Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   DB - Golf mk2 1.8T 350ps 6-bak Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127474)

DutchWilco 30-06-2014 18:34

DB - Golf mk2 1.8T 350ps 6-bak Project
 
Dit is een auto die wij klaar mogen maken voor een klant.

Deze man komt uit België en is niet bekend en actief op forums etc.

In overleg mogen wij jullie zo nog een project laten zien en ik hoop dat jullie dat kunnen waarderen omdat wij deze in opdracht bouwen.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die dit minder waarderen, maar wie het ook doet, het blijft even veel werk :)

De auto zoals hij is aangeleverd:




De motorruimte was in de verkeerde kleur gespoten en heb ik zelf opnieuw gespoten zoals je later kan zien :confused:







De steunen aangepast voor het nieuwe schakelmechanisme:




De motorruimte die ik opnieuw heb klaar gemaakt:










Hier een 1 of ander virus opgelopen :screwy:




Opnieuw gespoten:










De fusees vervangen voor andere:










Draadboom aangepast en het Cockpitje vervangen:












Sven-GTI 30-06-2014 18:37

Ga je alleen het motorische gedeelte doen?

Of wordt ook heel het onderstel, remmen etc aangepast? Gaat wel een leuke wagen worden denk met dat vermogen :D

DutchWilco 30-06-2014 18:57

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Ga je alleen het motorische gedeelte doen?

Of wordt ook heel het onderstel, remmen etc aangepast? Gaat wel een leuke wagen worden denk met dat vermogen :D


Het onderstel is van een G60 en heeft niet echt mijn voorkeur. Deze man woond in België en het valt niet mee om daar met een dergelijk project als deze de weg op te gaan. We hebben er al wel het 1 en ander aan aangepast zoals de fusees en er zitten andere schijven en blokken etc. op, maar meer zit er even niet in.

De regels zijn daar sinds kort zo veranderd dat de auto's van 25 jaar en ouder als oldtimer mag worden omgekeurd.
Zij krijgen dan een 0-kenteken en hoeven dan niet meer te worden gekeurd.

Zo heb ik hier nog een project staan, maar dan vanaf de kale koets en krijgt een TFSI, DSG 4Motion enz. Deze komt later pas aan de beurt als we er wat verder mee zijn.

Het mag dan ook aan de buitenkant niet (te veel) opvallen omdat hij grote problemen krijgt als ze hem van de weg halen :(

Zie het als een Sleeper, ook leuk toch :)

KennyH 30-06-2014 19:50

Ga ik zeker volgen!

Word hij regelmatig geupdate?

DutchWilco 30-06-2014 20:58

Quote:
Originally Posted by KennyH
Ga ik zeker volgen!

Word hij regelmatig geupdate?


Jazeker, want hij moet over 4 weken eigenlijk al af zijn :confused:

Audi1981 30-06-2014 21:00

Nou suc6 dan maar Wilco :thumbup:

DutchWilco 13-07-2014 19:06

We zijn alweer een paar flinke stappen verder :)

Binnen de 4 weken af krijgen zal niet lukken helaas, want ik ga zelf ook nog op vakantie met ons gezin. Niet ver, maar zijn er toch 12 dagen tussen uit waardoor dit echt niet gaat lukken helaas.

De motor heb ik zo gekocht als op de foto en is al voorzien van JE zuigers en Garrillo drijvstangen enz. Hij was van een oude vriend van mij en weet precies wat er mee gedaan is en door wie waardoor ik deze koop wel aandurfde:





































Voor de zekerheid toch de tandriem vervangen en een meelooprol:













6-bak uit een mk5:




Draadboom:










Er zat nog geen benzinepomp onder:










Vibra technics motorsteunen:









Audi1981 13-07-2014 19:18

Goed bezig! Wel jammer dat er dan geen tijd is om de brandstofpomp ff netjes te maken?

René 13-07-2014 19:25

Lekker bezig Wilco! Wat voor brandstofpomp heb je gemonteerd? G60?

DutchWilco 13-07-2014 19:42

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Goed bezig! Wel jammer dat er dan geen tijd is om de brandstofpomp ff netjes te maken?



Hij zit er onder, maar is nog niet klaar. Er gaat nog een 044 pomp in en ik zal de klemmen etc die verroest zijn vervangen en netjes maken, beetje geduld nog het is nog niet af :D

Ook komt er een ander filter onder met een betere doorstroming :)

Het moet goed, maar niet overdreven was de opdracht !
Voor wat de motorruimte betreft is het al veel verder gegaan dan eigenlijk de bedoeling was.
Het houd ergens op, want we kunnen oneindig door blijven gaan in netheid en mogenlijkheden zo lang er budget is.

