1,2,3 mee klaar ben.
specs: merk: Vw polo 86c/2f bouwjaar: 1992 motor: 1.0 AAU 33kw kmstand: 86.000 het leuke aan de auto is, is dat het een eerste eigenaar is, altijd bij de dealer onderhouden, met zelfs een origineel lakstiftje waar de kartonnen verpakking van geel is gekleurd omdat het zo oud is en nooit is gebruikt. ook zat er zelfs het garantiebewijs nog bij. ook heeft de auto absoluut gèèn roest en de complete onderhoudshistorie zit er ook nog bij. de auto is zo origineel als het maar zijn kan, en misschien wel net zo kaal ook, zelfs een radio was het budget niet meer voor denk ik toen de vorige eigenaar hem kocht. maarr.. er zijn natuurlijk ook minpunten, de lak is dof, vies en niet bijgehouden. op de deur zijn wat lak snippers eraf door het opengooien van de deur en het dak zit vol zwarte spikkels dus ik denk dat ik alleen al met kleien flink wat tijd kwijt ben. en ik heb helaas ook geen boekjes van de auto. ook zijn er wat technische mankementen maar die worden uiteraard ook in orde gemaakt. genoeg gekwatst, foto's!: het zal nog wel een week of 2 duren voordat ik begin aan het poetsen, eerst even technisch alles op een rijtje zetten. grtz wessel |
Leuke uitdaging Wessel ! Ik blijf het volgen.
Moet mijn rode Sportline cabrio straks ook nog wat opfrissen namelijk. |
Goed kleien en van grof naar fijn polijsten zal wonderen doen den ik.
|
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Succes! :thumbup: |
Leuk zon poets project! ga ik volgen!
|
thanks allen!
@pro fm, ik hoop het, kleien zal wel goed komen, maar heb wel eens meegemaakt op een uni kleur dat het voort zo in de lak zat dat het alleen nog goed te krijgen was met wetsanden. maar hopelijk valt het mee :thumbup: |
zo technische gedeelte zit erop :D :
bijna het complete blok is gereviseerd maar dat maakt niet uit, hij loopt weer goed! even ter info, hij bouwde druk op in het koelsysteem waardoor (hoogstwaarschijnlijk) de koppakking kapot zou zijn, en dat was hij ook. en wat kleine dingen zoals de oliedruk schakelaar , en hij had een beurt nodig dus dat heb ik ook gelijk mee gedaan. morgen ga ik beginnen met poetsen :thumbup: eens kijken of er nog iets van te maken valt. gr wessel |
zo, vandaag kunnen beginnen aan de polo!
vanmorgen maar gelijk begonnen met wassen in dat fantastische Nederlandse weer :shake: . maar ondanks de kou regen etc. is het toch gelukt om hem te wassen, en toen stond hij er zo bij: toen maar meteen begonnen met kleien, dan kon de auto sowieso een groot gedeelte van de dag vast drogen zodat ik er met polijsten geen last meer van had. Ik kwam er al gauw achter dat het stuk klei dat ik gebruikt had regelrecht in de vuilnisbak kon mikken. toen maar begonnen met het interieur, alles gestofzuigd, schoongemaakt en daarna poorboys natural look aangebracht. blijft fantastisch spul :thumbup: de vloermatten en achterbak mat zijn afgespoten met hogedruk dus ook die zullen nu wel schoon zijn. ik moet alleen van de week nog een keer de stoelen stoomcleanen want die zijn redelijk vies. daarna begonnen met polijsten. het ging redelijk goed totdat ik er achter kwam dat er best veel krassen op de motorkap zaten, en ik die er niet af ging krijgen met polijsten. dit was de helft van de motorkap, 1x met monello veloce 1x met poorboys ssr2,5 en 1x met poorboys ssr1. zoals je ziet blinkt het goed alleen de krassen zijn toch echt wel goed te zien. ik weet nog niet of ik dit ga oplossen of niet, want dan zou ik het moeten wetsanden. dat is in principe geen probleem alleen heb ik geen lakdikte meter, en dan word het stiekem best link om te doen ondanks dat het een unilak is die een heel stuk dikker is dan normale lak :( maandag avond ga ik weer verder met de rest polijsten, alleen nog even bedenken hoe ik dat met de motorkap (en waarschijnlijk ook het dak) op ga lossen gr wessel |
