Zwarte GTI gekocht van 9-3-1978
Hallo allemaal,
de laatste jaren heb ik niet meer op het Volksforum gezeten, heb weinig met mn hobby gedaan. Af en toe wat rondrijden in een Golfje en that's it. Binnenkort gaat dat veranderen, ik heb een restauratie objectje gekocht. Het kriebelde al jaren enorm: een ur-GTI hebben, en zelf een Golf restaureren. Nou ja zelf, zo veel mogelijk zelf doen! Maar ik kan (lang) niet alles, dus ben mijn opties in kaart aan het brengen. Hier wat foto's, ik zit niet vaak op t forum dus ben niet altijd even snel met reageren: De GTI is compleet en origineel, ik ben pas 3e eigenaar en alle belangrijke dragende delen zijn roestvrij of in het verleden al eens vernieuwd. Schadevrij, eerlijk, en voor n '78er best wel goed. Die gaten in de motorkap zijn echt :eek: erg he! nou ja, misschien ooit een koeling probleempje geweest. Heb er in ieder geval al het nodige reserve plaatwerk bijgeregeld. :D Nu nog een achterpaneeltje, wat reparatieplaatwerk (tankdop, A-stijlen links + rechts, dorpels, hoekpunten links + rechts achter) en dan zien we wel verder. groeten Dennis |
Gaaf :)
|
Succes. En goed je terug te zien. Blijft toch kriebelen hè.
|
Mooi project, dapper ook :thumbup: Ik volg!
|
Ah, nu zie ik het ook...welkom terug!
|
Die straalt originaliteit! Is het een nederlandse gti?
|
Mooi projectje
Heb je de andere gti nog? |
Leuk, leuk, leuk, ik heb precies de zelfde auto als jij maar dan van 10/77, op kenteken gezet in jan 1978. Zo te zien is alles onder de motorkap origineel, behalve je motorkapslotplaat maar die kan er na een ongeval door een andere zijn vervangen. Jou auto zie je niet veel en zeker niet in de kleur zwart. Als je vragen hebt help ik je graag! Ik ben ook begonnen met het idee dat ik niet alles zelf zou kunnen maar heb uiteindelijk elk boutje en moertje 10 keer in mijn handen gehad en is alles als nieuw geworden. Ik ben geen lasser, spuiter en een motor reviseren kan ik ook (nog) niet maar voor de rest heb ik alles zelf gedaan. Als de gti waar ik nu mee bezig ben af is(staat al weer meer als een jaar stil), is de zwarte aan de buurt maar ik ben al halverwege met de benodigde onderdelen. Het zou kunnen dat ik er volgend jaar aan begin maar het kan ook nog wel 5 jaar duren ofzo.
|
inderdaad leuk..kom je nooit meer tegen zoiets..
motorisch is het allemaal wel te behappen..maar ik hoop dat je een goede plaatwerker kent/bent.. dat zal wel duidelijk worden als je hem stript...gelukkig zitten er nagenoeg alle onderdelen bij.. veel succes! |
Gaaf, ding ziet er best nog wel oke uit, of niet?
|
Hij is inderdaad nog best oke ja! en belangrijke delen nog knetterhard Sjiek Turbojo2, dat jij ook n zwarte hebt. Wanneer de mijne precies is geproduceerd weet ik nog niet, die vraag heb ik via history@volkswagen.de gesteld. nog even afwachten!
ja idd, zwart zie je heel weinig. Ik wilde eigenlijk liever n witte (liefst rood, maar heb al een rode) en geen zilver of zwart. Maar ach, je hebt t niet voor t kiezen, het is een zeldzame kleur en toch heel erg mooi met die rode bies in de grillen en zilveren striping! Het is een Duitse GTI, en om op de vraag van mk1diesel terug te komen: ja de rode GTI heb ik ook nog. Die gaat ook niet weg! De GX daarentegen wel, die is dus te koop.. |
Gaaf ding, succes met de wederopbouw :thumbup:
|
Leuk project succes ermee!
|
Leuke basis. Mooi project. Benieuwd naar het verslag, succes! :D
|
Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.
|
Quote:
Ja klopt is echt enorm jammer! Daar baal ik ook echt van. Goeie tip omtrent de site, ga ik even nakijken. Ik ben al jaren lid van de Duitse club, maar ik wil graag de precieze datum van productie weten. En natuurlijk nog veel meer! |
Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.
|
Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??
|
Quote:
Goeie tip ik kijk het na! Morgen rijd ik wel even langs. ik was me er niet van bewust dat deze details op het tweede alu plaatje erbij staan. Had tot nu toe alleen '83er Golfjes en daar is het weer anders, vandaar. ik laat je zsm wat weten! |
Quote:
Die plaatjes kun je nergens krijgen en zijn ook nooit verkrijgbaar geweest. Ze werden aan de lopende band tijdens de fabrikage geponst en gemonteerd. Het kleine plaatje vind ik eigenlijk nog belangrijker als de grote waar het chassisnr instaat. Hierop kun je precies zien wanneer je auto is gemaakt en ook nog inschatten of hij in de morgen of in de middag van de band is gekomen. Mijne heeft lopende nr 0120 dus de 120ste golf die die dag is geproduceerd. Denk vroeg in de morgen in het eerst uur van die dag. Een andere golf die ik heb heeft lopendenr 1081 die zal dan wel heel wat later op de dag gereed zijn gekomen. Hoe laat kan ik moeilijk inschatten omdat ik niet weet hoeveel golfjes er per dag geproduceerd werden. Ook weet ik niet of het lopende nr alleen over het aantal golfjes gaat of ook over kevers, scirocco's, busjes etc. |
All times are GMT +1. The time now is 09:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.