contactslot zelf kan ook aangepast worden naar je eigen sleutel of een extra contact slot voor je 2e vw.
je gaat zo te werk je zoekt een donor slot met sleutel, zonder krijg je de cilinder er niet schadeloos uit.
je boort een gaatje in het slothuis om nabij het rode stipje,om de cilinder eruit te kunnen trekken.
zodra je dit gedaan hebt heb je de cilinder in je hand. druk nu de sleutel in het slot, en tik voorzichtig met een drevel het pennetje eruit waar de rode pijl naar wijst.
zet het slot goed vast in een bankschroef.
pak nu het deel waar de sleutel inzit vast en trek er voorzichtig aan.
nu komt de cilinder los van het achterdeel.
draai de sleutel iets naar de andere kant. je kan de cilinder nu eruit trekken niet te hard dit moet met beleid.
je hebt de losse cilinder in je hand.
oude sleutels die straks niet meer zullen werken. het slot is klaar om omgecodeerd te worden.
in totaal zitten er 10 slotwafers in het slot 9 daarvan moet je omcoderen, 1 daarvan niet die zit vrijwel in elk slot op positie 2 vanaf de sleutel gerekend, heb er voor de duidelijkheid ook maar een rood pijltje bijgezet, deze wafer kan je dus laten zitten!
andere zijde.
trek voorzichtig de sleutel uit het slot doe je dit niet kan je slotplaatjes/wafers gaan rapen.
de wafers/slotplaatjes worden eruit gehaald.
elke wafer heeft een hoogte nummer deze gaan van 1 tm 4 daarmee moet je de nieuwe combinatie maken, het kan voorkomen dat je wafers van een bepaald nummer tekort komt. mijn oplossing hiervoor is een sloop opgaan en een paar slotjes shoppen, dan kom je er meestal wel mee weg.
je moet specifiek contact sloten hebben, wafers van de deursloten en tankdop zijn anders en gaan niet werken!
na ongeveer een kwartiertje zoeken naar de juiste combinatie heb je dit, en kan je het slot weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten.
als alles goed werkt is dit het resultaat, een extra contactslot op je eigen sleutel.