Lekkende motor?
Ik zie iedere keer een beetje olie liggen als ik ergens gestaan heb. Kan dat nou erg veel kwaad of moet ik daar echt snel naar gaan/laten kijken?
|
nee ziet er heel normaal uit!
gewoon blijven rijden! :biggrin: :biggrin: kan je vliegwiel keering zijn! stoterstang pijpjes! slipt de koppeling al? mooie winter klus toch! :cool: |
Kunnen ook de pakkingen zijn die aan de zijkant zitten, ik had het laatst ook. Ik meen kleppedekselpakkingen. Rookt de jouwe ook na een lange rit?
|
phiew, dankjewel Aircooled! Dat moest ik even horen/lezen! :) De koppeling slipt nog niet, maar ik kan wel relatief slecht in zijn 1 en 2 komen...
Hij rookt niet echt na lang rijden, sterker nog: hij gaat alleen maar beter rijden als ik een eindje op weg ben! edit: Over winterklusje gesproken dan. Ik heb niet zo veel ervaring met de motor zelf. Plaatwerk bewerken/lassen kan ik inmiddels wel een klein beetje, maar hoe moeilijk is 't dan om iets te doen met de vliegwiel keering en de stoterstang pijpjes? :o |
Quote:
Vliegwielkering is een typische verouderingskwaal en relatief makkelijk als je weet wat/hoe je moet doen. Dat zou ik eerst doen. Uiteraard kunnen we je eventueel 'begeleiden' tijdens de operatie (motor moet eruit daarvoor) ;) Groeten, Walter |
Begeleiding zal ik wel nodig hebben, Walter, dus alvast bedankt voor het aanbod :)
Olie bijvullen zo af en toe kan zeker geen kwaad, maar waar moet ik op letten hierbij? Wat voor type olie moet ik erin doen eigenlijk? |
Quote:
gewoon 15w 40 er in. motor er uit halen is nog het meeste werk. :confused: vliegwiel keering is zeer eenvoudig! stoterstangpijpjes vervangen ook,ik zou gewoon de verstelbare bestellen. dan hoeven de koppen er niet af! cheers.martijn |
Hmm, meestal is het zo dat als iemand zegt dat 't gemakkelijk is, het voor mij toch nog best tegenvalt ;) Maar op zich ben ik nog steeds vol goede moed.
Waar kan ik die onderdelen vandaan halen? http://www.paruzzi.com ? |
12 september wordt mijn motortje opgeknapt bij de Boxer!
|
Quote:
Welkom hier op het forum, zien we je zondag op de mc meeting goirle type3 meeting. Groet Mycha 1964 notch |
go ROn, maak dat motortje maar weer eens mooi
|
Quote:
Hij zou komen kijken zei hij, heb het nog gevraagd toen ik ff langskwam en zijn type 3 op de brug ging. |
Wie heb ik nou eigenlijk allemaal gezien toen ik Dinsdagavond bij de Boxer was? ;)
|
Jurrien, top dat je er gisteren was....leuk kennis te maken. Hoe meer type3's in tilburg en omgeving hoe beter ;) .
Greetz mycha |
hi Mycha,
Ja, ik vond 't ook erg gezellig en sowieso is het leuk om eens wat mensen te spreken die er allemaal nog veel meer van weten dan ik :) Bedankt nog voor de sticker! |
All times are GMT +1. The time now is 05:08. |