lambdasonde storing (16806) golf 2.0
Hallo,
Ik ben in het bezit van een golf 4 2.0 (AQY). vorig jaar katalysator vervangen omdat deze een loszittend binnenwerk had, later ook storingslampje hierdoor gaan branden. na het vervangen van de kat geen problemen meer gehad tot een half jaar terug, toen begon ineens het storingslampje weer te branden, maar was plotseling ook weer uit na een paar dagen. nu is het 2 weken terug weer begonnen, 2 foutcodes: -16806, werkingsgraad hoofd-kat onder minimum -16518, lambdasonde voor kat -geen signaal verandering- gewist, maar bovenste storing blijft terugkomen. beetje rondgezocht op internet en inlaat visueel nagekeken op valse lucht en lambdasonde voor kat vervangen (bosch) hier is alleen het probleem nog niet mee opgelost, iemand nog ervaringen of tips ? |
dit wordt er gezegd bij deze foutcode bij gerritspeek
Hoofdkatalysator, cilinderrij 1 geen drempelwaarde bereikt Mogelijke verschijnselen: Emissielampje brandt Mogelijke oorzaken: Check / repareer bedrading en aansluitingen Zuurstof sensor(en) defect Control systeem zuurstof sensor(en) defect Mogelijke oplossingen: Check / repareer bedrading en aansluitingen Check zuurstof sensor(en) Check control systeem zuurstof sensor(en) defect Controleer de leeftijd van de zuurstof sensor(en) Set Readiness |
vandaag na een heleboel zoeken en uitlezen toch maar de 2e lambdasonde vervangen, maar zonder resultaat :(
met de testkast parameters nagekeken. 1e lambdasonde pingelt netjes heen en weer, 2e geeft mooie egale lijn (0.4V), alleen als ik de stekker eraf trek geeft de 2e precies hetzelfde weer.. is dit normaal ? |
Zou de bedrading eens nalopen, als het signaal hetzelfde blijft als je de stekker eraf trekt lijkt me dat niet goed...
|
gister bedrading nagelopen tot aan de ECU, niks aparts gevonden...
iemand gaf me als tip de LMM eens na te kijken, dus dat maar een keer doen |
Bij een benzine kunnen die ook stuk idd, maar hoor er nooit zo veel over...
|
verder nog iemand suggesties ?
|
All times are GMT +1. The time now is 13:03. |