Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 1992 subframe vervangen spoed (APK)! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124236)

Function 20-02-2014 13:51

Golf 2 1992 subframe vervangen spoed (APK)!
 
Kom net van de APK terug en de Golf mobiel (Golf 2 1.3 Function Cl 1991 NZ)is afgekeurd op een roest gat in het voorste subframe.
Deze moet worden vervangen door een sloop exemplaar.
Ik wil eerst zelf proberen om de bouten van het subframe gangbaar te maken. En dan kijken hoever ik kom.

Hiervoor ben ik op zoek naar een handleiding met tekening of foto's.
Weet iemand waar ik die online kan vinden?

Wat is de prijs voor een tweede hands subframe?

Wat zou het moeten kosten om het te laten doen?

Verder zijn adviezen en tips zeer welkom.

Johan1982MK1 20-02-2014 14:06

bouten gangbaar maken wordt lastig. dan zul je luikjes moeten zagen in de bodem onder je matten.

Prijzen varieren.. nieuw bij Boelm +-140 euro geloof ik.
Als je het zelf doet ff een takeltje op je voorschermen zetten zodat je motor en bak daar aan kunnen hangen als t frame eronder weg is.

Voor de rest is het gewoon bouten losdraaien en soms knappen ze of draaien door maar dat merk je pas als je eraan toe bent.

The Skinnmeister 20-02-2014 15:10

Misschien een beetje WD40 er op spuiten en een nachtje laten inwerken. Dan gewoon losdraaien.

tim_j 20-02-2014 15:17

klap met de moker op de boutkop.
daarna, met BELEID de bout los draaien met een lange hefboom.

OakgreenVR6 20-02-2014 15:26

Precies, eerst even laten schrikken.

Online kun je sowieso wel een Bentley of Heynes handleiding vinden.
Edit: heb de Heynes' nog op m'n pc staan. Als je je mailadres aan me doorgeeft stuur ik 'm door. Chapter 10 moet je hebben. ;)

wubbe jan 20-02-2014 15:54

IK HEB NOG WEL EEN SUBFRAME MAG JE VOOR 35 EURO OPHALEN


WUBBEKIEL@GMAIL.COM

Function 20-02-2014 17:05

Bedankt voor de snelle reacties :thumbup:

Motor aan balk ophangen en ondersteunen met stukken balk.

Bouten een nacht met kruipolie laten inwerken en laten schrikken.

De draagarmen aan het subframe laten zitten bij het verwijderen?

Welke bouten moeten los?

In de Haynes staat alleen maar een tekening van het subframe. Niet hoe die aan de motor is bevestigd of een procedure voor het loshalen.
Eikengroen, bedankt voor het aanwijzen waar het is te vinden :thumbup:
(Wat een ellende is die inhoudsopgave)

@WubbeJAn: Musselkanaal is te ver voor mij. Maar als je in de buurt van Deventer moet zijn ben ik geïnteresseerd.

tim_j 20-02-2014 22:33

met de draagarmen erop is wel het makelijkst loshalen.
Haal dan de fuseekogelpen uit het fusee.

je hangt de motor op aan de beugels bij het kleppendeksel, draait de achterste motorsteun los en de achterste baksteun.

Draait de 4x bout/moer van het stuurhuis los.
Daarna na de voorbereiding de subframebouten los draaien.
dan is die los.
armen overzetten op het nieuwe subframe, voorste draagarmbouten handvast.
subframe terug duwen, bouten stuurhuis door de gaten, motor op de steunen en subframe terug bouten. subframe bouten 130nm. stuurhuis stevig vast.
motorsteunen stevig vast.
dan ben je er voor zover dacht ik wel, eenmaal met de wielen op de grond de voorste draagarmbouten op 110 nm aandraaien. of, de krik onder de fuseekogel zetten en opkrikken. en dan vastdraaien. Zo simuleer je dat ie op zijn wielen staat.
succes.

da_vwfreak 20-02-2014 23:02

Heb eventueel ook nog wel een subframe voor je liggen, 40 euro, omg van Hoogeveen :thumbup:

road runner 21-02-2014 07:28

Las er gewoon een plaatje op. Is hij weer volledig APK waardig.

Je hebt geen turbo onder de kap dus is lassen stevig genoeg

jellehier 21-02-2014 08:16

Volgens mij mag je niet lassen aan je subframe (of zijn dat oude regels?)



En er was een reactie over luikjes zagen? Er zitten al gaten in de carrosserie boven de bouten van het subframe

Johan1982MK1 21-02-2014 10:18

Quote:
Originally Posted by jellehier

En er was een reactie over luikjes zagen? Er zitten al gaten in de carrosserie boven de bouten van het subframe



Als je achterstre bou van de draagarm breekt dan moet je toch echt een luikje zagen thv je pedalen om bij de moer te komen.

Lassen aan een subframe mag gewoon.
Als t een klein stukje is kan je m dichtlassen en anders vervangen.

Function 21-02-2014 13:19

Tim_j bedankt voor de uitgebreide uitleg.

da_vwfreak: ga eerst rondje sloop doen. Dan kan ik ook even oefenen met losmaken.

Het gat zit op de hoek is redelijk groot. Als dat schoon gemaakt en gelast moet worden dan moet het subframe er ook af.

Is het mogelijk met betrekking tot de blinde subframe moeren om gaatjes te boren in de balk of carrosserie om de moeren met kruipolie in te spuiten?

Wouter42 21-02-2014 15:11

Bedoel je met het voorste subframe de balk of waar de draagarmen aan zitten?

Function 21-02-2014 18:26

Ik bedoel het subframe waar de draagarmen aan zitten.

10 van de 15 bouten zijn los (waaronder de 3 boutjes van de fuseekogelverbinding)

Wat is de beste manier om de motorsteun los te maken? De centrale bout door het rubber? Of de boutjes op het subframe?

Waar zit de achterste baksteun? Die snap ik niet.

Function 21-02-2014 18:41

Krijg net een zeer mooie aanbieding van GTI subframe.

Past deze gegarandeerd onder een 1.3 uit '92?

Wouter42 21-02-2014 20:05

Betreft overigens dit subframe, zonder draagarmen en stabi:



road runner 21-02-2014 22:03

Quote:
Originally Posted by jellehier
Volgens mij mag je niet lassen aan je subframe (of zijn dat oude regels?)


Was voorheen inderdaad niet toegestaan maar nu wel. Heb er al diverse gelast maar als ze echt van alle kanten krokant zijn is vervangen de enige oplossing

caddymk1 22-02-2014 11:27

ik heb nog wel diverse subframes liggen

Function 24-02-2014 22:15

even een update.

Alle bouten zijn los (de bout van de versnellingsbaksteun is afgebroken), behalve de fusee kogels.

De drie boutjes op de draagarmen zijn wel los. Moet de fuseekogel bout ook los?
De bout hiervan zitten helemaal vast.
Zijn er andere mogelijkheden dan WD-40 en beuken?


Past een GTI subframe onder een Golf 2 1.3 '92?


All times are GMT +1. The time now is 13:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.