Het is aan ons om voor het beschikbare budget zo net mogelijk werk te leveren. Het kan altijd netter, maar het blijft altijd een compromie tussen Tijd, Butget en Technische Mogenlijkheden :rolleyes:

De buitenkant en interieur komen later aan bod, stap voor stap gaat het echt wel goed komen :rolleyes:

DutchWilco 13-07-2014 19:44

Quote:
Originally Posted by René
Lekker bezig Wilco! Wat voor brandstofpomp heb je gemonteerd? G60?


De G60 heeft de pomp in de tank zitten ;)

Dit is een pomp met de leidingen van een 16V KR.

Het zit er onder, maar komt nog een 044 pomp in met nieuw filter met betere doorstroming.

René 13-07-2014 19:53

Bedankt voor de informatie Wilco! Dus de KR brandstofleidingen hebben voldoende diameter voor deze motor..dat is mooi! En past zo`n 044 gewoon ipv de KR pomp?

KR pomp is zeker net ff te min voor een APX?

DutchWilco 13-07-2014 20:01

Quote:
Originally Posted by René
Bedankt voor de informatie Wilco! Dus de KR brandstofleidingen hebben voldoende diameter voor deze motor..dat is mooi! En past zo`n 044 gewoon ipv de KR pomp?

KR pomp is zeker net ff te min voor een APX?


Voor als je de APX origineel houd voldoet een originele KR-pomp prima.

Deze 1.8T waar ik mee bezig ben word klaargemaakt voor 350pk en dat is toch wel een grensgeval.

Het grappige is dat veel mensen gelijk denken aan alles groter :D

De doorvoer van de leidingen heeft weinig invloed voor meer brandstof. Een pomp staat ook niet constant zo veel mogelijk liters weg te pompen.

Door dat er meer brandstof nodig is voor bv een grotere motor etc is het aan de brandstofmomp om de benodigde druk van meestal 3 of 4 bar zo constant mogelijk te houden. Als deze schommelt of bij hoge toerentallen een dipje krijgt zit je met motorschade.

Het gaat dan ook niet om de grote hoeveelheid liters, maar je hebt veel over-capaticiteit nodig om de druk zo stabiel en constant mogelijk te houden.

Om deze reden ben ik ook gen fan van de verstelbare drukregelaars. Doordat hier een veer in zit kan het toch zijn dat de druk schommelt.
Om deze reden ga ik altijd voor een vaste regelaar :)

René 13-07-2014 20:05

Bedankt! Dan weet ik wel wat voor pomp+leidingen ik ga zoeken voor mijn APX... :)

DutchWilco 13-07-2014 20:13

Quote:
Originally Posted by René
Bedankt! Dan weet ik wel wat voor pomp+leidingen ik ga zoeken voor mijn APX... :)


Bij twijfel aan de pomp zou ik hem wel vervangen voor een fris exemplaar :)

1.8T golf 19-07-2014 08:28

Mooi projekt :D

Je zegt dat er een G60 onderstel gebruikt maar dat dat niet je voorkeur heeft, wat voor vooras en achteras raad je aan voor een Golf 2 met 1.8T motor, kom elke keer "plusachse" tegen schijnt van een golf 3 te zijn?

Thx!

Clean_golf_3 19-07-2014 08:48

Prachtig project hoop ook ooit op een 1.8t in mijn mk2

DutchWilco 23-08-2014 18:33

Quote:
Originally Posted by 1.8T golf
Mooi projekt :D

Je zegt dat er een G60 onderstel gebruikt maar dat dat niet je voorkeur heeft, wat voor vooras en achteras raad je aan voor een Golf 2 met 1.8T motor, kom elke keer "plusachse" tegen schijnt van een golf 3 te zijn?

Thx!


Yep, Het plus-onderstel ;)

Deze stuurt veel beter door zijn compleet gewijzigde geometrie enz. en is te herkennen aan de 5x100 :)

DutchWilco 23-08-2014 18:42

Omdat we hem niet op tijd afkregen, mede door wat tegenvallers zoals het spruitstuk wat niet paste en een turbo waarvoor we nu alles op maat moeten maken enz, is de druk er af.
Natuurlijk gaan we dan niet stil zitten en werken we zo goed mogelijk door :)

Bij deze weer wat foto's:

Door de Steun voor de kabelschakeling past de km-teller kabel en de luchtfilterbuis niet meer en moest aangepast worden. Hier al wel op maat, maar de foto's van de afgewerkte steun komt later:



















Ook ben ik Verdeler geworden van Wagner Tuning :)






























René 23-08-2014 18:57

Ziet er goed uit Wilco! Knappe inlaat ook!


All times are GMT +1. The time now is 10:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.