Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Radiateur Golf II VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131104)

20harmen20 28-12-2014 17:03

Radiateur Golf II VR6
 
Forummers,


Sinds kort ben ik bezig met een Golf II VR6. Nu wil ik het onder de kap wat netter hebben en een radiateur met expansievat kopen. Wat ik mij afvroeg is wat voor grootte jullie mij adviseren aangezien een VR wel warm wil worden. Ik heb de volgende gezien..


http://www.gm-carsolution.de/VW/Gol...clean/-919.html


Mijn vraag is dus, kan het eventueel ook wat kleiner of heb ik deze grootte wel nodig?!

Groet Harmen

ewcaddymk1 28-12-2014 20:18

Wat voor heb je nu dan

20harmen20 28-12-2014 20:25

Zit nu volgens mij die van de 1600 motor voor die er voorheen in lag.

ewcaddymk1 28-12-2014 20:35

Ik zzou gewoon op zoek gaan naar een corrado radiateur , heb je de slang aansluitingen ook aan de goede kant

tdiwolf 28-12-2014 20:45

Of g60 radiateur.

Johan1982MK1 28-12-2014 21:58

Je hebt de juiste radiateur er al bij toch? Die heb ik ervoor gezet, die met die bovenaansluiting.

CarloPJB 28-12-2014 22:34

Quote:
Originally Posted by tdiwolf
Of g60 radiateur.



Die zijn erg zeldzaam aan het worden.

Dokter D 28-12-2014 22:44

Het punt is dat Harmen het expansievat kwijt wil onder de kap.
Daarom een radiateur met ingebouwd expansievat.

20harmen20 28-12-2014 23:27

Zoals DokterD al aangeeft zoek ik een radiateur met expansievat in de radiateur. Die Johan ervoor heeft gezet is prima, maar ik wil het net wat strakker onder de kap.

Kwa afmetingen zou die voldoende moeten zijn lijkt mij, heb hem al besteld.. hehe!

Turbo-Variant 29-12-2014 11:15

Die is zeker groot genoeg. Hoop zelfs dat die tussen de balken past.

Grootste standaard Golf 2 koeler was 675mm breed. (koelvlak)

Style 29-12-2014 11:45

Ik ga de radiateur met dop juist weg doen door het twijfelachtige ontluchtings- hoogte tussen kop en dop van de radiateur.

En dan (let op) gevoels matig heb ik het gevoel dat er hoe zou ik het zeggen te veel druk op het hele systeem staat met deze radiateurs.

En een ander groot voordeel bij mij is dat de radiateur dan niet meer onder de filters zit van cilinder 1 en 2 :D

Johan1982MK1 29-12-2014 12:02

Lijkt wel mooi clean, maar ze zijn idd niet voor niets over gegaan op die expansie reservoirs. Bij mij gaat t ondanks dat hij wel snel warm wordt en aardig op zn donder heeft gehad de laatste tijd ook nog steeds goed, dus t kan wel.

20harmen20 29-12-2014 18:15

Klopt, hoop ook dat hij past en anders gewoon terug sturen en een iets kleinere bestellen.

En zoals je zegt Style, het ontluchtings gebeuren is twijfelachtig maar ik durf het aan. Werkt het niet gaan we een andere oplossing zoeken, alleen is de beugel voor het originele kvs reservoir al verdwenen.. hehe

tdiwolf 30-12-2014 10:57

BMW heeft zulke koelers toch?
Met expansie vat eraan vast.

20harmen20 30-12-2014 18:00

Quote:
Originally Posted by tdiwolf
BMW heeft zulke koelers toch?
Met expansie vat eraan vast.


Klopt. Hier heb ik ook naar gekeken, maar niet een mooie gevonden. Degene die ik nu besteld heb is het zelfde principe. Bij BMW werkt het al jaren, dus dit moet ook goed komen!

Tom-Mk2Vr6 11-01-2015 12:27

Ontluchting is klote met een koeler met vuldop.
Ik heb het bij mijn vr6 ook gehad, ik heb toen een koeler op maat laten maken. De eerste koeler was van aluminium en ging op de 1 of andere manier al snel lek. Daarna een nieuwe laten maken van messing/koper als ik het goed heb. Deze bleef wel heel. Met ontluchten heb ik de auto aan de voorkant zo ver mogelijk op gekrikt, zodat de vuldop het hoogste punt werd.

20harmen20 11-01-2015 23:26

Quote:
Originally Posted by Tom-Mk2Vr6
Ontluchting is klote met een koeler met vuldop.
Ik heb het bij mijn vr6 ook gehad, ik heb toen een koeler op maat laten maken. De eerste koeler was van aluminium en ging op de 1 of andere manier al snel lek. Daarna een nieuwe laten maken van messing/koper als ik het goed heb. Deze bleef wel heel. Met ontluchten heb ik de auto aan de voorkant zo ver mogelijk op gekrikt, zodat de vuldop het hoogste punt werd.


Dit lees ik dus vaker, maar een BMW heeft het bijvoorbeeld ook. En ook daar gaat het goed, dus verwacht niet veel problemen. Mijn vulpunt is zo goed als het hoogste punt, maar inderdaad wel slim om hem even op te krikken!


All times are GMT +1. The time now is 06:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.