Nieuw jetta 2 project
Hallo forumleden,
Ik ben nieuw hier op dit forum zit al wel een tijdje op een ander forum maarja, wou mn vraag graag hier plaatsen. Het betreft een nieuw jetta 2 project dat ik kan ophalen. Er zit een 1.8 injectie KE-jetronic uit '89 66KW motor in. Wie weet zo wat voor motorcode dit is en zijn ze een beetje te kietelen of. Waar ik me ook een beetje in verwar is je hebt ook 8v multipoint injectie motoren die 75kw (GTI) hebben als ik dat goed heb, waar zit hem het verschil in want als ik zoek op google zie ik vaak wel dezelfde motoren bij de 1 staat gli en de andere gl. Ook zou ik graag jullie mening willen weten over de motor en de auto en mischien wat reminders waar ik naar moet kijken bij het ophalen. (Ik heb zelf al zoveel mogelijk gezocht naar informatie over de motor maar heb helaas niet veel kunnen vinden vandaar de vragen) Ik hoor het graag ! Aanvullende informatie die ik net gekregen heb is dat het een gx motor is, Kontinu (inspuiting)- Jetronic met een extra regeling erbij dus 1 vraag is beantwoord maar wat ik me dan nog afvraag is dit dan een soort geknepen gti en kun je er meer pk uithalen |
Is dat geen 98pk? In de kofferbak zit een sticker waar de code opstaat.
|
is een 1.8 GX 90 pk 66 kw motor, een 'geknepen' gti motor . Nokkenas is iig anders , ook is de brandstofpomp uitgevoerd met een dunnere doorlaat .
|
Dus als ik een kaal blok en een gti kop pak kan ik er een volle 8v gti van maken of heb ik dit verkeerd
Bedankt voor je snelle antwoord iig |
Heb wat rondgezocht en het blijkt dat het makkelijk verwisselbaar is met een DX motor,
dus ik weet genoeg zo :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 18:07. |