Bendix loopt door Golf 3 '95
Hoe lang gaat een startmotor nog mee als de bendix even door blijft lopen?
Was nog niet van plan om hem te vervangen namelijk. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet, Sander |
Dat zijn dingen die je niet van te voren kan zeggen. Ik zeg meteen vervangen, zo voorkom je dat je een dezer dagen bij de supermarkt staat en je auto start niet.
|
Daar kan die echt oud mee worden hoor. Had er ook last van bij een net aangeschafte auto, 2 jaar later doorverkocht met een na gierende startmotor.
|
Is ook mijn ervaring....Lupo GTI 5jr lang dagelijks met een gierende bendix...
|
Ok bedankt voor jullie reacties. Ik laat hem gewoon zitten. Ik kijk wel hoe lang hij het vol houdt!
|
Hmm, je vraagt advies. Men geeft je advies en ook nog met eigen bevindingen. En dan heb je toch zo iets van, goh, laat ik hem maar lekker zitten..
|
Quote:
Nog een keertje lezen denk ik ;) 2 van de 3 man zegt dat ze ook tijden met een gierende bendix hebben gereden zonder dat er iets kapot ging. |
ik heb mijn startmotor moeten ruilen tegen een gereviseerde wegens diefstal van de auto ... het kostte maar 105 euro (1Z motor + ASD bak).
Waarom zou je genoegen nemen met irritatie en kans op stil blijven staan? :) |
Idd wat sciroccomTDI zegt, heb er zelf ook last van gehad een tijd tot dat die het helemaal niet meer deed, gewoon vervangen of laten reviseren ben je er vanaf.
|
naja, mijne deed het altijd goed.. totdat de auto gestolen werd, en meneer de kabels doorverbonden liet, zodat de startmotor 6 km lang meedraaide met de motor. van de startmotor was weinig meer over...
Ik wilde alleen zeggen: de kosten vallen relatief mee, naar mijn mening. Je beperkt de kans op falen van de auto. Falen van de auto kan je een werkdag kosten, kaartje naar een concert, noem maar op. Mijn mening over het algemeen: als je een mankement kent, verhelp het :thumbup: |
Op miser-auto.nl zijn ze zelfs nog goedkoper dan wat SciroccomTDI aangeeft ;)
|
Mijn ervaring is dat als je gebreken laat zitten waarvan je weet dat het kapot gaat, sta je altijd kapot als het niet uitkomt.
Een startmotor kan je heel makkelijk zelf reviseren en de onderdelen kosten véél minder dan een andere of een gereviseerde komplete startmotor. Vorig jaar zomer voor mijn golf 2 was ik voor een geeltje en een avondje prutsen en poetsen klaar. |
sloop, 15 euro.. is dat al teveel? en nu komen de reacties.. en als hij dan nog giert... tja dan kun je er nog 6 halen voordat je op de 105 euro zit... reviseren kan ook nog, moet je wel weten wat je doet
|
Quote:
Komt het ooit wel eens uit dan? :screwy: |
Quote:
Of je nou even een brood gaat halen of je moet naar een begrafenis, wanneer komt het jou dan het beste uit? :dunno: |
All times are GMT +1. The time now is 08:42. |