Kortsluit probleempje? mk1 LS 1978 automaat
hallo allemaal wie heeft er misschien een oplossing voor het volgende probleem.
heb een golf1 schuurfondst gedaan voor 4 weken terug en heb nu het probleem dat men richting aanwijzer niet werkt. dacht eerst aan het relais maar die funtioneert wel (getest met gevarenlichten) nou had eerst dat de richting aanwijzer buiten ging branden (niet knipperen dus) en heb nu dat het lampje bovenin de klok gaat branden hoe kan dit?? dan het volgenden dingetje is dat als ik de gevarenlichten aan doe ik hetzelfde tikkende geluid vsn het relais ook op de carbu hoor dit is heel vreemd. het derde is dat wanneer ik de auto op contact zet normaal het olie en accu indicatie lampje moet gaan branden, in mijn geval is het het handrem lampje wat gaat branden en op het moment dat je start gaat dat handrem lampje ook uit. wie heeft er misschien een verklaring voor deze 3 dingen groeten jeffrey |
Even je bekabeling rondom zekeringkast goed nalopen, en kijken of er geen breukjes of kale draad is of alle massa kabel(tje) vast zitten.
|
Even de massa na kijken kan hem ook in de gevarenlichten schakelaar zitten had ik ook.
|
Schuurvondst zeg je? Dat is dan uitgedroogd vet in je stuurschakelaars. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat ze moeilijk op en af gaan. Dat vet gaat tussen de contacten zitten en daarmee werken ze niet/soms niet/slecht. Je moet ze even goed uitkuisen met WD-40 of een setje andere steken, dan zal het weldra verholpen zijn. Ik heb nog wel een setje liggen, mocht je ze zelf niet hebben.
|
Bedank jongens hij werkt weer alleen nu heb ik nog een ander dingetje.
Heb een solex pict-5 maar als hij warm is en een 5 min heeft gestaan, en je wilt hem daarna starten moet je heel lang xoor starten voordat hij aanpakt wat kan dit zijn? Heb de carb al schoon gemaakt en alle vacuĆ¼m leidingen al vervangen en voetpakking is ook nog heel. |
Zijn warm moeilijke starters, de 1.5 automaats. Heel vaak ligt het ook in de startmotor. Wat je iig hoort te doen is starten met wat gas erop. Niet pompen, maar misschien is volledig indrukken noodzakelijk. Dat kan. Maar vooral, gewoon ermee rijden. Hoe meer kms je ermee maakt, hoe beter alles weer gaat werken. Alles gaat nu stroef en stug na lange stilstand, het moet wat losgereden worden.
|
Trouwens, een fotootje of wat van zo'n schuurvondst doen het hier ook altijd wel goed... ;)
|
Als je me even verteld hoek dat moet doen haha
|
Ik heb voor het startprobleem met mijn mk1 de beveiliging van de keuzehendel verwijderd.
Hier zat een redelijke overgangs weerstand in. |
All times are GMT +1. The time now is 09:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.