Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   toerenbegrenser veranderd. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126195)

RichardGTI 03-05-2014 14:56

toerenbegrenser veranderd.
 
Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn toerenbegrenser verplaatst is van +/- 6500 toeren na +/- 5200 toeren.

Verder geen rare veranderingen aan het blok alleen recent distributie riem, v-snaar en multiriem vervangen.
Distributie staat 100% zeker weten op tijd, dus dat is het sowieso niet.

Heb zelf poging gewaagd tot uitlezen, ook hier kwam niks uit.

Wat kan dit wezen en hoe los ik het op?

Betreft een golf 3 gti 8v van 1996 met agg blok

bramvw 03-05-2014 18:30

Rotor kapot, of speling op de as van de stroomverdeler.

RichardGTI 04-05-2014 01:18

Rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels en dergelijke is allemaal vernieuwd.
Rotor is vanmiddsg nog eraf geweest en is goed.

Je bedoeld de as van de ontsteking waar de rotor en halgever op zit? Hier zit voor zo ver te zien en merken is geen speling op

bramvw 04-05-2014 10:19

Bdp sensor(krukas) kapot/smerig of kabelbreuk
(geeft dan niet altijd een storing aan)

carbreaker de autosloper 04-05-2014 10:22

die conventionele verdeler met 1 opname hap die met de verdeler kap
staat verkeerd hulpas is tand verdraaid

RichardGTI 04-05-2014 13:43

Ontsteking is verder goed. Auto loopt verder erg netjes stationair (800 a 850 toeren) en als ik gas geef dan schiet ie vrij vlot in toeren zonder te stotteren en in te houden (zowel stil staand als rijdend)

Maar wat heeft bdp met toeren begrenser te maken dan?

MK2-VRT 06-05-2014 08:58

100% zeker dat je ontsteking verkeerd staat!

Heb het al vaak gezien, en ook al tig x voorbij gekomen op het vwforum.

Stel hem maar met Vagcom af en het is goed.

Hij valt nu buiten de tollerantie en daarom eerder begrenst!

RichardGTI 06-05-2014 10:14

Ja maar hoe kan dat dan dat ie verder wel netjes loopt, zowel stationar als rijdend.
Niet inhoude niet stotteren helemaal niks, als blok warm is en trap hem op zn staart dan hele tijd hoog toeren en zo en trap koppeling in pakt ie netjes stationair op.

Dan moet je dat toch ook merken neem ik aan

carbreaker de autosloper 06-05-2014 10:20

luister dan kutt hij ziet et verschil tussen de beide opnemers en loopt dan niet goed

RichardGTI 06-05-2014 11:58

Lees dan lull motor loopt verder als een zonnetje

2H-2H 06-05-2014 19:29

Dan laat je het toch gewoon zo. :screwy: En bij 5200 toeren is is de motor allang over z'n max koppel heen.

RichardGTI 06-05-2014 19:46

Okay mensen die serieus reageren bedankt. Mensen die alleen commentaar hebben kunnen beter hun bek houde. Ik stel gewoon serieuze vraag en heb daarover bepaalde dingen uit gesloten.

Blijf daar dan niet over door zeike aub!

Dat ie dan over zn max koppel heen is snap ik maar eerder tot 5800 toeren bleef ie goed trekken.

Audi1981 06-05-2014 20:33

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
100% zeker dat je ontsteking verkeerd staat!

Heb het al vaak gezien, en ook al tig x voorbij gekomen op het vwforum.

Stel hem maar met Vagcom af en het is goed.

Hij valt nu buiten de tollerantie en daarom eerder begrenst!


Precies!
@Richard; mk2-vrt werkt dagelijks aan VAG auto's geloof ik, die weet het wel. Je auto loopt stationair ook prima met die andere timing, op toeren is er kans op te vroege of te late ontsteking, de computer ziet verschil tussen de bdp sensor en de pulsgever van de ontsteking.
Je tussenwiel waar de distributie ook over loopt drijft de ontsteking aan. Je hebt dus kans dat de timing maar 0,5 graad buiten het venster staat, maar da's dus genoeg.

Polo1w 07-05-2014 06:48

En met bovenstaande ben ik het eens! Na vervangen disriem kan soms de ontsteking bijgesteld moeten worden.


All times are GMT +1. The time now is 01:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.