Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vr6 AAA motorblok . (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=129070)

EnzoScirocco 12-09-2014 23:23

Vr6 AAA motorblok .
 
Ik vraag me af,
Een 2.8 AAA motorblok
174pk standaard,
Wat kan ik daarmee doen om hem op te krikken naar 200pk?
Ik zie heel veel verschillende verhalen en alles maar ik wil graag goede dingen weten.

Chip ?
Spaghetti?
Compleet andere uitlaat
Inlaat veranderen?

Wie kan mij vertellen hoe of wat zonder turbo's en
Nokkenas te vervangen of plaatsen etc

Bedankt.

Sven-GTI 13-09-2014 11:43

Denk dat je voor die 200pk toch al snel andere nokkenassen moet gaan plaatsen.

Met alleen een goede uitlaat en chip zal het krap worden om die 200pk te halen.

Dub-Detail 13-09-2014 12:56

Ik heb een AAA gehad.
Opgeboord naar 2.9.
Schrick nokkenassen met verstelbare tandwielen.
Bewerkte kop + inlaat.
Gebalanceerd onderblok.
Spaghetti met 76mm uitlaat.

Deed 225pk.

Dokter D 13-09-2014 17:39

Die van mij:

Gasklep
Nokkenassen
Spaghetti
Chip

Doet volgens de vorige eigenaar en ook volgens mijzelf rond de 200-210 pk

tempel 16-09-2014 14:34

Is oude meuk, meeste VR6 blokken die aangeboden worden zijn aan revisie toe.
76mm uitlaat zonder drukvulling zou ik niet doen, spagettie levert weinig op.Opboren naar 2.9, is 1mm grotere boring, maar dan heb je in iedere geval nieuwe zuigers en zuigerveren. Wat dub detail daar even aangeeft , kost je duizenden euro's. Koop gewoon een 1.8T als je goedkoop meer vermogen wilt.

Pewi Vwteam 16-09-2014 21:57

Gewoon v6 24v inhangen 204 pk standaard. We hebben er nog wel 1 1000 euro 148dkm donor bekend.

The Skinnmeister 17-09-2014 13:22

Quote:
Originally Posted by tempel
Is oude meuk, meeste VR6 blokken die aangeboden worden zijn aan revisie toe.
76mm uitlaat zonder drukvulling zou ik niet doen, spagettie levert weinig op.Opboren naar 2.9, is 1mm grotere boring, maar dan heb je in iedere geval nieuwe zuigers en zuigerveren. Wat dub detail daar even aangeeft , kost je duizenden euro's. Koop gewoon een 1.8T als je goedkoop meer vermogen wilt.


Denk ik ook....

Dokter D 17-09-2014 19:34

Quote:
Originally Posted by tempel
Is oude meuk, meeste VR6 blokken die aangeboden worden zijn aan revisie toe.
76mm uitlaat zonder drukvulling zou ik niet doen, spagettie levert weinig op.Opboren naar 2.9, is 1mm grotere boring, maar dan heb je in iedere geval nieuwe zuigers en zuigerveren. Wat dub detail daar even aangeeft , kost je duizenden euro's. Koop gewoon een 1.8T als je goedkoop meer vermogen wilt.


Kan wel oude meuk zijn maar tegen het geluid kan zo'n "moderne" 1.8t never nooit op.

Rallyegolf20vt 18-09-2014 11:38

Kan niks anders dan je gelijk geven qua geluid met de vr6. :)
Maar voor mij geldt meer de volgende stelregel voor een vr6 tov 1.8T:

Mooi geluid met exorbitant verbruik ,dus dan toch liever veel PK`s met weinig soelaas zeg maar.

En dan heb ik het nog niet eens over de kosten om een beetje prik uit zo`n vr motor te halen. Maar goed dat is mijn mening. :tongue:

Dokter D 18-09-2014 16:41

Klopt helemaal, pk's hebben ze niet en voor een goede turbo ombouw ben je schrikbarend veel geld kwijt.
Wil je pk's pak je n 1.8.

Persoonlijk vind ik de +- 200pk die de mijne levert meer dan genoeg.

EnzoScirocco 18-09-2014 17:20

Voorlopig even rustig aan, wel zou ik graag tips willen weten van
Iemand die ECHT goed een kettingrevisie kan doen,
Want die heeft die van mij nodig
Mvg

tempel 19-09-2014 10:36

ATi op VR6 Club Holland kan je wel tips geven. De man droomt VR6.

Marcus BBS 19-09-2014 11:22

Voor die kettingrevisie zou ik eerst gaan kijken hoeveel compressie de motor nog heeft ;)

Betreft het een net gereviseerd exemplaar, dan is het te overwegen, maar moet je inderdaad fors investeren. Bij een ongereviseerd exemplaar zou ik er al niet meer aan beginnen.

Maar het geluid van die VR6...... :eek: Heb er zelf 2 en blijf me erover verbazen :thumbup:

tempel 19-09-2014 21:09

:screwy: Een net gereviseerd exemplaar, mag toch aannemen dat de ketting dan meegenomen is. Compressietest is leuk om te zien of er iets mis is door bv grote onderlinge verschillen. Ik had 11 a 12 bar op alle cilinders en een olieverbruik van 1 liter op de 1000 a 1500 km. Cilinders worden onder in ovaal, zie je niet met compressie test.


All times are GMT +1. The time now is 09:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.