Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf 2 vr6 start niet helemaal zoals het hoord (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125695)

brounys 12-04-2014 20:49

golf 2 vr6 start niet helemaal zoals het hoord
 
Heb sinds een paar maanden een golf 2 vr6
Nu ben ik al een beetje aan het kijken geweest maar kan het zelf niet echt vinden..
Als ik de auto wil starten gaat de startmotor best even rond voordat hij echt aanslaat..
Koud, warm maakt geen verschil..
Heb zelf het idee dat hij de benzine niet vasthoud op de goede plaats..
Benz pomp hoor je wel draaien zodra ik de auto ga starten en zodra ik contact aanzet hoor je wel even een zoem net of die de benzine op druk zet..
Iemand tips waar is na moet gaan kijken misschien?
Vr6 is oude model met rotor onsteking
Mvg maurice

Johan1982MK1 12-04-2014 21:02

Hoe staat de ontsteking? Bougies ok?

brounys 12-04-2014 23:01

Ja zodra die draait is het echt perfect..
Draait heel soepel zonder stotteren enz..
Bougys nog niet vervangen..

Dokter D 12-04-2014 23:08

Draait de startmotor genoeg toeren?

brounys 12-04-2014 23:09

Ja deze draait redelijk snel rond zoals het ongeveer hoord

rondekker1983 13-04-2014 11:50

Die van mij heeft dat ook en die van een maat van me heeft dat ook.

Misschien niet iets om je zorgen over te maken.

brounys 13-04-2014 12:14

Maak me ook niet echt druk alleen is gewoon een verbeter puntje en wil het graag netjes hebben:D

Dokter D 13-04-2014 20:45

Mijn vr slaat ook niet gelijk aan bij het aanraken van de sleutel.

brounys 13-04-2014 21:18

Misschien toch niks aan te doen dan

R.icky 15-04-2014 00:06

Had hetzelfde met mijn ouwe, Massapunten van de accu/startmotor/massakabel naar het chassis vervangen. Had zelf de accu achterin zitten en de plus vervangen voor een 25karaatskabel.

brounys 15-04-2014 00:18

En was het toen opgelost?
Mn start motor gaat wel hard genoeg rond dat is het probleem opzich niet..

Dokter D 15-04-2014 06:55

Maak anders eens een filmpje.

jellehier 15-04-2014 07:25

Wat voor draad???

25 kwadraat?
Of is het een hele mooie gouwe dan zal het 24 karaats zijn ;)

Lesley 15-04-2014 07:52

Als je nou eens begint met uitlezen..

R.icky 15-04-2014 12:09

Quote:
Originally Posted by jellehier
Wat voor draad???

25 kwadraat?
Of is het een hele mooie gouwe dan zal het 24 karaats zijn ;)


Typefoutje maakt iedereen ;) maar het is wel opgelost bij mij ;)

MK2-VRT 15-04-2014 14:54

Ook een VR6 hoort meteen aan te slaan..

Start toerental is niet belangrijk.

2 mogelijke oorzaken,

* Terugslagklep in de pomp slecht waardoor het even duurt voordat de druk opgebouwt is.

* Kvs temp sensor defect ( blauwe )

* Magneetklep van koolstoffilter ontbreekt.

Het laatste klinkt misschien vreemd, de meeste halen dit ook weg, kan geen kwaad en heeft geen invloed op het lopen van de motor, maar heb al een paar keer meegemaakt dat als het magneetklepje niet aangesloten is, het een aantal sec duurt voordat hij aanslaat.

Mocht je er nog ene hebben liggen, plug hem eens in en test het.

Uitlezen kan wel, maar geeft bijna niks aan omdat het maar beperkt is allemaal.

brounys 15-04-2014 15:07

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Ook een VR6 hoort meteen aan te slaan..

Start toerental is niet belangrijk.

2 mogelijke oorzaken,

* Terugslagklep in de pomp slecht waardoor het even duurt voordat de druk opgebouwt is.

* Kvs temp sensor defect ( blauwe )

* Magneetklep van koolstoffilter ontbreekt.

Het laatste klinkt misschien vreemd, de meeste halen dit ook weg, kan geen kwaad en heeft geen invloed op het lopen van de motor, maar heb al een paar keer meegemaakt dat als het magneetklepje niet aangesloten is, het een aantal sec duurt voordat hij aanslaat.

Mocht je er nog ene hebben liggen, plug hem eens in en test het.

Uitlezen kan wel, maar geeft bijna niks aan omdat het maar beperkt is allemaal.




ik ga er is mee aan de slag
deze dingen kan ik wel even controleren!
Bedankt voor je reactie

MelG60 15-04-2014 22:36

Of de nokkenassensor geeft een slecht signaal dan start hij op de krukassensor en dat duurt iets langer voor hij aanslaat. Geen idee of het vaak voorkomt, ik heb het twee keer meegemaakt dus zet het er ook maar even bij.

The Skinnmeister 17-04-2014 18:29

Heb er 2 gehad, 1tje met een type 3 pomp en tank eronder, duurde idd best lang voor deze aansloeg. Heb er nu 1t'je met een type 2 tank eronder met 2 pompen, in de tank en een hoge druk pomp eronder. Start een stuk beter, eigenlijk meteen ;)

rondekker1983 26-12-2014 13:18

Quote:
Originally Posted by brounys
ik ga er is mee aan de slag
deze dingen kan ik wel even controleren!
Bedankt voor je reactie


En is het al opgelost?

Ik heb ook weer het magneetklepje van het koolstof filter aangesloten en het is beter geworden. Voorheen was het altijd een keer of 10 in de rondte en nu is het wisselend.
De ene keer wat sneller dan de andere keer.


All times are GMT +1. The time now is 09:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.