maandag avond weer verder gegaan, heb mooi even het dak en het rechtervoor spatbord gepolijst. het dak blijkt in betere staat te zijn dan de motorkap, ook al zou die ook wel een keer ge- wetsand mogen worden. het spatbord is echt gewoon zo goed als nieuw, ik hoop dat de rest ook zo is! :thumbup:
daarna nog een avond en een middagje flink aan het polijsten geweest ben al een heel eind, niet alles staat op de foto's maar ik moet nog 1 deur en wat moeilijk bereikbare plekken, maandag kan ik (als het goed is) weer verder dus hoop hem dan af te hebben kwa polijst werk. daarna moeten er ook nog wat dingen gebeuren maar dat komt allemaal goed! achterklep is zeer goed gelukt, de zijflank ook overigens, maar deze kant is ooit al een keer overgespoten dus die was niet zo heel dof. begin me toch af te vragen welke kleur dit nu is, want als ik naar alle andere rode polo's kijk is dit een veel donkerdere kleur. ben tot nu toe nog maar een paar polo's is dezelfde kleur tegengekomen. het lijkt wel iets van appel of bloed rood.. het is in ieder geval wel een mooie kleur vind ik. het zou kleurcode L233 zijn volgens de identificatie sticker in de kofferbak, maar als ik daar op zoek komt er niets uit. L232 is dan wel weer een bekende kleur dat is 'Iris blue' maar het enige wat ik op kan maken uit foto's op google is dat L233 brandweerrood zou zijn maar kan nu niet zeggen dat het daar echt op lijkt... :screwy: grtz wessel |
zo en de laatste beetjes zijn gepolijst, voor deze week houd ik het even voor gezien, volgende week heb ik carnavalsvakantie dus dan ga ik er nog een volle dag aan spenderen, en dan zou die ongeveer zo goed als klaar moeten zijn.
nu is alleen de buitenkant gepolijst, de deursponningen e.d. moet ik nog doen die zijn ook redelijk verweerd. gepolijst zijn ze nu alleen nog maar met monello veloce en poorboys ssr2,5. nu ga ik hem de eerst volgende keer voor dat ik begin wassen zodat alle polijst troep er weer af gewassen is, daarna ga ik de hele auto nog (na) polijsten met poorboys ssr1 en daarna gaat de pb black hole en de natty's paste wax erop. verder moeten er nog dingen gebeuren zoals stoelen stoomcleanen, bumpers weer netjes zwart maken, ramen polijsten en de wielen opnieuw zilver spuiten. of terwijl ben er voorlopig nog niet mee klaar. zie hier de foto's van hoe hij er tot nu toe bij staat: grtz wessel |
daar kan mijn rode Polo een puntje aan zuigen! :D
|
vandaag weer ff verder gegaan,
poorboys blackhole aangebracht en ook de wax, dus poetsen hoeft vanaf nu voorlopig niet meer. verder ook de dagkantjes, de ramen gepoetst en weer even de bumpers mooi zwart gemaakt met de föhn, verschil is toch wel duidelijk zichtbaar! morgen nog de velgen enz. doen en dan is hij als het goed is af, mocht iemand interesse hebben hij is te koop! bezig met het de wax aanbrengen:thumbup: gr wessel |
vandaag de laatste beetjes gedaan,
velgen moesten nog even netjes gemaakt worden, en moest de bumpers nog afmaken en zie hier het eindresultaat: interieur: gr wessel |
WoW! Lijkt wel een nieuwe zo!
|
Zo ! Die is lekker opgeknapt! Das het voordeel van zo'n verwaarloosd exemplaar, je heb tenminste eer van je werk :)
|
Mooi geworden zeg!
|
Thanks,ben ook blij met het resultaat :D ,
hij is te koop overigens-> http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132046 prijs is onderhandelbaar, en inruil van golfof polo mk1 is mogelijk. ook wil ik (misschien) wel ruilen tegen een leuke set velgen van vergelijkbare waarde gr wessel |
.
|
Quote:
Tornadorood is het in ieder geval niet. LY3D is echt een stuk feller rood. |
Wauw, wat een plaatje zeg!
Doet me qua kleur wel iets denken aan kirschrot. Deze Golf was ook die kleur: http://i4.photobucket.com/albums/y1...XP/SL370258.jpg http://i4.photobucket.com/albums/y1...XP/SL370354.jpg |
All times are GMT +1. The time now is 07:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.