Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Golf mk4 gti geen vermogen meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130945)

Golf G40 20-12-2014 23:15

Golf mk4 gti geen vermogen meer
 
hoi

Ik heb een golf 4 gti die nu al een redelijke tijd in noodloop lijkt te lopen.
Het gebeurde redelijk plots ik reed op de snel weg en was een beetje door aan het rijden en opeens hoorde ik een plof in mijn uitlaat leek het, waarna hij nog maar maximum 100 km/h liep.
Ik heb hem toen dezelfde dag laten uitlezen. De foutcode toen was 1111 als ik het mij goed herrinner ik weet wel nog dat dat betekende dat de ecu was. Deze heb ik daarna opgestuurd naar een bedrijf voor mijn ecu te laten repareren dit was echter niet meer mogelijk. Dus maar een nieuwe ecu aangeschaft en aangesloten maar helaas nog altijd dezelfde fout.

Nu wat ik ervaar wanneer ik hem laat lopen: Ik heb dus totaal geen vermogen meer, een lichte helling zorgt er al voor dat hij uitvalt. Start wel direct. mijn turbo druk blijft op -0,9 tenzij wanneer ik het gaspedaal net induw maar dan geraak ik niet hoger als 0. En bij 5500 toeren begint hij te stotteren en hoger als 6000 toeren krijg ik hem niet.

mvg
Free

Polo1w 20-12-2014 23:41

Is er geen turboslang ergens afgeschoten/gescheurd??

Golf G40 21-12-2014 00:29

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Is er geen turboslang ergens afgeschoten/gescheurd??


Dat heb ik enkel nog maar in de vluchte gecontroleerd maar morgen ga ik hem op een brug plaatsen en toch maar alles grondig inspecteren en meteen een log maken, waar ik hopelijk wat wijzer uit zal worden

Polo1w 21-12-2014 11:28

Weet niet of een gti ook van die lauwe clip-bevestiging heeft als tdi's, maar daar heb ik al wel aantal x gehad dat ze onder flinke knal losschoten.
Meestal na vervangen distributie oid, waarbij sommige voor t gemak ff los waren geweest, en niet goed weer vast "geklikt" waren.
Ook eens gehad dat de nokjes waar de clip achter valt, half weg waren gesleten door trillingen ofzo.

Golf G40 21-12-2014 13:29

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Weet niet of een gti ook van die lauwe clip-bevestiging heeft als tdi's, maar daar heb ik al wel aantal x gehad dat ze onder flinke knal losschoten.
Meestal na vervangen distributie oid, waarbij sommige voor t gemak ff los waren geweest, en niet goed weer vast "geklikt" waren.
Ook eens gehad dat de nokjes waar de clip achter valt, half weg waren gesleten door trillingen ofzo.



Dat zou nog wel eens kunnen maar dan zal hij gewoon lekken want als er een slang volledig af is heb ik gemerkt dat hij bijna meteen stil valt. dus kan wel dat ik met snel kijken een klein gaatje over het hoofd heb gezien maar ga zodadelijk beginnen laat straks weten als ik wat gevonden heb of niet.

Golf G40 21-12-2014 18:41

ik heb vandaag alles gecontrolleerd van intercooler slangen en dergelijke. Maar ik krijg nergens druk. Dus morgen ga ik de turbo er af halen en open maken denk ik.

Bontje 22-12-2014 08:24

hij loopt niet op 3 cilinders?
check even voor de zekerheid de bougies en staafbobines na

Sven-GTI 22-12-2014 13:15

De meeste die ik ken met een 1.8T hebben altijd reserve bobines in de auto liggen :D

Bluepower 22-12-2014 14:22

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
De meeste die ik ken met een 1.8T hebben altijd reserve bobines in de auto liggen :D


Klopt, ik had er ook altijd 2 achterin liggen....
Maar zelfs op 3 poten was er nog aardig mee te rijden, hoor.
En echt op 3 poten lopen MOET je horen, dan klinkt ie net als een Subaru boxermotor...

Polo1w 22-12-2014 21:52

Of als een Peugeot 107 :D

Ik ga nog steeds voor tubodrukprobleem,
Aangezien ie ook niet op druk komt in op toeren.
Tenzij ie permanent in noodloop staat..
Maar een luide knal+vermogenverlies kan toch eigenlijk weinig anders zijn dan
iets in het inlaattraject lek?
Hij loopt wel echt netjes op 4cilinders??

Golf G40 16-01-2015 01:00

Sorry voor de late reactie had examens :p

Hij loopt mooi op alle 4 de cilinders maar het blijkt zowel de turbo te zijn als 2 kapotte turbo slangen 1 blijft me een raadsel hoe die kapot is gegaan zit een volledige scheur in van voor tot onder en de andere is mijn rechter cardanas op in gelopen.

Van het bobine probleem had ik ook al gehoord maar heb andere bobines steken van een golf 5 2.0 waarmee ik deze problemen niet meer zou krijgen.


All times are GMT +1. The time now is 00:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.