Ik krijg het niet voorelkaar! tdi2 noodloop
Hoi allemaal,ik zoek iemand die mijn caddy2 tdi kan nakijken en exact het probleem kan vertellen.Ik ben woonachtig omg Breda en wil gerust kilometers maken.
Probleem is dat ie in de noodloop schiet bij ong 100 km/h,verbruik is best hoog,maar als ik hem doortrek in versnellingen doet ie wat ie moet doen,alleen bij ong 100 km/hschiet ie in de noodloop.Heb em al laten uitlezen door iemand in de buurt met een snap on diagnose en op zijn advies paar dingen nagekeken enz enz enz,lang verhaal kort, bij wie moet ik zijn? grts |
Wat voor foutmeldingen geeft hij ?
En heb je turbodruk gemeten ? Zo ja , piekt hij niet te veel? |
bel anders Thomas even van Ths-automotiv volgens mij in den bosch , zijn advertentie is hier wel te vinden en anders op caddy-club
|
Quote:
Precies, of misschien te weinig turbodruk? Gaat hij ook van in noodloop. Mooiste is rijden loggen, dan kan je precies zien wat er gebeurd. |
Zo,ik heb zojuist Thomas gebeld van Ths automotiv en gelijk een afspraak gemaakt voor as woensdag.De storingen zijn 00575 druk inlaatspruitstuk regelverschil,00519 druksensor inlaatspruitstuk en 00527 temperatuursensor inlaatspruitstuk.
Hij zei zelf van dat het waarschijnlijk de turbodrukventiel zou kunnen zijn,ik ben benieuwd.Iig bedankt voor de snelle reacties |
hier nog nieuws :confused:
|
Als het een TDI met variabele schoepen is, kun je wel al de turbo eraf halen, VNT probleem = 99% de code 00575..Bij een wastegate de N75..
|
Hey allemaal,ik heb nog steeds de mogelijkheid niet gehad om naar thomas te gaan ,ik werk als lasser op verschillende projecten van raffinaderijen overal in nederland en in het buitenland en het is nu echt hoogseizoen.Maar ja,het zijn weer centen he.
Wel heb ik zelf gekeken naar het asje die in de turbo loopt vanuit de ventiel en daar viel het me op dat ie niet echt soepel beweegde,en het is idd een variabele turbo.Nu heb ik de slang van de egr klep afgedopt en heb wat spul in de tank gegooid(Forte DPF Cleaner) Ik ga eens kijken of ik van die rotzooi in de turbo af kan komen zonder hem te demonteren,en anders mag thomas het doen. En nu het interessante gedeelte; Ik was kabels aan het leggen voor mn speakers en had de zekeringsdoos klep openstaan,je weet wel onder het stuur.Nu zag ik daar een schakelaar hangen,leek verdomd veel op een remlichtschakelaar.Ik heb de remlichten gecontroleerd maar die deden het gewoon zonder dat die stekker op op de rempedaal zit.Ik dus aan het meten geslagen en hij werkt echt als een remlicht schakelaar. Ik heb de schakelaar doorgelust zodat ie ''ingedrukt'' is en nu rijdt en trekt de auto beduidend beter als wanneer die niet is ingedrukt.Hij rookt minder,sleurt beter en klinkt anders?? Maar goed,ik hou jullie op de hoogte. |
Is dat niet je stekker voor op het koppelingspedaal , deze is oa voor de cruise control
Zodra je deze loslaat , dus "onspant" dan krijgt de comp een signaal dat je koppelt en het motorvermogen verminderd . Daarmee schakel je de cruise ook uit als je koppelt (of remt, daar werkt de remlichtschakelaar ook mede voor ) Dan zou je probleem daar wel kunnen zitten |
All times are GMT +1. The time now is 15:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.