Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Caddy (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Caddy SDI 2006 start problemen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125996)

remie 24-04-2014 12:16

Caddy SDI 2006 start problemen
 
Beste mede-forummers,

Op het werk rijden wij met een Caddy SDI uit 2006. Nu wilde deze van de week niet starten na een dagje stilstaan. Bij de garage hebben ze hem langer doorgestart en vervolgens ging de motor toch lopen en liep verder prima. Na enige tijd stilstaan weer het zelfde probleem.

Nu begonnen ze bij de garage over een nieuwe Tendempomp en zelfs over het reviseren van de kop. En zelfs dan durft de garage geen garantie te geven dat het probleem is opgelost.

Omdat het toch om een behoorlijke smak geld gaat, wilde ik eerst toch even hier na vragen of mensen het probleem herkennen? De SDI motoren zijn tenslotte niet bepaald juweeltjes.

EDIT: De auto heeft 'slechts' 155K gereden.

rizor 27-04-2014 19:05

hoop voor je dat je een goede dikke beurs hebt, zeer waarschijnlijk zijn de pompverstuivers uitgesleten in de cilinderkop. kan ook een verstopt brandstoffilter zijn of te weinig opbrengst van de pomp, haal het brandstof filter eruit en kijken of er motorolie in zit.

vwjohnny 30-04-2014 21:57

Hoorde vandaag precies het zelfde als rizor zegt...

Steurtje 11-05-2014 09:04

Ik zelf zou beginnen te kijken of je brandstof niet trug zakt voor de brandstof pomp.. Dus even een jerrycan direct op de brandstofpomp aan sluiten en naar naar boven houden.. Dan weer proberen te starten als dat niets verandert indd.. Verder gaan zoeken.. Dan word het allemaal wat duurder

marcotdi 21-06-2014 20:46

Wat zegt de vagcom? Mijn sdi startte een tijdje geleden ook verrot, uitlezen met vagcom gaf de nokkenassensor als dader naar voren!

Johan1982MK1 21-06-2014 21:53

Eerst vagcom eraan idd. Kabelboom in de cilinderkop kan ook voor vage problemen zorgen. Ik heb wel eerder sdi's gezien waar de kop van kapot was met deze km stand. Schijnt dat de sdi's nog eerder inslaan dan de tdi's door de hogere compressieverhouding en moeilijk starten kan een beginnend probleem zijn. Een goede pd motor moet met koude motor direct aanslaan.

marcotdi 21-06-2014 22:40

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Eerst vagcom eraan idd. Kabelboom in de cilinderkop kan ook voor vage problemen zorgen. Ik heb wel eerder sdi's gezien waar de kop van kapot was met deze km stand. Schijnt dat de sdi's nog eerder inslaan dan de tdi's door de hogere compressieverhouding en moeilijk starten kan een beginnend probleem zijn. Een goede pd motor moet met koude motor direct aanslaan.

Ja klopt, de kabelboom in cilinderkop kan ook voor veel problemen zorgen.
Ik heb het kleppendeksel ook al moeten afnemen voor de contactpunten terug te reinigen op de spoel van de verstuiver.
Bij mij gaf de verstuiver gewoon geen signaal meer en liep dus op 3 poten maar starte wel altijd perfect.
Deze fout is trouwens ook te zien via vagcom en komt constant terug. Ook als je alle foutcodes wist.


All times are GMT +1. The time now is 20:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.