Skoda Octavia
Na een roerige periode ff een hap-snap gekocht in de vorm van de Impreza op LPG, het was goedkoop, reed als een tiet maar ook een draak qua onderdelen verkrijgbaarheid en prijs...
Sta je met je fijne AWD toch weer naar VW-tjes en ander VAG spul te kwijlen... :screwy: Maar ik heb een mooi excuus om wat anders te gaan kopen, de Impreza had een gastank in de koffer en dus geen ruimte voor een kinderwagen en die is over een week of 12 wel nodig :D Dussss; En da's natuurlijk geen porum die wieldoppen, bovendien vreselijk gecupte banden achter, dus hoppa; Skoda Superb 18" velgen type "Luxon" :D Hoppa! Schroefset licht al klaar, ff wat achterstallig onderhoud en gebruikssporen fiksen maar dan kan ie weer :cool: Braaf 1.6 mpi-tje op lpg met een nette 180dkm op de klok, toe aan een beurtje en een riem, nog ff een trekhaak scoren :) Verdere plannen? Wat betere audio en evt. US-lights instellen ;) |
Leuke famillie cruizer hoor :)
|
Mooie familie bak hoor, heb er zelf nu ook een :D
Een Passat variant uit 99 met 1.8T motor. |
Prima wagen, lekker goedkoop met zoon 1.6 op lpg.
Toppie keuze |
Zijn wel gave velgen, die superb 18 inchers. :thumbup:
Mischien wat voor mijn passatje :D , icm verlagen zitten nu hulpveren tussen achter lijkt wel een pickup |
Talladega's onder je Passat Frank ;)
|
Mooie auto! :thumbup: Op zo'n impreza loop je inderdaad financieel leeg.
|
Nou remblokjes e.d. gaat allemaal wel, maar 2 voorpijpen en 2 katalysatoren en we zijn 1500 verder,
da's meer als dat ik voor gegeven heb :screwy: Nu zo nog es een beetje snuffelen naar OEM upgrades :D |
haha! Joram ook aan de Octavia! Mooi ding hoor... en schitterende velgen :thumbup:
ik zit weinig meer op het VF, maar keek toevallig vandaag ff... Dat blijven kijken naar VAG, ken ik... Ik rijd nu een jaar O1 uit 1999, een paarse natuurlijk... 2.0 85 kW/115 Pk Toen nog geen 150.000 km voor 'wênig'... Wel wat lakschade, maar inmiddels op 16" Spider-velgen (van de RS) en heldere face-lift achterlichten. ...en toevallig vandaag een nieuwe voorruit (verzekering ;) ) |
Je had al eens een foto gestuurd idd, mooie kar!
Ik heb het lijstje de Octavia nog wat langer gemaakt :D - greenstuff blokken rondom (minder schadelijk remstof) heb ze al liggen - Yatour ( heb ik ook al ) - schroefset ( ligt ook al klaar ) - nieuwe topmounts en protection kits - lak bijwerken ( rollen in RAL7006? :D ) - trekhaakje eronder ( ligt al klaar ) - nwe antenne erop ( ligt al klaar ) - nwe raamschakelaars ( ligt al klaar ) Dus genoeg te doen als de babykamer klaar is :D |
bezig bijtje hoor :thumbup: :D
|
wat vraagjes:
Met welke Golf heeft de Octavia 2 het onderstel gemeen? Quote:
succes en gefeliciteerd met je/jullie zwangerschap; kan je het VAG-virus weer overdragen! |
Yatour is een soort virtuele cd wisselaar, hiermee kun je op oem radio's toch mp3 spelers en usb drives afspelen.
Ral7006 is beige-grijs, zeg maar leger beige, ik zit erover te denken omdat ie eigenlijk een respray nodig heeft... De o2 deelt z'n onderstel met de Golf mk5 ;) |
Dan plastidip je hem. Nog makkelijker en je trekt het er zo af. ;)
|
Nou het hoeft er van mij niet meer af dan hoor, maar ik zie wel, druk genoeg de komende weken :D
|
Voor jou niet nee, maar ik neem aan dat de resale waarde van een licht bekraste auto toch nét iets hoger ligt dan die van een gerolde auto.
|
Ik rijdt 30k per jaar en over 4 jaar staat er dik 3 ton op, dan heb je niet veel restwaarde meer hoor...
|
ik ben benieuwd!
|
Nou eens gespaard voor wat onderdelen;
Protection kits en topmounts voor bij de te plaatsen schroefset :D Tis allemaal 180k oud, dus de rubbers, bumpstops en beschermkokers ook nieuw :thumbup: |
netjes. wat voor schroefset?
|
All times are GMT +1. The time now is 16:24. |