Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   1.9tdi AHU ombouw naar mechanische brandstofpomp wie helpt mij verder?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126272)

ronaldvdmeer@li 05-05-2014 19:21

1.9tdi AHU ombouw naar mechanische brandstofpomp wie helpt mij verder??
 
k ben bezig met in een Suzuki Samurai een 1.9 tdi AHU (97') in te bouwen. Ik ben al een aardig eind, motor hangt erin bak zit eraan startmotor en dynamo zitten erop schuin oliefilter huis gemonteerd radiateur met alle slangen ziet er in
Andere gereviseerde turbo gemonteerd (AAZ ) deze zit hoger dus geeft mij meer ruimte voor de dynamo en ik kan dieper door het water voor dat de turbo kopje onder gaat....
Nu komt het moment komen van de kabelboom.. eigenlijk wil ik daar helemaal van af maar dan zal wel mijn elektronische brandstofpomp moeten worden omgebouwd naar een mechanische en zal ik een voorgloei relais moeten monteren... En welke elektrische brandstof moet ik gebruiken moet deze in de tank zitten of mag deze ook in de motor ruimte hangen?

Wie wil mij alsjeblieft helpen dit project tot een goed einde te brengen??
(omgeving Arnhem Nijmegen)
Met vriendelijk groet
Ronald van der Meer

arnus71 05-05-2014 20:11

Bert hier op het forum, zit in Beuningen, zijn nickname is da bert oid

ronaldvdmeer@li 05-05-2014 20:46

Bedankt ik heb hem een berichtje gestuurd.

MK2-VRT 06-05-2014 08:57

Waarom laat je de pomp niet gewoon zoals hij is en pas je de kabelboom aan ? Dat is goed en makkelijk te doen, je hebt dan maar een paar kabels nodig die je via een relai schakeld, een + en geschakelde + kun je nemen bij je bestaande zekeringkast, de ecu even vrij maken en het loopt mooi.

ronaldvdmeer@li 06-05-2014 11:59

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Waarom laat je de pomp niet gewoon zoals hij is en pas je de kabelboom aan ? Dat is goed en makkelijk te doen, je hebt dan maar een paar kabels nodig die je via een relai schakeld, een + en geschakelde + kun je nemen bij je bestaande zekeringkast, de ecu even vrij maken en het loopt mooi.


Klinkt inderdaad eenvoudig maar het liefst wil ik van alle electronica af...
De ecu is inmiddels sleutel vrij kabelboom heb ik ook en een zekeringenkast krijg ik vandaag of morgen binnen, van waar naar waar lopen de door jou genoemde + kabels heb je een schema hiervan of heb je hier zelf ervaring mee?
Woon je toevallig in de buurt?

Dokter D 06-05-2014 15:12

Waarom heb je dan de ecu sleutelvrij laten maken...?

ronaldvdmeer@li 06-05-2014 16:19

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Waarom heb je dan de ecu sleutelvrij laten maken...?


Ja dat is een goede vraag...., in het begin van het project dacht ik dat alles elektronisch het beste zou zijn maar ik begin langzaam van menig te veranderen.
Water en elektronica zijn geen goede combi denk ik....
De ecu sleutelvrij laten maken heb ik drie maanden geleden al gedaan.
Misschien waag ik eerst een poging om het met kabelboom aan elkaar te krijgen maar de tijd begint te dringen, ik hoop nog altijd dat met hemelvaart de motor loopt.... Vandaar mijn oproep/noodkreet voor wat concrete hulp.

ewcaddymk1 06-05-2014 17:05

heb je een complete kabelboom erbij met zekering kast?
en heb je ruimte voor nog een zekeringkast? dan kun je deze ook heel snel stand alone maken.

ronaldvdmeer@li 06-05-2014 17:29

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
heb je een complete kabelboom erbij met zekering kast?
en heb je ruimte voor nog een zekeringkast? dan kun je deze ook heel snel stand alone maken.


Ik heb een sleutelvrije ecu ('94 tdi) een kabelboom (tdi cabrio) een elektronisch gaspedaal morgen hoop ik een zekeringkast (tdi) een N75 en een stukje kabelboom voor naar een contactslot (contactslot zelf zit er niet bij) binnen te krijgen.
In de suzuki zit natuurlijk ook de originele zekering kast.
Ik denk dat ik de ecu en zekeringkast in mijn huidige handschoenen kastje kan bouwen.

