Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=87)
-   -   porsche 356 speedster replica (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13002)

genderen 22-08-2005 17:24

porsche 356 speedster replica
 
Hallo,

Ik ben eigenlijk van plan om een speedster replica te gaan bouwen. Aangezien zo'n speedster op een ingekort kever chassis staat hebben er misschien mensen ervaring mee op dit forum? De bedoeling is om een speedster te bouwen met de orginele looks, hij hoeft verder echt niet 100% orgineel te lijken! Ander wordt ie nog onbetaalbaar. Als iemand er hier ervaring mee heeft, of andere info weet?? Dan hoor ik het graag!

Groeten Patrick.

Polle van Jut 22-08-2005 19:05

Speedsterclub nederland,hebben links naar enkele verdelers,oa:L&b cars,Speedco,etc!
Ga zelf ook ene bouwen,heb voor het rollend gedeelt al alles liggen,en ga deze week nog eens langs bij 2 fabrikanten!!Polle

genderen 22-08-2005 19:59

Hoi Polle,

Bedankt voor je reactie, ik heb al contact gehad met Vaandrager performance, L&B cars en speedco. De laastste valt af want die kan niet een mijn wensen pakket voldoen oftwel die leveren alleen een compleet pakket met alles erop en er aan. Ik wilde eigenlijk alleen een body met het hang en sluitwerk erbij. En de rest van de onderdelen zelf er bij zoeken, en door hier wat creatief mee om te gaan toch het nodige geld te besparen. Misschien is het verstandig om een donorkever te kopen en daar zoveel mogelijk van te gaan gebruiken. Ik wil eigenlijk alles zelf gaan doen. Ik ben zelf monteur dus dat moet te doen zijn. Wat de afwerking betreft, is een gelcoat afwerking genoeg of moet deze altijd gespoten worden?? Wil je even laten weten Polle wat jouw ervaringen zijn als je bij de leveranciers geweest bent?

Patrick.

Polle van Jut 22-08-2005 20:53

Bij L&b kun je alle kanten uit!Zeer vriendelijke en gemoedlijken tiep,de Willy!Normaal zou ik daar mijn kit bestellen.Ik zou echter ook eens wa meer willen weten wat ze bij Speedco te vertellen hebben!Die mensen heb ik vorig jaar bij Euro-vw gesproken en daar was precies toch ook iets interressants te hallen!?J e hebt ook nog Chessil in Engeland,maar da is echt wel geweldig duur.L&B heeft ook mijn chassis ingekort,en zou het klaarkrijgen om de auto als dagdagelijks voertuig in te schrijven in Belgie,als oldtimer heb je bij ons namelijk wel wat beperkingen om te kunnen en mogen rijden!Polle

arbuur 18-01-2008 23:28

beck speedster
 
Samen met mijn vader heb ik een beck speedster opnieuw opgebouwd.
Dat is nog erger (lees leerzamer) dan een nieuwe (lees foutloos gesneden en uitgelijnde) speedster.

Ik heb de nieuwe delen van een beck speedster. Deze ga ik niet meer opbouwen i.v.m. een nieuwe opleiding.

Alle polyester delen inclusief een centraal koelhuis, een subframe en bouwhandleiding.

Technisch is het kever. Geld is te besparen door een subaru blok te gebruiken. Een mooi geluid en erg betrouwbaar. De aanpassingen om een keverblok te voorzien van dubbele carburateurs zijn duur en arbeidsintensief
(aangezien het vonktijdstip, koeling, uitlaat en benzine-inspuiting veranderen).

Alleen een adapterplaat is nodig om te bevestigen op een kever versnellingsbak. De kabelboom is van een 1972 kever (12 volt en zonder allerlei toters en bellen die een speedster toch niet heeft).

Vriendelijke groeten, Marc

vwcrewcab 31-01-2008 22:58

Op keversite zijn er momenteel ook wat gasten bezig, misschien is dat ook wel interresant.

hermantel 10-04-2008 00:27

Herman
 
Hallo, wat moet je voor de nieuwe delen hebben
Groet, Herman

QUOTE=arbuur]Samen met mijn vader heb ik een beck speedster opnieuw opgebouwd.
Dat is nog erger (lees leerzamer) dan een nieuwe (lees foutloos gesneden en uitgelijnde) speedster.

Ik heb de nieuwe delen van een beck speedster. Deze ga ik niet meer opbouwen i.v.m. een nieuwe opleiding.

Alle polyester delen inclusief een centraal koelhuis, een subframe en bouwhandleiding.

Technisch is het kever. Geld is te besparen door een subaru blok te gebruiken. Een mooi geluid en erg betrouwbaar. De aanpassingen om een keverblok te voorzien van dubbele carburateurs zijn duur en arbeidsintensief
(aangezien het vonktijdstip, koeling, uitlaat en benzine-inspuiting veranderen).

Alleen een adapterplaat is nodig om te bevestigen op een kever versnellingsbak. De kabelboom is van een 1972 kever (12 volt en zonder allerlei toters en bellen die een speedster toch niet heeft).

Vriendelijke groeten, Marc[/QUOTE]


All times are GMT +1. The time now is 09:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.