Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vraagje aan Golf 2 bezitters i.v.m kachel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130666)

RedGolf2 05-12-2014 22:32

Vraagje aan Golf 2 bezitters i.v.m kachel
 
Hallo,
Ik heb iets minder dan een jaar geleden een golf 2 1.3 gekocht en tot nu toe met zeer veel plezier in gereden, maar aangezien de koudere maanden aankomen ben ik toch tegen een probleem aangelopen. De kachel wordt erg langzaam warm (in ieder geval naar mijn mening) dit duurt zo'n 10 min en dan wordt hij inderdaad wel goed warm en dan wordt het ook aangenaam. Ik heb dus geen problemen met de warmte zelf maar de duur van het warm worden, ik wil dus vragen aan andere golf 2 bezitters hoelang het bij jullie ongeveer duurt voor de kachel om warm te worden. Ik ben nog een vrij nieuwe auto bezitter en weet er dus nog niet veel vanaf. Alle hulp is welkom.
Een maat van mij van mij rijdt bijvoorbeeld voor alledaagse dingen in een seat arosa (ik weet dat het bouwjaar tussen deze auto's ongeveer ~10 jaar verschillen) en bij deze auto is er na 30sec tot 1 min warme aangename lucht.

Heb trouwens verschillende threads bekeken , maar ik ben geen thread tegen gekomen die hetzelfde ervaart. Alleen mensen die problemen hebben waardoor het helemaal niet warm wordt of dat een paar standen het niet doen.

(sorry voor de lap tekst)

tim_j 05-12-2014 22:45

Hay,
Bij mijn 1.8 duurt het met vriestemperaturen ook een minuut of 10.
Maar dit verschilt. Als ik direct een file in rij, zit ik ook ruim 10 min te bibberen. :D
Ga ik een provinciale weg op of ik rij continue zonder te stoppen dan is het met een paar minuten al warm. Is op zich niet gek.

Die andere auto heeft een klein motortje dus dat gaat sneller. Al is 1 min wel erg snel..
De thermostaat moet wel normaal werken. Dat gebeurt wel?

PlaceR 06-12-2014 12:11

Zou 2 dingen eens nakijken:

1: de staat van de kachelradiator. Als deze gaar is / lek / half verstopt wordt hij ook minder snel warm\

2: de staat van het "foam" op de kleppen van het kachelhuis. Deze wordt na de nodige jaren broos en dan komen de zwarte schilfers/stukje foam uit je roosters naar buiten. Dan begint de kachel ook koude met warme lucht te mixen en werkt het allemaal maar half.

Bij de jetta heb ik dit probleem nml ook gehad. Zat geen foam meer op de kleppen.
bij de golf nu is hetzelfde probleem en zelfs wat vochtig van binnen.
Nieuwe kachelradiateur (nog geen 10tje) ligt al klaar. rolletje ducktape om de kleppen te beplakken en ik ga een warme winter tegemoet.

RedGolf2 07-12-2014 16:13

Heel erg bedankt voor jullie reacties, thermostaat werkt. Zal er zeker naar de radiator kijken.

René 07-12-2014 20:22

Met mijn Golfje 2 (1.6 carb), duurde het na het vervangen van het foam van de kachelkleppen, de kachelradiateur en de thermostaat ongeveer 5 minuutjes voordat er lekkere warme lucht uit de kachelroosters blies. Vaak ligt het aan het foam...dat ligt er 9 van de 10 (gedeeltelijk) af.

golf2 abuh 08-12-2014 19:25

mijn golfje gaf eerst ook alleen maar koude lucht, thermostaat werkte wel prima.

zoals gezegd de kachel kleppen afplakken met (sterke)ducktape (is de makkelijkste en snelste oplossing).

je koelvloeistof slangen doorspoelen met de tuinslang, doet ook wonderen! (en je zult zien wat voor vuil water er uit de slangen komt)

mijne is nu na 5 minuten lekker warm :D

PlaceR 11-12-2014 17:58

Dat doorspoelen is een goede tip!
Ga volgende week toch de versnellingsbak en kachelradiateur vervangen, gelijk de klepjes weer beplakken en spoel het gelijk wel even door dan.

Maarteno 11-12-2014 22:34

Ik rij elke dag zo'n 65 kilometer met mijn 1.8 en het duurt nu s ochtends ook Een minuut of zes voordat er lekker warme lucht uit de openingen stroomt. Kijk eens na of er een thermostaat in zit die de juiste opening stem per stuur heeft. Ook die kachelradiateur en de bekleding van de kachelkleppen spelen een rol. Bij mij waait er regelmatig schuim om de oren haha.

Belangrijkste vind ik nog altijd dat het blokje lekker op temperatuur komt.

Erik Baas 11-12-2014 22:35

Quote:
Originally Posted by Maarteno
opening stem per stuur
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Robbbert 11-12-2014 22:47

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Haha, auto(niet zo)correct :tongue:

Rinus66 12-12-2014 00:32

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?


-/- 3 spaties en s=a :D

greenmk116v 12-12-2014 10:42

Hier zelfde probleem , met 8 a 10 minuten motor perfect op temp , maar zodra ik kachel aanzet lauwe wind :s en foam om de oren , .. De kleppen op nieuw beplakken is dus de oplossing ?
Greetz

fcapri 12-12-2014 22:43

bij mij gaat het heel snel. ik vertrek thuis (starten en onmiddelijk weg). tegen dat ik een goei 1-1,5km verder de brug over rijd, begint mijn rijd al goed te ontwasemen en krijg ik al gevoelig warmere temperatuur.
tegen dat ik aan de rode lichten sta, zo een 3,5km verder, mag ik de aanjager aanzetten en is het al goed warm. dat is zo een minuutje of 5 en de temp naald is al uit de koude zone (lichtgrijs???).
als ik op 8min aan het station stop, is de verwarming al heeet dat je de hand er geen 30sec voor houd. temp meter over de helft dan

betreft een 1.6D golf 2


Quote:
Originally Posted by greenmk116v
Hier zelfde probleem , met 8 a 10 minuten motor perfect op temp , maar zodra ik kachel aanzet lauwe wind :s en foam om de oren , .. De kleppen op nieuw beplakken is dus de oplossing ?
Greetz


chauffage uitbouwen, en die foam intapen. ik heb duct tape gebruikt. werkte goed.
dit waren de mijne. die gaten horen dicht te zijn. als het ooit nog fout loopt, las ik die platen dicht



All times are GMT +1. The time now is 07:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.