Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   welke kop (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123481)

vwfiel 27-01-2014 20:34

welke kop
 
Welke koppen kan er op een 1,5 JB blok ?

Scirocco_1600 27-01-2014 20:54

Beetje van alles van 1.5 tot 2.0 (16v moeten andere zuiger er in )

vwfiel 27-01-2014 21:10

dus ook een dx kop ?
Want die zou ik graag willen als dat kan

Barn171 27-01-2014 21:18

Waarom zou je dat willen? Voor de injectie? Dan zou ik die van een EG nemen.

vwfiel 27-01-2014 21:46

is toch ook injektie ?

sciroccoGTII 27-01-2014 21:56

Jullie vergeten iets, oliekanalen wel eens vergeleken? Juist.. enkelt 1.6 vroege dus of het wordt proppen en lassen en vlakken

Barn171 27-01-2014 21:56

Ja, maar dan de 1.6, ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, maar verwacht dat je die er zo op schroeft.

vwfiel 27-01-2014 22:03

Past het wel of niet DX ?

golfcabriolet 27-01-2014 22:06

EG kop bij 1.6 motor
1.8 DX kop heeft een oliekanaal meer volgens mij.

vwfiel 27-01-2014 22:08

Het gaat me erom wat er op mijn onder blok kan 1,5
Liefst een dx maar als alleen een EG kan in verband met oliekanalen dan is dat de enige optie
Kwa vermogen maakt het niet zo veel uit
Maar kwa rijden wel

vwfiel 27-01-2014 22:17

Dus een EG kop is plug and play ?

sciroccoGTII 27-01-2014 22:31

Nee, eg heeft vlakke kop (heron), jb zuigers zijn te vlak. Fr kop oid past die heeft de verbrandingsruimte in de kop. Maar waarom? Fr is in principe zelfde kop als jb wat wil je ermee bereiken??

sciroccoGTII 27-01-2014 22:32

Dx past dus niet zonder aanpassen.

vwfiel 27-01-2014 22:33

Mmmm wil wat pittiger motortje
Op zich is het motortje goed
Wil niet heel veel kosten maken
Of evt carbs erop
Maar wat is me winst ?

sciroccoGTII 27-01-2014 22:42

Heel snel die 1.5 weg mikken..zonde van je geld en moeite, en er al helemaal een std kop op monteren. Pak dan gewoon een 1.8 of 2.0 ben je voor minder klaar en veel meer vermogen en koppel. Heb er al genoeg mee uitgevonden, had in ook een vroege 1.6 dus zelfde als jb audi 80gte zuigers, 11:1 en een dikke kop en volledig verlicht en gebalanceerd maar 140pk en geen super koppel, tsja het voelt snel maar is het niet..

vwfiel 27-01-2014 22:51

Ben al blij met 140 pk
Was die niet te vergelijken met de 1,8 van 112 PK

sciroccoGTII 27-01-2014 23:18

Zeker niet, was echt een toerenmotor maar geen koppel onderin. Als jr weet wat het gekost heeft daar heb je 10 1.8 of 2.0 blokken voor. Waren wel echte eerlijke pk,s. Zou dit maar snel uit jr hoofd zetten en gewoon een 1.8/2.0 pakken easy does it.

Scirocco_1600 28-01-2014 12:34

idd ;) om een 1.5 /1.6 / 1.8 naar 140pk te brengen mag je rekenen op een kleine 5000€ ;) terwijl je een 2.0 16v/VR6/G60/20VT neemt ( deze zijn te koop rond de 750€ ) en daar start je met 150pk/174pk/160pk/150pk en met een klein budget +-1000€ er in te stoppen ga je mooi over/rond de 200pk

Tunen van Atmosferische motoren ( 1.5/1.6/1.8/2.0 8v ) heeft eigenlijk geen zin het komt veel te duur uit .

ik volg SciroccoGTII zijn mening ;)

Barn171 28-01-2014 16:54

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
Tunen van Atmosferische motoren ( 1.5/1.6/1.8/2.0 8v ) heeft eigenlijk geen zin het komt veel te duur uit .


Maar wel leuk :D , nee inderdaad, wil je iets pittiger, kun je beter een ander blok zoeken dan aan dit gaan hobbyen.

DeGolf1 28-01-2014 17:48

Ik deel de mening over een net wat zwaarder blok te nemen.
Ben zelf een vr6 in een golf mk1 aan het bouwen is goed te doen.


All times are GMT +1. The time now is 20:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.