Bbs rm 15' randen hoeveel J???
Weet iemand wat voor randen ik nodig heb voor bbs rm wielen onder een golf mk1/cabrio? Wil de wielen ongeveer gelijk laten lopen met de wielranden.
alleen ik meen dat de velgen zelf zonder randen 6j zijn, voor heb ik randen van 05-1J nodig, alleen achter kan ik niet goed achter komen... Iemand die dit wel weet? |
"J" is een vormfactor, jij bedoelt wsch. de velgbreedte (in inches).
|
Stuur Romar even een pb. Die kan je goed helpen. Rijd zelf met een mk1 cabrio met RM's
|
duitsers noemen het ... :) jot dus j en referen daar mee aan de breedte idd in inches ....7 j is bullet proof bij et 38 velgen in 6 j
|
En dat is dus gewoon fout.
Nogmaals, de "J" heeft niets met de velgbreedte te maken. Volgens http://www.profiletyrecenter.nl/uitleg-velgmaat heet het de "hoorncode", en volgens wikipedia is dat de vorm van het velgbed. Edit: zie ook * http://zilvia.net/f/tech-talk/22246...not-inches.html en * http://www.rx7club.com/suspension-w...ls-spec-273857/ |
Och nee he krijgen we die eindeloze discussie weer....
|
Klopt.
Net ook even gegoogled. Dacht altijd dat J voor de breedtemaat stond net zoals je ET25 hebt. Maar J staat dus voor de vorm van het velgbed. Een 0,5J rand is dus een half inch breed en heeft een J hoorncode (velgbed) On topic maar weer. |
Quote:
We zijn hier toch om wat bij te leren? Nou, ik draag ook een steentje bij. :-p |
7 reacties verder en het enige dat ik tot nu toe weet is dat de J maat niet klopt, haha maar in ieder geval jullie weten wat ik bedoel, en persoonlijk vind ik J makkelijker, en in principe is het precies hetzelfde... Alleen een andere naam...
Et waarde enz. Snap ik wel, maar dat is de reden dat ik voor bbs rm's kies, niet alleen omdat ze gewoon mooi zijn, maar omdat ze twee delig zijn, kan ik de maat veranderen, d.m.v. De losneembare randen, als ik de et waarde moet gaan veranderen, heb ik spacers nodig, en dan gaan ze bij de apk weer zeuren, en daarbij bbs rm met hele dunne randen rondom is ook niet mooi Zover mijn kennis rijkt, doen de randen en de et-waarde precies hetzelfde alleen allebei op een Andere manier |
Quote:
De J heeft wel iets te maken met de velgbreedte, 1j is hetzelfde als 1 inch.. Quiet simple, doordat de j maat veranderd veranderd ook de vorm van het velgbed, omdat deze breder word. Als je dus een rand van 0,5j bij de 6j velgen telt krijg je 6,5J hierdoor word de velg 12,2 mm breder, waardoor het beter is om of getrokken banden, of bredere banden te nemen Zo heb ik het geleerd |
Quote:
Dan heb je het dus verkeerd geleerd. Dat leg ik net uit! [ZUCHT] |
Ik zou persoonlijk voor 1.5" randen gaan. Je velgen worden dan 7,5 breed met ET 20,3.
Dit aan de achterzijde Voor zou ik max 1" randen pakken. In mijn topic hier in de thread vind je wel foto's! |
Voor een mk1 zou ik max 1J gaan achter 1,5J (dus 7J voor en 7,5J achter)
(randen kan ik natuurlijk leveren ;-) |
Lopen ze dan ook gelijk met de wielkast?
|
Give or take ja
|
was er niet verschil in dichte en cabrio golf?
|
weet ik niet :D maar ik denk zeg het er ff bij misschien is het wel anders
|
Ik heb idd ook de 1J randen van de RS voor voor deze zijn net iest mooier dan die imi 1J randen.
En 1,5J randen voor achter :thumbup: Moet alleen nog steeds een kleur kiezen voor de harten :rolleyes: |
Quote:
het zal wel, blijkbaar neem je niet de tijd om te lezen want velgen zijn ook uitgedrukt in J waarom zouden die randen dat dan niet zijn :screwy: maar iedereen weet in ieder geval wat ik bedoel! en dat is waar het me om gaat ;) |
Quote:
|
All times are GMT +1. The time now is 17:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.