Schroefset monteren, hoe?
Hallo,
Ik heb nu een schroefset voor mijn scirocco aangeschaft, maar nu, hoe monteer ik deze. Als je op het plaatje kijkt, zit er bij punt A schroefdraad om de poot langer en korter te maken. En bij punt B zitten stelringen om de veren verder in of uit te draaien. hoe stel ik dit nu op de juiste manier in??? Zie onderstaande link voor plaatje: http://home.arcor.de/myscirocco/plaatje/schroefset1.jpg |
Je monteert gewoon de schroefset, dus oude veren/schokdempers eraf. Schroefset erop.
En bij B stel je de de hoogte in. Doordat je de stelringen lager schroeft, zakt je auto dus ook omdat hij verder naar beneden zakt :thumbup: |
maar hoever draai je a in of uit?
|
A kan niet draaien.
|
Hoever je m indraait hangt af van hoe laag je de auto wil hebben
Hoe lager de moer hoe hager de auto. Zeker weten dat je m zelf monteert? |
Quote:
Toch zeker wel. Het Fusseestuk zit er ook opgedraaid en met een borgring vast. Kan helemaal uitelkaar. zie foto: https://www.facebook.com/photo.php?...elevant_count=1 Links onderaan zie je het losse fussestuk staan. Deze is helemaal voorzien van schroefdraad en dus ook verstelbaar. |
Op de eerste foto van je lijkt het anders...
Maar in het geval van je laatste foto, dan draai je de poot er zo diep mogelijk doorheen, maar dat het niet je ashoes raakt. |
Wat voor merk is dit setje? Ben wel benieuwd.
Bij je foto in je eerste post staat Lion Tuning, maar dat schroefset ziet er anders uit dan degene op je FB |
Zo moeilijk is het toch niet
Oude veerpoot eraf Nieuwe erop Kijken hoe hij staat Moet hij hoger dan stel ringen hoger draaien Moet hij lager stelringen lager draaien Auto weer optillen en draaien maar Wat ik altijd doe is met een meetlat precies de schroefdraad meten tot aan de onderste stelring Neer zetten en kijken Dat doe je precies aan de andere kant ook Dan weet je zeker dat ze even hoog staan |
Ok A kan draaien! Excuus ( heb dit nog nooit zo gezien)
|
Als je dit moet vragen is het misschien verstandiger om het te laten doen?
|
ervaring van mensen die er vaker wat mee hebben gedaan kunnen handig zijn. Ik kom er zelf ook wel uit maar waarom zelf alles uitvogelen?
|
Snap de verwarring wel, op het eerste plaatje was niet te zien dat daar ook schroefdraad zat :D
Dus ik dacht dat je gewoon maar 1 van die 2 boutgaten wilde gebruiken en dat ding hoger op je fusee wilde schroeven :eek: :D Maar ik ben wel benieuwd naar het merk eigenlijk... :thumbup: |
Is dat niet gewoon bedoeld om de schokbreker te kunnen vervangen. Maar nr. A maximaal erop draaien en dan stellen met nr. B lijkt mij.
|
TA Technix staat er op.
|
Ik denk dat je gelijk hebt Ron Dekker
|
Tja dat kan ook zijn dat dat bedoelt is om de schokdemper te verangen, maar hij is weltraplos in te stellen met een borgring erboven, heb even een betere foto gemaakt:
http://home.arcor.de/myscirocco/plaatje/01022014362.jpg |
Lijkt me eerder een manier om de hardheid iets te stellen .
Met een standaard schroefset wordt de slag van de demper korter hoe verder je zakt . Bij dit set kan je de demper laten zakken en blijft de slag het zelfde |
.
|
Als je je demper laat zakken op deze manier schiet je er toch niks mee op. De bevestiging naar je fusee zit ook aan deze bus dus dan duw je je veerpoot in principe weer omhoog.
|
All times are GMT +1. The time now is 16:57. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.