T stuk met olie temp sensor
Hallo,
ik moet een T stukje hebben die je op je olie filter schroeft of kan schroeven, daarnaast een olie temp sensor die daar weer in past. Bedrijven waar ik terecht kan? Iemand van hier? Van alles is welkom..... Ik denk dat de olie temp sensor van een 16V KR wel dienst kan doen. Bedankt! Ed |
War posting? Te veel gezopen?
Lees je posting eens rustig en kalm nog eens door: Wat voor T-stuk zoek je? Waar moet je dat op schroeven? -- Je zult wel een olie-temp-sensor willen inbouwen neem ik aan? Bij de dealert misschien? Er zijn meerdere vw en audi modellen die de spullen die jij zoekt gewoon standaard hadden.. -- |
Hoeveel gaten voor sensors heeft je oliefiltersteun nu aan de bovenkant?
Type 2 Diesel heeft er zoiezo 2 Sommige benzine types 2 hebben en meeste types 3 (vooral TDs) er zelfs 3... |
Quote:
OK, ik heb op mijn oliefilter 2 aansluitingen: 1 digitaal (std in display) en 1 bijgebouwde in dash met zo een busje. Dit betekend geen aansluiting meer voor temp. sensor. Daarom zoek ik nu een soort T stukje die je op een van de aansluitingen zet en dan de druk sensor en temp sensor aansluit. Duidelijker? Ik zei ook al dat de temp sensor van een 16V gebruikt kon worden. |
Jup duidelijker.
Alleen zou ik zo'n T-stuk niet gebruiken om de Temperatuur te meten. D'r stroomt geen olie langs/door zo'n T-stuk. Voor de druk maakt dat niet uit: druk = druk. Maar voor de temperatuur wel: aan het eind van een doodlopend stuk zal er weinig verversing van de olie op treden: onjuiste weergave van de temperatuur. De voeler van de T-sensor zou ik toch minimaal daar plaatsen waar de olie continu voorbij stroomt, of in het carter (carterplug vervangen door sensor). |
Olietempsensor van een 16v zit volgens mij in de kop...
Ik ben het iedergeval eens met sjampoo.. maar een sensor in je carterplug ben ik niet zo'n voorstander van, zoiets rijd je erg snel kapot zo onder aan je carterpan. |
Geen idee hoe dat bij Golfjes zit, maar bij een Polo (86(c)) hangt je bak en je uitlaat een stuk lager dan je carterplug.... (M'n GL lekt echter ook op de carterplug: ook al een keer een tik gehad: to do: nieuwe carterpan)
Maar inderdaad: een gevoelige plek, vooral bij verlaagde auto's. Het is echter geen slechte plek voor een goede temperatuur meting: sensor steekt direct in de olie die door de pomp word opgezogen. (rijwind heeft geen invloed op de weergave van de tempsensor).. Direct na t oliefilter is natuurlijk ook een mooie plek om te meten, zolang je daar de sensor kunt plaatsen in de olie-stroom, en niet op n dood punt.. |
Er bestaan ook oliepeil/temp sensoren voor in de oliepeilstok.. een stuk veiliger :)
De voorste is zoiezo te gebruiken want die steekt recht in de oliestroom waar die de hoek om gaat richting blok, daar zit bij een TD namelijk de oliedrukleiding richting de turbo op.. dat lijkt me iedergeval geen dood punt. |
carterplug is al vervangen door temp sensor, analoge meter in dash.
|
All times are GMT +1. The time now is 03:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.