Golf GTD '83 ori NL
Zo. Examens klaar, scirocco 'klaar', tijd om nog wat halve projecten heel te maken.
Dat zal dan zijn de GTD, paar maand terug gekocht als vervanger voor de huidige daily die merkbaar zijn laatste loodjes aan het verstoken is. Hij zal dus straks vrij intensief gebruikt worden, precies waar hij voor gemaakt is. Over de auto. Het is dus een origineel Nederlandse GTD. Dit is de tweede die ik ooit heb gezien (lang gedacht dat ze nooit in Nederland waren geleverd), dus maar direct gekocht. Hij staat in de originele lak, helemaal, nooit aan gespoten of gelast en ook geen schades gehad. Onder de wielbogen zitten wel wat rotte plekjes, maar het is gelukkig maar heel weinig. Verder vrij origineel gekocht, pookknop, grill en wat andere details waren er niet meer bij, maar het is te overzien. Interieur klopte vrijwel helemaal maar was een ongelooflijke zwijnenstal. Hij is bij de dealer afgeleverd met een berg extra's van Kamei en dergelijke. Grill en spoiler waren gesneuveld, motorkapspoilerding zat er nog op, net als de stootlijsten lang de portieren. Die spoiler en grill hebben wel erg veel gaten in het front achtergelaten, maar goed, dat lossen we wel op. Verder is de historie bekend: ik ben de vierde eigenaar. De derde heeft hem op een boerderij voor - naar zijn zeggen - vijfentwintig piek gekocht. Op die boerderij had hij jaren dienst gedaan als vrachtwagentje met een 25 km/u kenteken. Behalve de vloer van de kofferbak heeft hij daar onwaarschijnlijk weinig letsel van overgehouden. De man waarvan ik hem gekocht had is per toeval op een parking van een van de bouwmarktgiganten tegen de eerste eigenaar aangelopen. "Mooie golf heeft u", "Ja, danku", "Ik heb die nieuw gekocht". Zoiets was het volgens hem. Cirkeltje rond dus. Straks maar weer eens achter al die personen aangaan. Wie weet zweeft het serviceboekje nog ergens rond, of een mooie oude foto... De plannen zijn vrij simpel. Hij blijft origineel, wordt ook absoluut niet gespoten. Hij wordt echter wel helemaal aangepakt. Alles gaat dus uit elkaar, wordt herzien en herlakt. De kas wil ik eigenlijk professioneel laten polijsten, nog even zien hoe dat gaat lukken gezien het wel op locatie moet. De verlaging gaat er weer af. Is leuk om te zien, maar niet om mee te rijden. Origineel 5,5J staal gaat er terug op, net als de reeds opgespoorde grill en pooknop. Het stuur is origineel maar ernstig beschadigd van een fanatieke ringdrager. Ik heb nog een Pirelli stuur over, niet helemaal origineel, wel leuk. Ook drie klokjes in de console, ik heb de bedrading al bijna af. Dat is het wel een beetje voor nu denk ik, plaatjes: Zo gekocht: Stond er al snel zo bij: Deurvanger repareren: Dorpel recht maken: Tectyl van het front af: (dus toch wat gespoten... en gaten, veel gaten) Origineel grilletje terug: Klokjes: Stuurtje (wel nog even de naafkap uitwisselen natuurlijk): En de vorderingen volgen natuurlijk hier! |
word weer netjes!
Nog bedankt voor de voorruit laatst, na het trouwen kom ik nog wel een keertje aan! |
Ah, dat was jij dus! :tongue: Kom maar zeker eens af, altijd leuk!
|
Mooie auto!
Ik heb ooit nog 1 gesloopt. heb het stuur en de CY motor nog liggen welke ik ooit eens zou inbouwen maar wat nu niet meer aantrekkelijk is. Ben benieuwd hoe deze zal gaan worden ;) gaat vast goedkomen :D |
Is dat die die enkele maanden geleden op marktplaats stond?
|
Nee, deze heeft niet op marktplaats gestaan. Wel een paarse, maar toen stond het hier toch echt te vol. Heb ik er nog een gemist?
|
Top :thumbup:
Nog een 5-deurs ook, super zeldzaam :D |
Ja, en praktisch ook. :D
|
Zit zekee potentie in deze wagen!!!
Ga zo door! Helemaal top |
hoppa, MTDI erin?
|
Hoppa, laat die 70pk's brullen! :D
|
Heb zo is met de gtd van een kennis gereden.
Voor 70pk ging dat nog redelijk vlot vond ik! |
Gaat prima hoor, is echt niet langzaam. Vooral dat fluitje van de turbo, héérlijk... :D
|
Je blijft wel bezig zo, leuke aanwinst.
Kun je het originele kenteken weer terugkrijgen, aangezien hij als 25km voertuig is gebruikt? Zijn er golfjes 1 geweest met een intercooler, of was dit alleen op de golf 2? |
Origineel kenteken zit er al weer op. Intercooler bestaat niet, deze 70pk's was de top w.b.t. de diesels.
|
https://www.facebook.com/groups/369...94680047247642/
Dit is ook een originele nederlander dan. Wel zo rot als 10 andere. |
Op LBC staat ook nog een rode 5 deurs.
|
Golfje is volgens mij best hard..en GTD's waren toch een zeldzaamheid ..
veel minder gezien dan een GTI wat mij wel opvalt is de teller die tot 220 gaat..was dat origineel of wat?.. mijn oorspronkelijke Rabbit LX turbodiesel ging maar tot 200..ook zat er bij mij dezelfde stoelbekleding in als bij jou..dat zou betekenen dat die niet alleen in de GTD;s zat..let wel de mijne was een belg geweest Papmahl en Oettinger hadden ooit wel een intercoolerkit voor de Golf 1 turbodiesel ,echter heel prijzig..en goed voor rond de 80pk.. heb ik nog over nagedacht ,maar toen er maar gewoon een late 85pk Golf 2 TD intercooler naast gezet en alles overgegooid..(CY liep ook meerdere keren warm toen ->aftaaien) bovendien was het optisch toch al een GTI..groen glas interieur..toerenteller etc..maar als ik er nou nog 1 tegenkwam bleef hij origineel... goed bezig Rik! |
Golfje is inderdaad keihard, gelukkig wel. Dit interieur is naar mijn weten alleen voor de GTD's geleverd, maar de Belgen hadden wel meer van die geintjes. Dus zou goed kunnen.
Teller is niet origineel, hoort inderdaad maar tot 200 te gaan. Scherp! ;) Ik heb de originele er wel bij, maar daarvan heeft de vorige de naald afgebroken, met nog een tig steuntjes en dingetjes. Werkt maar half meer. Had jij een toerenteller in de unit of console? En als ik eens zo'n periodieke intercoolerset kon vinden... Die zou er toch wel op gaan. Heb ze nog nooit gezien eigenlijk. Die groene turbo is misschien interessant voor de onderdelen. Eens gaan zien, bedankt voor de tip! |
Quote:
Maar die is wel een tikkeltje duurder, en niet helemaal origineel. |
All times are GMT +1. The time now is 22:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.