toerenbegrenser veranderd.
Hallo,
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn toerenbegrenser verplaatst is van +/- 6500 toeren na +/- 5200 toeren. Verder geen rare veranderingen aan het blok alleen recent distributie riem, v-snaar en multiriem vervangen. Distributie staat 100% zeker weten op tijd, dus dat is het sowieso niet. Heb zelf poging gewaagd tot uitlezen, ook hier kwam niks uit. Wat kan dit wezen en hoe los ik het op? Betreft een golf 3 gti 8v van 1996 met agg blok |
Rotor kapot, of speling op de as van de stroomverdeler.
|
Rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels en dergelijke is allemaal vernieuwd.
Rotor is vanmiddsg nog eraf geweest en is goed. Je bedoeld de as van de ontsteking waar de rotor en halgever op zit? Hier zit voor zo ver te zien en merken is geen speling op |
Bdp sensor(krukas) kapot/smerig of kabelbreuk
(geeft dan niet altijd een storing aan) |
die conventionele verdeler met 1 opname hap die met de verdeler kap
staat verkeerd hulpas is tand verdraaid |
Ontsteking is verder goed. Auto loopt verder erg netjes stationair (800 a 850 toeren) en als ik gas geef dan schiet ie vrij vlot in toeren zonder te stotteren en in te houden (zowel stil staand als rijdend)
Maar wat heeft bdp met toeren begrenser te maken dan? |
100% zeker dat je ontsteking verkeerd staat!
Heb het al vaak gezien, en ook al tig x voorbij gekomen op het vwforum. Stel hem maar met Vagcom af en het is goed. Hij valt nu buiten de tollerantie en daarom eerder begrenst! |
Ja maar hoe kan dat dan dat ie verder wel netjes loopt, zowel stationar als rijdend.
Niet inhoude niet stotteren helemaal niks, als blok warm is en trap hem op zn staart dan hele tijd hoog toeren en zo en trap koppeling in pakt ie netjes stationair op. Dan moet je dat toch ook merken neem ik aan |
luister dan kutt hij ziet et verschil tussen de beide opnemers en loopt dan niet goed
|
Lees dan lull motor loopt verder als een zonnetje
|
Dan laat je het toch gewoon zo. :screwy: En bij 5200 toeren is is de motor allang over z'n max koppel heen.
|
Okay mensen die serieus reageren bedankt. Mensen die alleen commentaar hebben kunnen beter hun bek houde. Ik stel gewoon serieuze vraag en heb daarover bepaalde dingen uit gesloten.
Blijf daar dan niet over door zeike aub! Dat ie dan over zn max koppel heen is snap ik maar eerder tot 5800 toeren bleef ie goed trekken. |
Quote:
Precies! @Richard; mk2-vrt werkt dagelijks aan VAG auto's geloof ik, die weet het wel. Je auto loopt stationair ook prima met die andere timing, op toeren is er kans op te vroege of te late ontsteking, de computer ziet verschil tussen de bdp sensor en de pulsgever van de ontsteking. Je tussenwiel waar de distributie ook over loopt drijft de ontsteking aan. Je hebt dus kans dat de timing maar 0,5 graad buiten het venster staat, maar da's dus genoeg. |
En met bovenstaande ben ik het eens! Na vervangen disriem kan soms de ontsteking bijgesteld moeten worden.
|
All times are GMT +1. The time now is 01:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.