Maar waarom twee zekeringkasten? (ik wil juist wat minder electra......)

ewcaddymk1 06-05-2014 18:17

dan kun je de drie stekkers van de motorboom en het boompje vsn contact inpluggen plus en de min op de accu en hij loopt en je kunt dan ook zo de klok werkend krijgen als die een beetje past. Mischien wel meer kabels maar we zijn zomaar hemelvaart .2014 dan

ronaldvdmeer@li 06-05-2014 20:58

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
dan kun je de drie stekkers van de motorboom en het boompje vsn contact inpluggen plus en de min op de accu en hij loopt en je kunt dan ook zo de klok werkend krijgen als die een beetje past. Mischien wel meer kabels maar we zijn zomaar hemelvaart .2014 dan


Ik neem aan dat ik ook de map en de N75 sensor moet aansluiten anders loopt hij nog niet of heel slecht.....

DÁ-BRT 06-05-2014 21:29

Hij heeft een reactie. Misschien ook ombouwen naar mTDI voor meer vermogen?

Dokter D 06-05-2014 21:37

Dat klopt Bert, mtdi is leuk vermogen mee te halen.
Ik weet de kosten niet voor een mtdi ombouw maar ik denk dat je een stuk goedkoper uit bent met de electronica, zeker gezien de ecu al vrij is en alle verdere delen aanwezig zijn.

DÁ-BRT 06-05-2014 21:43

Ik had hem een recent opgebouwde pomp aangeboden voor 400 wat wel meer is dan wat hij al heeft. Maar je kan alle electronica inclusief pomp verkopen.

Plus je hebt veel minder werk ;)

Dokter D 06-05-2014 21:48

Das geen gek geld!

ronaldvdmeer@li 06-05-2014 23:16

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik had hem een recent opgebouwde pomp aangeboden voor 400 wat wel meer is dan wat hij al heeft. Maar je kan alle electronica inclusief pomp verkopen.

Plus je hebt veel minder werk ;)


Hallo Bert, heb je dat aanbod aan mij gedaan? Niet dat ik weet eerlijk gezegd...En wat houd mtdi precies in?
Ik ben zeker niet vies van wat vermogen (zeker nm) maar ik schat dat ik nu rond de 200 nm zit en dat is het dubbele van het originele blokje wat er in hoort te liggen dat betekend dat ik rustig zal moeten gaan rijden omdat anders steekassen homokinten en aandrijfassen af zullen breken, volgende de winter zal ik dat stukje aanpakken, Dus meer vermogen ja maar niet te gek mijn belangrijkste doel is het laten lopen van het geheel!!!

DÁ-BRT 07-05-2014 05:20

Ik heb al 2xeen SJ omgebouwd waar samurai assen onder lagen. Het vermogToch ook alu Porsche armen?en is geen probleem. Met deze basis pomp hou ik meestal een vermogen tot 125pk en tussen de 250 en 300nm aan.

Bij een mTDI heb je alleen maar 1 kabeltje naar je pomp en de rest is mechanisch.

Ja, op jouw email verstuurd.

ronaldvdmeer@li 07-05-2014 07:04

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik heb al 2xeen SJ omgebouwd waar samurai assen onder lagen. Het vermogen is geen probleem. Met deze basis pomp hou ik meestal een vermogen tot 225pk en tussen de 250 en 300nm aan.

Bij een mTDI heb je alleen maar 1 kabeltje naar je pomp en de rest is mechanisch.

Ja, op jouw email verstuurd.


Haha je hebt zelfs al ervaring met een soes... dat is mooi!
225pk is wat erg veel Nm zijn belangrijker voor mij denk ik kan het ook in stappen? Nu b.v. 125 pk max. en van de winter misschien nog iets erbij?
Wat adviseeur je voor een brandstof pomp b.v. een hardi en die in de buurt van de tank monteren? (orgineel zit hij bij een soes in de motor ruimte)
Ik heb eerlijk gezegd nog geen aanbieding van je ontvangen...
ronaldvdmeer@live.nl

DÁ-BRT 07-05-2014 07:48

125pk voor dit type pomp, schrijffout!

Diesel heeft geen opvoerpomp nodig, daarnaast zijn de hardi plunjer pompen negatief aangezien ze minder brandstof leveren dan de pomp nodig heeft.

ronaldvdmeer@li 07-05-2014 22:07

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
125pk voor dit type pomp, schrijffout!

Diesel heeft geen opvoerpomp nodig, daarnaast zijn de hardi plunjer pompen negatief aangezien ze minder brandstof leveren dan de pomp nodig heeft.


Ik heb inmiddels contact gehad met De DIESELEXPERT uit Beuningen en ik denk dat het toch nog goed gaat komen.....


All times are GMT +1. The time now is 08:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.