Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf slaat niet aan. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127834)

arno2000 16-07-2014 19:38

Golf slaat niet aan.
 
Hallo,

Vraagje, Ik heb hier een golf staan die niet wil starten. Startmotor gaat netjes rond en heb wel stroom bij de onsteking. De benzinepomp onder de auto joelt heel erg. Heb wel benzine bij de spinnekop maar er komt niks uit de injectoren.

Wat denken jullie. Pomp kapot? Er hangt ook een orginele draad los bij de pomp maar als ik hem vastpak voel ik wel dat hij pompt.

Iemand een idee?

Groet, Arno

Audi1981 17-07-2014 10:02

Wat voor motor en brandstofsysteem hebben we het over?

arno2000 17-07-2014 14:36

Sorry. K tronic. Jh motor.

Arno

vwjohnny 17-07-2014 16:38

Gaat je luchtweger wel los tijdens het starten?

Ik had bij m'n 16v ook geen brandstof maar dat kwam door "valse lucht"

Slang van de rembekrachtiger was er af.

Barn171 17-07-2014 17:26

Staat de wagen al langs stil? Dan is het de plunjer in de spinnenkop. Die gaat vastzitten. Je ziet dan het rubber vacuüm trekken, maar even luchtfilterbak los nemen en even voelen.

arno2000 17-07-2014 17:48

Ok thanks. Ga ik die morgen even los halen.

Ik laat het weten.

Barn171 17-07-2014 18:12

:thumbup:

arno2000 18-07-2014 18:49

Vanmiddag ff gekeken naar de spinnekop. Plunjer ging soepel. Daarna het bovenste gedeelte eraf gehaald om te kijken naar de metalen pen. Deze ging niet heel soepel maar na licht duwen met de hand ging het beter. Alles weer in elkaar gedraaid maar nog steeds geen benzine uit de injector. Iemand nog tips?

arno2000 20-07-2014 18:38

Vanmiddag nog even bezig geweest.
Grote rubberdop van de spinnenkop gehaald en met een schroeven draaier de klepel opgezet. Toen sloeg hij wel aan. De klepel komt dus niet zelf omhoog. Waar kan dit aan liggen?

Groet arno

Barn171 20-07-2014 19:15

Vacuüm lek in de slang/buis er naartoe.

heinz74 20-07-2014 19:27

zoiets ,denk toch dat de plunjer niet soepel genoeg beweegt...of niet weggezogen word..als de pomp genoeg druk levert om de injectoren open te duwen en systeembegrenzer is goed, zou hij bij iets geopende plunjer moeten starten...

arno2000 20-07-2014 20:58

Bedankt voor jullie reacties. Dus de spinnekop maar gaan reinigen?
En gaat het dan om de hevel onderin of het druk gedeelte bovenin?
Ik geloof niet dat er een lek in het slangen gedeelte zit.
Ziet er allemaal netjes uit.

arno2000 22-07-2014 19:02

Net even de slangen nagelopen en alles ziet er goed uit. Pomp giert wel als een gek maar er komt wel benzine bij de spinnekop. Kan het zijn dat als hij te weinig druk leverd hij de hevel ook niet omhoog krijgt?

Ik heb hier een filmpje neergezet van het gieren van de pomp.

filmpje

arno2000 24-07-2014 08:26

niemand?

Jakkie Takkie 26-07-2014 20:41

Zal toch iets met die spinnekop zijn. Een tijdje terug stond er een advertentie op marktplaats van iemand die de spinnekop kon reviseren. Was niet eens heel duur volgens mij.

yuli 28-07-2014 15:16

Hoi Arno,

Dit is de reden waarom ik G60 ben gaan rijden. Diegene die echt weten waar het overgaat (k-jet) zitten of niet op internet of kijken inmiddels tegen het plafond aan van de kerk. :)

Als je de pomp niet vertrouwd haal je de banjo bout los voor je benzine filter. Hierop zet je een bezinedruk meter tot 10 bar. Je moet dan een paar keer starten en minimaal 7 bar hebben. Een uitslag tot 8 tot 10 bar is ook goed.

Het k-jet werkt verder op hoge druk (6,7 bar) geloof ik. Het hele systeem werkt op vaccuum en tegendruk. Het echte afstellen is mij nooit gelukt (er is een bezinedruk regelaar namelijk) en net zoals velen meer spinnekoppen uitgewisseld altijd met wisselende resultaten..

Johan1982MK1 28-07-2014 15:43

Quote:
Originally Posted by yuli
Hoi Arno,

Dit is de reden waarom ik G60 ben gaan rijden. Diegene die echt weten waar het overgaat (k-jet) zitten of niet op internet of kijken inmiddels tegen het plafond aan van de kerk. :)

Als je de pomp niet vertrouwd haal je de banjo bout los voor je benzine filter. Hierop zet je een bezinedruk meter tot 10 bar. Je moet dan een paar keer starten en minimaal 7 bar hebben. Een uitslag tot 8 tot 10 bar is ook goed.

Het k-jet werkt verder op hoge druk (6,7 bar) geloof ik. Het hele systeem werkt op vaccuum en tegendruk. Het echte afstellen is mij nooit gelukt (er is een bezinedruk regelaar namelijk) en net zoals velen meer spinnekoppen uitgewisseld altijd met wisselende resultaten..


Dit was voor mij idd ook de reden om mn 16v op g60 management te laten lopen.
Alles van die oude motor zat of vast, of was verroest enz.. enz..
Nu werkt ie mooi met een verstelbare brandstofdruk regelaar op +-3.5bar.


All times are GMT +1. The time now is 03:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.