Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Zéér nette Golf 3 GTI 8v 1997 origineel NL, liefhebbersauto! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124794)

RaulGolf 10-03-2014 22:03

Zéér nette Golf 3 GTI 1997 origineel NL, MOET WEG NU €2200,-!

Beste forumleden,

Een tijdje geleden heb ik mijn GTI hier te koop aangeboden, maar heb de auto toen weer uit de verkoop gehaald omdat ik had besloten hem zelf te blijven rijden. Echter, aangezien ik nu voor mijn werk meer kilometers moet gaan maken ben ik helaas genoodzaakt om de overstap te maken naar een diesel.

Hierbij zet ik dus wederom mijn origineel Nederlandse Golf 3 GTI 8v uit juni 1997 te koop; een 100% liefhebbersauto! Ik durf vol overtuiging te zeggen dat dit één van de netste, originele en onverprutste MK3 GTI’s van Nederland is, zo kom je ze vrijwel nergens meer tegen.

Basisinformatie:
Model: Golf 3 GTI 8v met 115pk sterk AGG blok
(iets hoger koppel bij lagere toeren dan de 2E en ADY motoren, rijdt en loopt als een zonnetje)
Kleur: Moonlight blue pearl effect (LC5M), is een zogenaamde Sonderlackierung: uniek op de Golf 3 en erg mooi!
Bouwjaar: 24-06-1997, origineel Nederlandse auto en een van de laatste MK3 GTI’s.
APK vervaldatum: 30-11-2014
KM-stand: 216.200
(wordt dagelijks gebruikt voor woon/werk-verkeer en KM-stand is compleet te verklaren via NAP)

Slechts 3 eerdere eigenaren gehad, auto is sinds december 2011 in mijn bezit.
Auto is door mij altijd netjes warm gereden en goed onderhouden, kosten noch moeite bespaard.
Veel rekeningen aanwezig en 2 weken geleden nog een grote beurt gehad!

Auto is o.a. voorzien van:
- Lederen airbagstuur in zeer goede staat, +/- een jaar geleden volledig laten herstellen
- GTI edition lederen pookknop met zilveren plaatje IZGS.
- Lederen handremhoes IZGS
- Rood GTI edition Recaro interieur met hoofdsteunen achter. Verkeert in perfecte staat; geen gaten/scheuren o.i.d. en is afgelopen zomer nog professioneel gereinigd.
- Startonderbreking af-fabriek
- CV met afstandsbediening
- Bestuurders + passagiersairbag incl. afsluitbaar dashboardkastje.
- MFA af-fabriek
- Zomerset: 15 inch BBS (vorig jaar opnieuw gepoedercoat) met Michelin Pilot Exalto 2 in de maat 195/50/15. Slechts 20.000km mee gereden.
Winterset: 15 inch VR6 BBS (honinggraat velgen) met Pirelli Wintersport (velgen zijn verweerd, banden zijn nog prima met een profieldiepte van +/- 6mm)
- In hardheid verstelbare KONI Sport dempers (geel) met 40mm Koni verlagingsveren (vaste verlaging)
- Audio: Alpine Composet (300 Watt) ter vervanging van speakers in voordeuren.
JVC Bluetooth radio met USB-ingang, microfoon subtiel verwerkt in dashboard (1 jaar oud)
Radio kan in overleg worden overgenomen, maar is niet bij de vraagprijs inbegrepen (was een cadeau van mijn vriendin dus vandaar ;) )

Onderhoud:
- Distributieriem vervangen bij een KM-stand van 184.500 (januari 2012)
- Waterpomp + huis vervangen (januari 2012)
- Kleppendekselpakking vervangen (januari 2012)
- Multiriem + stuurbekrachtigingsriem vervangen (januari 2012)
- Luxe kentekenplaten (januari 2012)
- Hella mistlampen (januari 2012)
- 4 x Michelin Pilot Exalto 2 (juni 2012)
- Remschijven + blokken achter L+R (maart 2012)
- GL lip vervangen door VR6 lip (maart 2012)
- 16V antenne origineel VW (maart 2012)
- Bekende MK3 roestplekken (afwateringsdoppen) aangepakt. Nieuwe stukken erin gelast en volledig getectyleerd (augustus 2012)
- Remklauw LA vervangen (december 2012)
- Nieuwe Magnetti Marelli accu (januari 2013)
- Originele GTI BBS velgen opnieuw gepoedercoat (juli 2013)
- Stuurhoes LV vervangen voor APK (november 2013)
- Nieuwe middendemper + einddemper (augustus 2012)
- Nieuwe Sachs koppelingsplaat + drukgroep (februari 2013)
- Auto opnieuw uitgelijnd (december 2013)
- ABS sensor LA vervangen (december 2013)
- Auto heeft 2 weken geleden (bij KM stand van 216.000) nog een grote beurt gehad
Hier zijn o.a. de volgende zaken vervangen:

- Olie + filter
- Luchtfilter
- Brandstoffilter
- Bougies
- Bobine
- Verdelerkap + rotor
- V-riem
Daarnaast uit voorzorg nog diverse zaken 'MK3 euvels' uit voorzorg vervangen:
- Contactblokje
- Relais 30
- Krukassensor
- Temperatuursensor

Op deze nette GTI is geen enkele euro bespaard en is goed onderhouden, dat merk je ook in het gunstige verbruik: ik rij er zelf gemiddeld 1 op 13 mee (7.7L / 100KM)

Voor meer foto's zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=CPNGNMR7

Een Golf 3 GTI in deze originele, nette staat is helaas zeldzaam tegenwoordig en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe liefhebber voor mijn GTI.

Vraagprijs zonder winterset: € 2.450,- euro
Vraagprijs mét winterset: € 2.550,-
MOET WEG IVM ANDERE AUTO NU €2200,-!

Interesse? PB of bel/whatsapp me: 06-12250859 :tu:
Telefonisch contact graag doordeweeks na 18.00u of in de weekenden
Auto is bij serieuze interesse te bezichtigen in Valkenswaard (vlakbij Eindhoven)

All times are GMT +1. The time now is 13:58.