Golf V R32
De nieuwe R32
Wie de Volkswagen Golf GTI toch iets te tam vindt, kan de Golf R32 overwegen. Deze super-Golf heeft nog eens 50 pk méér dan de GTI. Op 17 november arriveert hij in de Nederlandse showrooms. De Volkswagen Golf R32 is voorzien van een een 250 pk sterke 3,2-liter V6. Daarmee haalt de Golf een topsnelheid van 250 km/u en kan hij in 6,5 seconden van 0 naar 100 sprinten. Wie kiest voor de DSG-versnellingsbak, knabbelt nog eens 0,3 seconden van die tijd af. Uiterlijk is de R32 natuurlijk te herkennen aan de verschillende typeplaatjes op de achterklep in de grille. Ook valt hij op door zijn verchroomde grille-omlijsting en de grote koelopeningen in de voorbumper. Aan de uiteinden van de voorbumper zit een luchtgeleider. De R32 ligt 2 cm dichter bij het asfalt dan een standaard Golf. Aan de zijkant van de R32 zitten zij-skirts en de achterbumper heeft een middengedeelte in diffusorstijl. In het midden prijken twee uitlaten van gepolijst RVS. De snelle Golf staat op 20 spaaks 18 inch wielen en heeft banden in de maat 225/40. De remschijven hebben aan de voorzijde een diameter van 345 millimeter en achter van 310 millimeter. Tot slot zorgt een achterspoiler ervoor dat de auto ook op hoge snelheden in zijn spoor blijft. In het interieur zijn de instrumenten, stoelen en pedalen speciaal voor de R32 ontworpen. Het stuur is bekleed met geperforeerd leer en er is een speciale R32-pookknop. Ook zijn er verschillende aluminium accenten. Tot de standaarduitrusting van de top-Golf behoren onder meer een volautomatische airco, een audiosysteem met 10 luidsprekers, regensensor, bandenspanningswaarschuwingssysteem, ESP met remassistent en xenonverlichting. De Volkswagen Golf R32 wordt op 17 november bij de dealers verwacht. De prijs is nog niet bekend. Bron: www.Autoweek.nl |
fantastisch interieur!!
|
dikke bak, vind alleen die uitlaatjes niet zo...
|
Hmmmm..... Geen ruimte voor een trekhaak? Kan ik mijn caravan er nog niet achter hangen! :(
:D |
Vind de uitlaten juist geweldig, net als bij de vorige R32, ff net wat anders als normaal.
Vind en stuk mooier als de Golf 4 R32, plus ze moeten em alleen in deze kleur blauw leveren vind ik, maakt het nog net wat exclusiever |
zaten de uitlaten van de golf 4 niet iets verder uit elkaar dan?
ik vind de golf 4 r32 mooier.. maarja, mocht ik deze in `t echt tegenkomen.. denk dak wel ff kippevel krijg :rolleyes: |
dikke auto, alleen die uitlaten..... is niet ff anders dan normaal, kijk maar eens naar een Renault megane RS en volgens mij ook bij een Clio V6.... jammer dus.
Aan de andere kant, gelijk iets om te cleanen....:) |
toch wel een hoog ding... mag serieus zakken in mijn ogen... :D (Doe mij maar een antraciete!)
|
|
Quote:
Volgens mij zijn er weinig auo's tegenwoordig die de uitlaat niet achter onderaan hebben... Als de uitlaat het al moet doen... Ik zou trouwens de uitlaatjes weg, bumper strak, en een verchroomde S-bocht links onder... :D |
:rolleyes: :p |
stuk beter!
|
|
Ik zei ook niet rene dat het hetzelfde was, zei alleen dat het apart was. En gelukkig wordt ie nie geleverd met de uitlaten zo ver uit elkaar, hahahaha :D
|
oke mijn fout :)
|
Ja idd, ziet er een stuk beter uit rene :)
Maar wat een vette bak is dit zeg :eek: denk dat ik wel ff met m'n ogen zal knipperen als ie langs komt :D Wat ik erg mooi vindt is de spoiler achterop boven de ruit, en helemaal leuk dat ie ook nog nut heeft :) Maar waarom weer R32? Want: Golf 3: VR6 Golf 4: R32 Golf 5: S42 :p Syncro 4.2 :cool: |
wel nice maar die grijze middenfront ik van dat afschuwelijk
|
Quote:
ja, dat zeker, vind de buitenkant niet echt spectaculair, vind de golf 4 r32 aparter tov een standaard golf 4, dan een golf V r32 tov een standaard golf V. moet ik ook zeggen dat ik de 4 in het algemeen mooier vind dan de 5, vind de kont zo smal, golf 4 lijkt wat breder. maar da's persoonlijke smaak natuurlijk. vind de nieuwe passat ook niet echt een verbetering..te veel japanner geworden... :eek: |
Vond ik ook Hajee van de Passat, totdat ik em in oostenrijk van dichtbij bewonderd had en erin had gezeten, toen vond ik em toch wel ok.
Wat betreft dat lijken van de beide versies, heb je ook gelijk in. Golf 4 R32 lijkt wat specialer als deze. Toch ben ik zelf meer gecharmeerd van de Golf 5 R32, vind de achterkant echt heel erg stoer |
achterkant is zeker wel stoer ja. ook weer mee eens.
misschien is de nieuwe passat idd wel wennen, maar vind de "oude"erg mooi, en dan vooral in combi highline uitvoering!!mm!! :) |
All times are GMT +1. The time now is 23:14. |