3bg verlagen & drempels
Er is al veel geschreven over verlagen maar toch zit ik nog met een vraag.
Hoeveel kan je 3bg verlagen maar wel nog normaal drempels kan nemen? Als dit niet meer dan ~40mm dan heeft t geen zin voor mij om een schroefset te kopen. Klopt t dat een schroefset (op 40mm ingesteld) vaak stugger is dan een vaste set (40mm)? |
Een vaste set kan ook erg hard zijn.....
Je kunt zeker meer zakken dan 40mm, maar wat is "normaal" een drempel nemen? Dat is zo ie zo al een uitdaging met een 3BG, gezien de lange lage zware neus.... De mijne ligt best laag icm met een schroefset (voor nog een cm of 3 schroefdraad over, achter niks. Drempels gaan op zich wel, als je hier met wat beleid overheen gaat, parkeer garage's is af en toe wel een uitdaging, zeker als er ook nog wat passagiers in zitten. Maar dat hoort erbij, ik ga niet "omhoog" :D |
Ok dan wordt t dus een schroefset! Welke is comfortabeler; Weitec of AP of KW?
Wat voor set heb jij? En hoe groot zijn jouw velgen? |
Ik heb ook een 3bg, rij met een koni schroefset. Ik heb enkel last van de schilpaddenruggen hier in het dorp (en dan ook nog alleen de rubberen, betonnen raak ik niks).
Op 18" Op 16" |
Ik had zelf op mijn passat een set zitten van ap deze set was goed mee te rijden kwa comfort wetende dat het een merk is van kw. Ik reed met deze set voor en achter op het laagste en kon iedere drempel probleemloos nemen met de auto.
|
Heb er een DTS (AP) set onder zitten. En ik moet eerlijk zeggen, dat het nog redelijk comfortabel is. Rijd ook met 18".
Qua drempels heeft de passat toch wel de meeste hekel aan de " stoeprand" drempels, van die @#$@ dingen die onder andere bij de McD liggen. Deze probeer ik te mijden, 9 van de 10 keer zit ik hier met de bodem tegenaan... |
Ik zie dat die Koni set voor maar 55mm en achter maar 45mm verlaagd. Die valt af dus... :D
http://www.schroefset-shop.nl/schro...sy-p-75218.html Heeft er nog ervaring met Weitec of Eibach qua comfort tov AP/DTS? |
Iemand nog een suggestie voor welk merk schroefset ik het beste kan kiezen qua comfort? Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de goedkopere stuiter-setjes maar voor de Passat wil ik dat echt niet.
|
Ik rij zelf met een FK set vrij laag en dat is goed te rijden en toch nog vrij comfortabel :thumbup:
|
Ik rij met de DTS set (al 30.000 km) en is absoluut geen stuiter set.
|
All times are GMT +1. The time now is 10:55. |