VW mk1 omkeuren benzine naar diesel
Beste vw fans,
Ik ben zelf druk bezig met een golf 1 waar een Tdi in ligt, en word volgende week omgekeurt. Mijn vraag was of er ook belangerijke dingen zijn of aan welke eisen ik moet voldoen om door de keuring te komen. Kosten voor het omkeuren zijn 54 euro, maar als ik zo verhalen van aderen lees gaat dat dik over de 500 euro. Graag zou ik willen weten waar ik ongeveer aan toe ben. In de golf lag en 1.1 benzine en zit nu een 1z tdi in met 90pk met een motor steun van een golf 2 en een zelf gebouwde steun. alvast bedank mvg steven |
Uit ervaring bij mijn eigen swaps, ze kijken of het degelijk erin ligt mbt de kabelboom, motorsteunen, remtest, uitlaat decibel en of je nog een bak koffie wilt terwijl je wacht..
|
Papierwerk is vaak meer dan de daadwerkelijke keuring, beetje afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar.
Zorg wel dat je gegevens hebt van de donor ! |
Hoeft niet per see bij oudere auto's ;) Als je aangeeft dat je een los motorblok van marktplaats heb gekocht zonder dat je weet uit welke auto is het ook voldoende.
|
Oke bedankt,
dan heb ik ongeveer een idee wat me te wachten staat. |
Eigenlijk is het gewoon uitgebreide apk keuring.
Alles moet gewoon fasoenlijk vastzitten. Remmentest idd, Remslangen, ophanggingsrubbers etc. Verder roetmeting en opnieuw wegen. Stelt niks voor :thumbup: |
r.icky, ging het maar zo makkelijk. ik spreek uit ervaring. mijn broer en ik hebben beide problemen gehad met de rdw. mijn broer heeft zelfs een ander blok kunnen kopen, anders kreeg ie zijn kenteken niet meer terug
|
@timmk1
Ik deel deels jou ervaring maar dit er per keuringsstation per ambtenaar verschillend! Het beste advies is gewoon voorbereiden dat de herkomst van je blok aantoonbaar is. Lukt dit niet dan zo voorbereiden alsof dit wel zo is.. |
Ik ben in Nieuwegein geweest voor wat info wbt een vtec blok in mijn mini bouwen. Ik kreeg te horen dat het allemaal niet zo'n probleem was, zolang ik maar kon aantonen waar het blok vandaan komt. Ik heb een rekening van een KvK geregistreerd bedrijf en dat is goed genoeg.
|
All times are GMT +1. The time now is 20:52. |