Handleiding is in ieder geval online wel te vinden, zit nu op me werk maar kan vanavond wel even zoeken voor je. Daar staat eigenlijk alles beschreven, echter wel voor een Golf.
|
Quote:
als je zou willen, graag! ik kan niks vinden:S |
Ziet er al bij al goed uit hoor . Wel zie ik dat u vacuüm leiding onder aan de carb best vervangen wordt . Ziet er versleten uit . Als de Co schroef te veel dicht gedraaid is loopt hij idd wat raar . Deze kun je iets wat opendraaien maar best laten afstellen .
|
Haha ja was is ik al van plan, maar het ziet er erger uit dan het is.
Waar zit die co schroef? Maar de vacuum slangen kloppen dus iig? Ik dacht op een engels forum te lezen dat die op de achterkant eigenlijk naar het filterhuis zou moeten ofzo? Bij andere zie ik weer dat ze helemaal geen vacuum slangen gebruiken |
Zonder vacuumslangen loopt hij ook hoor . De Co schroef zit onderaan dezelfde kant van de roestige vacuumleiding ongeveer op dezelfde hoogte vooraan ... Snap je ? :P
Denk eerder dat de roestkleurige vacuumleiding naar de luchtfilter moet ... Ik heb op mijn Weber 1 vacuüm aansluiting ... Deze achteraan de carb . |
|
Rechts zie je een inwendig schroefje zitten helemaal vooraan de carb |
Gevonden!!
Bedankt! Gooi ik die eerst morgen even meer open, en laat ik em later goed stellen als ik een behoorlijk luchtfilter gevonden heb. Dus Co wat open zetten, en de vacuüm slangen moeten goed zitten op deze manier? |
ff een paintje gemaakt ;) deze dus . ik heb ze ook zo zitten ( enkel die roestige heb ik niet ;) ) wel niet te veel met een keer opendraaien ;) succes |
Even off-topic. Ik heb nog een Ramair open luchtfilter met pasplaat liggen die hier op zou passen. Is splinternieuw en mag weg. Is destijds foutief besteld voor mijn Golf (komt tegen het schutbord) hier zou ie echter perfect op passen. Stuur maar een pm bij evt interesse.
|
Oke,
volgens mij heb ik nu alles goed, heb de vacuüm slangen gewoon zo gelaten, tenminste op deze manier aangesloten wel even nieuw stukje erop. Heb me originele filter aangepast met nieuw luchtfilter erin. stationair draait ie opzich wel lekker, maar bij echt flink doortrekken (vol gas in 2 totaan 6k ong. overschakelen naar 3) houdt ie toch flink in. iemand enig idee of dit sproeier werk is, co schroef staat al een mooi eind uitgedraaid. alvast bedankt. gr. sjors |
Best is gewoon laten afstellen ... Controleer ook eens de timing van de ontsteking een paar graden kan wonderen doen :)
|
Laten afstellen is beter, dat begrijp ik, maar van het vootjaar komt er een dikkere uitlaat onder die ik nog heb liggen.
Om em daarna weer te laten afstellen is me te duur, je betaalt zon beetje 200/300 eu voor een afstelbeurt? Vandaar dat ik het eerst zelf probeer |
Quote:
Veel verschil zal het niet geven hoor ... Een andere uitlaat of niet :) dat is fijnafstelling 90% zal nooit het verschil voelen |
Euhm....er staat toch duidelijk in de handleiding hoe je hem moet afstellen?
Volgens mij was het de stationairschroef in/uit draaien tot een mooi stationair toerental en vervolgens de CO schroef indraaien tot hij anders stationair begint te lopen...en dan 2 slagen terug toch? Ik heb mijn Golfje altijd op de manier afgesteld zoals beschreven in de handleiding en die liep altijd als een kogel. `t is altijd moeilijk te beoordelen vanaf de computertje waar de fout zit, want voor `t zelfde geld staat jouw ontsteking niet goed...of heeft het blok achterstallig onderhoud...ik noem maar wat. |
Quote:
Toen ik mijn carb 2dehands kocht zat er geen handleiding bij met wat draaien aan Co. Schroef en stationair schroef kon ik de carb zelf op een 2.1 8v zetten zonder andere sproeiers er in te zetten en zonder dat de motor inhield :) |
Denk dat ik die handleiding ook wel eens goed kon gebruiken. Krijg mijne niet aan de praat voorlopig. :(
|
Die carbs kan je kopen monteer klaar voor de 1.6 ook, dan klopt de sproeier bezetting niet helemaal als je die op een 1.8 zet.
Je weet biet waar die op heeft gezeten? Wellicht zou dat misschien aan de hand zijn, het afstellen is prima zelf te doen op gehoor en testritjes maken hoor. |
Ben even gestopt met het afstellen e.d. krijg het niet helemaal lekker voor elkaar.
Volgens mij is het ook geen afstel probleem maar meer de brandstofdruk; Als ik em volgas trap (zou rijd ik niet constant natuurlijk, maar voor het afstellen) loopt ie in ze 2 opzich mooi door, maar wanneer ik overschakel naar de 3e versnelling pakt ie em nog wel even maar begint daarna te bokken. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar photobucket doet een beetje moeilijk opt moment. Wat denken jullie? |
All times are GMT +1. The time now is 06:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.