Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf mk2 gti 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130654)

Richard84 05-12-2014 11:59

Golf mk2 gti 8v Elektrisch probleem
 
Ik ben al enige tijd bezig met een golf mk2 git 8v EV motor (spinnenkop)
Het projectje staat al enige tijd stil maar wil hem na de winter weer gekeurd hebben wat opzicht het probleem niet is.

Ik zit namelijk met het volgende, heb de EV motor van me broer overgezet in me mk2, daar zat helaas geen kabelboom bij,
Nu heb ik een kabelboom van een GX wat qua motor heel veel erop lijkt(spinnenkop).
Nu heb ik deze kabelboom erin zitten maar kan ik deze eigenlijk wel gebruiken aangezien de GX extra aansluitingen heeft ten opzichte van de EV.
De motor doet het gewoon alleen stationair loopt die ongeveer 1250 a 1500 toeren.

ik heb het volgende onderdeel niet aangesloten zitten en weet ook niet wat het doet en is.
Het zit in de luchtinlaat van de motor zie foto het zwarte gedeelte
Kan ik dit doormiddel van de GX kabelboom toch aansluiten?



Van deze motor komt de kabelboom, heb zelf de motor van 1984.


Ik hoop dat iemand me kan helpen

Gr
Richard

Richard84 14-12-2014 02:20

iemand een idee??:(

René 14-12-2014 09:40

Jawel hoor. Dat is je extra luchtschuif. Zou best de reden kunnen zijn van het verhoogde toerental.

De search gaf dit (lees post #7 maar eens):

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26699

Tuinhek 14-12-2014 11:01

Ja die moet je wel aan gaan sluiten. Ook even kijken of deze schoon is van binnen. Ik heb het zelfde probleem gehad toen ik een ev motor in mijn golf 1 heb ik gebouwd. Ik heb alleen een kabelboom van een 16v gepakt. Daar zit deze stekker wel op.

Richard84 15-12-2014 18:24

Ok thnx voor de reactie, ga is kijken of ik verder ermee kan

Richard84 17-12-2014 16:16

Ben bepaalde aansluitingen aan het doormeten en kwam er dus achter dat het niet goed zat :(
Heb de kabelboom vrij gemaakt om zo elk draadje goed te kunnen volgen en na te lopen op eventuele beschadigingen

Ik was begonnen met de koude start sensor



Hierna kwam er ik ook achter dat de koelvloeistof niet goed was



Na het nalopen van de draden kwam ik dit tegen bij de zekeringkast :roll:



Hoe en waar moet ik deze aansluiten?
Het is echt een zooitje die kabelboom, dit klopt niet echt.



Gr
Richard

Erik Baas 17-12-2014 16:41

Quote:
Originally Posted by Richard84
Na het nalopen van de draden kwam ik dit tegen bij de zekeringkast

Hoe en waar moet ik deze aansluiten?
Het is echt een zooitje die kabelboom, dit klopt niet echt.



Past die connector in M (die kleine, linksonder op de tekening)? Dan gok ik op mistlichten: op M2 komt nl. +12V als het dimlicht aan is. M1 is alleen een doorverbinding naar A9 (?, is moeilijk te lezen) en G7, en wat daar in jouw auto op aangesloten is weet ik niet.

Richard84 17-12-2014 17:01

die 2 stekkers (blauw en bruin) lopen naar binnen toe naar die witte stekker die nergens op aangesloten kan worden.

Richard84 17-12-2014 17:05

Op de M past die niet en daar zit ook niks aangesloten zelfde als G7 daar zit ook niks op.

Erik Baas 17-12-2014 17:13

Helaas, dan zul je de draden moeten nalopen om te zien waar ze heen gaan...

Richard84 17-12-2014 17:26

Hoe bedoel je?
De draden stoppen bij de zekeringenkast, ik weet waar ze heen lopen onder de motorkap.
Het gaat er mij om hoe origineel de blauwe en bruine stekker eigenlijk moet lopen naar de zekeringenkast

Erik Baas 17-12-2014 20:25

Oke dan, waar gaan ze heen? Als ik dat weet kan ik misschien verder helpen.

Richard84 18-12-2014 13:07

De blauwe gaat naar de koude start sensor
De bruine gaat naar koelvloeistof ( waarschijnlijk voor temperatuur )
En die 2 stekkers komen samen in de auto bij de zekeringenkast uit op de witte stekker die nergens op aangesloten zit.


All times are GMT +1. The time now is 07:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.