3bg ja/nee
Ik heb op dit moment een V70 classic met een automaat en G3 installatie. Rijdt prima, maar om de zoveel tijd wil ik wat anders. Nou werd mij vandaag een 3bg variant aangeboden. Een 130pk sportsline uit 2004 met xenon en altijd dealer onderhouden. De 1.9 TDI heeft wel 306K gelopen. De auto ziet er heel netjes uit van binnen en van buiten. Op zich vind ik hem wel leuk, dus ik denk er serieus over. Maar, is dat verstandig? Ik rij toch zeker 30 - 40.000km op een jaar, dus vraag ik me dan af hoe lang dat blok meegaat en of er dan dingen zijn die ik moet/kan verwachten?
|
Ok. Dilemma opgelost. Deze 3bg is verkocht.
Blijft de vraag of ik de V70 ga verlaten voor een Passat variant. Daar ben ik nog niet uit. |
Over het algemeen zijn die blokken niet te slopen, nog menige in onderhoud bij ons (dealer) met dik 4 ton erop zonder enig probleem.
|
Ok, dus mits goed onderhouden, zit daar het probleem niet.
En de automaat bakken? We hebben nu een automaat en degene waar ik nu naar heb gekeken had een 6-bak, maar ik weet nog niet of ik de automaat wil missen... |
Persoonlijk vind ik een 3bg variant een tijdloze auto. Mooier dan een v70.
|
Een Volkswagen met automaat loop ik het liefste met een grote boog omheen.. De motoren zijn niet te echt te slopen (buiten 'n turbo om, maar dat heeft elke auto). Bij een hoge km-stand heeft alles veel geleden, greepjes, haakjes, bekleding en dat gepaart met wat meer kraakjes, piepjes etc. :)
|
Mijn passat 3b 115pk tdi heeft inmiddels 322dkm gelopen met de tiptronic bak probleemloos gelopen dus hier zou ik me niet zo druk om maken. Zolang je maar niet een 2.5tdi met multitronic koopt want die schijnen wel veel problemen te geven.
|
Die van ons toen 398xxx gelopen. Probleemloos, wel een handbak..
|
Bij een 6 bak gaan de lagers van de bak eraan maar als je er op tijd bij bent is het geen al te dure reparatie.
|
All times are GMT +1. The time now is 05:04. |