Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   wat is dit? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124623)

wessel97 04-03-2014 20:16

wat is dit?

bij mijn cabriodak heb ik een onderdeel zitten (weet niet wat het is, wat het doet of hoe het heet) :confused:

maar het steekt dus recht ik mijn dak wanneer het dicht is. heb het dak ook maar open gelaten omdat ik bang was dat het zou beschadigen. het zit ook met een veer, dus hij schiet ook terug wanneer je hem naar beneden duwt. hoort dit ergens aan vast te zitten? :screwy:

gti-er 04-03-2014 20:44

kan dit een soort van een borging zijn voor het dak?
die hem naar beneden houdt zeg maar.

wessel97 04-03-2014 20:55

Quote:
Originally Posted by gti-er
kan dit een soort van een borging zijn voor het dak?
die hem naar beneden houdt zeg maar.

nou dat is dus het probleem, er zit nergens iets dat hij vast houd/kan houden. hij zit gewoon onder het stof van de kap..

gti-er 04-03-2014 21:38

ik zal morgen eens kijken op het werk, daar staat ook een cabrio binnen.
misschien dat ik het kan achterhalen. :thumbup:

Style 04-03-2014 21:41

En anders weet Jeff dit wel is een Cabrio Guru volgens mij ;)

wessel97 04-03-2014 22:03

kzal morgen zelf ook nog eens goed kijken. zal vast wel een functie hebben, anders zal het er niet op zitten:D

Jel Golf 2 GTI 04-03-2014 22:06

jij hebt een oud dak op een nieuw type cabrio, of andersom kan ook.

Deze beugel dient om je dak vast te klikken als het naar beneden is, moet je losmaken om je dak terug dicht te doen.

Op mijn amerikaanse cabby toch.

wessel97 04-03-2014 22:13

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
jij hebt een oud dak op een nieuw type cabrio, of andersom kan ook.

Deze beugel dient om je dak vast te klikken als het naar beneden is, moet je losmaken om je dak terug dicht te doen.

Op mijn amerikaanse cabby toch.

ooh op die manier.. maar maakt dat verschil dan? nieuw dak op oud type, kan natuurlijk niks met zekerheid zeggen, maar mijn cabrio is van '85 en het dak komt van een '86er...

maar dit gaat wel gewoon dan?

Jel Golf 2 GTI 04-03-2014 22:37

Quote:
Originally Posted by wessel97
ooh op die manier.. maar maakt dat verschil dan? nieuw dak op oud type, kan natuurlijk niks met zekerheid zeggen, maar mijn cabrio is van '85 en het dak komt van een '86er...

maar dit gaat wel gewoon dan?

Ja hoor past allemaal alleen de vergrendelingen zijn wat anders, ook verschil tussen europees en amerikaans model maar volgens mij past alles op elkaar.

wessel97 05-03-2014 19:17

vandaag nog gekeken, alleen het klemt nergens in, zit nergens vast ofzo, en ik neem toch aan dat het niet naar boven door het dak moet steken???

wessel97 05-03-2014 21:38

niemand die weet hoe ik het kan vergrendelen, of wegwerken?

vwfiel 05-03-2014 21:45

Normaal gesproken moet je het dak naar beneden drukken en dan vergendeld hij

wessel97 05-03-2014 21:54

Quote:
Originally Posted by vwfiel
Normaal gesproken moet je het dak naar beneden drukken en dan vergendeld hij

dat doet hij dus niet:( ik zie ook niet echt waar hij in zou moeten klemmen, want er zit nergens een soort haakje of vergrendeling daarvoor... hij schiet gewoon terug omhoog en steekt in het dak...

gti-er 05-03-2014 22:05

als het dan toch geen functie heeft, kun je hem toch net zo goed netjes weghalen. :thumbup:

vwfiel 05-03-2014 22:47

Hij mag zeker niet in het dak steken
Zal wel kijken bij mij

wessel97 05-03-2014 22:49

Quote:
Originally Posted by gti-er
als het dan toch geen functie heeft, kun je hem toch net zo goed netjes weghalen. :thumbup:

Das wel een goed idee, alleen ik bedacht me net dat wat ik zei niet helemaal klopt. Want wanneer het dak naar beneden is kan ik hem met die haak vergrendelen.. Maar als het dak dicht is kan ik hem dus niet verbergen

Jel Golf 2 GTI 05-03-2014 23:32

Quote:
Originally Posted by wessel97
Das wel een goed idee, alleen ik bedacht me net dat wat ik zei niet helemaal klopt. Want wanneer het dak naar beneden is kan ik hem met die haak vergrendelen.. Maar als het dak dicht is kan ik hem dus niet verbergen

Dus als het dak open is kan je hem wel vergrendelen met dat klemmetje, maar als je dak dicht is steekt het in je dak? Kan je er eventueel eens een foto van nemen want ik kan het mij eig niet voorstellen wat je bedoelt :thumbup:

Klemmetje dient dus effectief voor het vast klemmen van je dak als het open is, als je dak dicht is zou het niet zichtbaar mogen zijn

wessel97 05-03-2014 23:37

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Dus als het dak open is kan je hem wel vergrendelen met dat klemmetje, maar als je dak dicht is steekt het in je dak? Kan je er eventueel eens een foto van nemen want ik kan het mij eig niet voorstellen wat je bedoelt :thumbup:

Klemmetje dient dus effectief voor het vast klemmen van je dak als het open is, als je dak dicht is zou het niet zichtbaar mogen zijn

Ik zal morgen ff foto's maken, maar vind het idd ook raar dat ik hem niet kan verbergen wanneer het dak dicht is..

All times are GMT +1. The time now is 14:04.