Hallo allemaal,
Ik ben Geoffrey, ben 24, automonteur en kom uit Meppel. Sinds januari dit jaar ben ik in het bezit van een Passat GT Vr6! Deze had bij aankoop 139k km gelopen, en voorzien van de onderhoudsboekjes. Heeft nu ondertussen 144k gelopen.
De auto heeft de eerste 15.000 kilometer als demoauto gediend bij de Wolfsburg fabriek, en heeft daarom veel opties:
* Indian red perleffect metallic lak
* Stoelverwarming in 5 standen verstelbaar
* Zwart vol lederen interieur
* Climatronic
* Abs
* Airbags
* Mfa boordcomputer
* Elektrische ramen (voor en achter)
* Mistlampen voor + achter
* Stuurbekrachtiging
Bij aanschaf was de auto verder helemaal origineel zoals hij in 1992 van de band is gerold. Er zit alleen een schroefset onder, en heb er ook nog een setje 17" Audi TT 6-spaaks bij in hoogglans zwart met 185-35-17 bandjes.
Heb hiervoor de volgende auto's gehad:
- Polo 6n 1.4 8v mintgroen
- Vento 1.8 8v wit, met open-air dak
- Golf 2 1.3 rood
- Golf 3 20 jahre editie
en dan nu dus een Passat GT Vr6!
Zal beetje samenvatten wat er allemaal al aan gedaan is:
Na aanschaf vrij snel de auto naar mk2-vrt gebracht om de ketting te vervangen (puur voor de zekerheid), samen met de koppakking, koppeling en nog wat dingen.
Kachelradiateur nog vervangen, wat een mega klus is dat zeg!
Toen bij de apk kwam er een hele lijst achter weg! Dorpels beide kanten verrot, kriksteunen verdwenen, alle remleidingen op 2 na afkeur, alle remslangen afkeur.
Hella DE koplampen aangeschaft, deze horen gewoon in een 35i.
Voor de rest nog heel veel dingen vervangen waaronder: Motorsteunen (versterkt), schijven + blokken rondom, alle remleidingen, alle remslangen, wiellagers LV, LA en RA, radiateur, alle filters, bougies, contactblokje en nog veel meer ;) Auto is grotendeels nieuw ondertussen!
Er is veel laswerk geweest aan de auto, dit is allemaal super netjes hersteld door Bprijs van hier!
- Dorpels compleet L+R
- Kriksteunen
- Deel van wielranden LA + RA
- Gat achter spatbord LV + RV
- Onderzijde spatbord LV + RV
- Wielkasten achter onderaan LA + RA
Hele auto is behandeld met Dinitrol producten, want de auto gaat de eerste jaren de deur niet meer uit!
Ben nu bezig met airride inbouwen, leidingen liggen er al compleet in, kofferbak is zo goed als klaar. Maar duurt nog wel even voordat de veerpoten eronder komen ivm drukte met andere klussen ;)
BSS-veerpoten
20L tank
12mm leidingen
Veel foto’s heb ik nog niet zelf gemaakt, dus maar een paar foto’s van de vorige eigenaar:
Bij aanschaf:
Met Hella DE:
Met de Audi TT 6-spoke wielen:
Kofferbak inbouw (nog niet helemaal af)