startproblemen bij warme motor
Beste mensen,
Ik heb onlangs de koppakking van mijn Golf 1 cabrio laten vervangen. Nu start de motor moeilijk als deze warm is en er na 5 tot 15 minuten opnieuw wordt gestart. Bij koude start heeft de motor minder problemen. Kan dit te maken hebben met de ontstekingsafstelling? gr. Eugene |
Ik had het zelfde probleem, met mijn GTI in het verleden.
het probleem lag bij mij bij de benzine pomp. deze maakte bij warme motor een vacuumlock, en na vervanging van de pomp en drukaccumulator was het opgelost. |
Is de kop gevlakt voor het vervangen van de koppakking?
|
Bedankt voor jullie reactie. De kop is gevlakt voor het vervangen. Wel zag ik net dat er een verbindingsstuk (lijkt op stofzuigerslag (onder het benzinefilter)) ontbreekt voor de aanzuiging van warme lucht. Volgens mij kan dat het probleem niet zijn.
|
De vraag is hoeveel is de kop gevlakt?
Bij mijn 2 liter krijg ik bij warme motor hem ook niet gestart met een normale startmotor. De mijne doet het wel perfect met een diesel startmotor. |
Quote:
Dat weet ik niet. Wel draait de startmotor voldoende rond. Uit de reacties kan ik nu wel afleiden dat er verschillende oorzaken zijn aan te wijzen. |
Ik heb dit ook gehad. Bij mij lekte er kennelijk wat benzine uit de injectoren waardoor hij 'verzoop'. Reiniging van de injectoren bracht bij mij uitkomst.
|
ik heb bij mij het probleem gehad met lekkende verstuivers, mijn broer heeft het probleem gehad en daar lag het aan de benzine pomp en druk accumulator zoals hierboven beschreven.
Heb ze vervangen en start nu altijd direct :thumbup: |
Is het een automaat?
|
|
Quote:
Onzin! Hij schrijft zelf: "Wel draait de startmotor voldoende rond."! |
All times are GMT +1. The time now is 23:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.