abf golf 2
hallo,
ik wil in het nieuwe jaar een andere motor in mijn golf 2 gaan hangen, eerst waren de plannen een vr6 of 1.8 turbo. Maar het gaat toch makkelijker worden om een abf in te bouwen wat ik heb gelezen. Ivm motorsteunen en nog een paar dingetjes. Alleen had ik een vraag ik heb nu een 1.8 met motorcode RP, als ik het goed heb. Kan ik de assen van de golf 2 blijven gebruiken of is het verstandiger als ik die van een golf 3 gebruik. Kwa versnellingbak gewoon die van gti blok gebruiken neem ik aan, en dan gewoon mechanisch houden, of is het beter om een hydraulisch systeem te maken in de golf 2. de golf is uit 89, en ik wil de tellerbehuizing van de golf 3 gaan gebruiken past de kabelboom op de zekeringkast en moet ik verder nog veel aanpassingen maken? ik hoop dat jullie antwoorden kunnen geven. |
Vr6 of abf maakt niet veel uit kwa ombouw.
Tellerbak mooi golf 2 houden en de bak zou ik van de golf 3 pakken.. 20vt is ook goed te doen maar daar zit iets meer werk in. |
Idd..Je moet doen wat je graag wou hebben, niet kijken wat sneller erin ligt, dat schiet niet op..ABF loopt overigens ook goed.
Voor de rest, gebruik de zoekfunctie eens en je ziet wat je wel en niet kan nemen. |
bedankt alvast, maar @mk2-VRT ik snap jou wel maar aangezien ik de auto elke dag nodig heb voor me werk, dacht ik abf ivm meest makkelijke ombouw voor mijn gevoel, wat ik in andere topics gelezen had.
en voor de vragen betreft, ik kon over de assen niet een duidelijk antwoord vinden, en laat me de vraag over de zekeringkast anders vragen, op de nieuwe type zekeringkast kun je alles insteken maar hoe kom ik erachter of ik oude type of nieuwe type heb. gr job |
Job,
De aandrijfassen moet je gewoon origineel Golf 2 laten, ligt aan de motor die je neemt, maar de meeste grote motoren hebben 100mm homokineten, die kun je op de Golf 2 as zetten en dan is dat ook verholpen. Een nieuw type zekeringkast heeft in de 20 stekkers achter erin gestoken, een oud type nog niet de helft, daaraan is het makkelijk te zien, haal de zekeringkast even los en kantel hem een beetje, maak dan een foto en het word al snel duidelijk, waarschijnlijk heb je al een nieuw type erin, dan is de ABF en VR6 boom zo plug en play. Je hebt zowiso een 16V pomp van een Golf 2 nodig die onder de auto komt te hangen, een opvoerpompje heb je al erin zitten, de stroom voor de hoofdpomp kun je daar splitsen. Uilaat + kat van de motor nemen, en de rest ook van een 16V Golf 2 = plug en play. Koppeling kun je ook met een T4 hevel mechanisch maken, werkt ook perfect.. Wel opletten dat de motor niet jonger is dan 09 '94 anders zit je ook nog met de startblokkering, dan moet je of de sleutel en immobox van de motor erbij pakken, of de ecu sleutelvrij maken ( kan ik eventueel ook doen ) Bij een VR6 in een Golf 2 heb je tevens een G60 radiateur nodig. Subframe kun je zowel golf 2 laten of van een Golf 3 nemen, bij het laatste moet je de rest van het onderstel overzetten, dus stuurhuis, draagarm en aandrijfas + fusee's van de Golf 2, dan blijft de spoorbreedte gelijk. Wellicht ben je nu wat wijzer geworden. Gr Stefan |
bedankt voor je reactie stefan, hier kan ik iets mee nu word het een mooi blok zoeken. en dan ombouwen :thumbup:
|
ik heb even naar me zekeringkast gekeken, er zaten 12 stekkers in als ik het goed geteld had, maar er waren nog wel plekken over, ik ga er vanuit dat ik nieuwe type zekeringkast heb.
Ook zag ik nog een aantal stekkers loshangen achter de zekeringkast, dit zal voor uitvoeringen zijn met meer luxe neem ik aan ? |
All times are GMT +1. The time now is 11:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.